ترافیک یا همان حجم جستجو یک معیار کلیدی در تحقیقات کلمات کلیدی است.
در مورد محدودیت های آن و نحوه استفاده حداکثری از حجم جستجوی کلمات کلیدی برای سئو بدانید:
تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی معین در یک موتور جستجوی خاص در یک دوره زمانی مشخص
دو روش متداول برای تعیین حجم جستجو برای کلمات کلیدی وجود دارد:
روش click Stream data تخمینی است اما مزیت هایی نسبت به قبل دارد:
اگر تخمین های حجم از یک منبع و با استفاده از روش یکسانی استخراج شوند فاصله نسبی بین دو کلمه کلیدی و مقایسه روند کلی آنها باید به اندازه کافی دقیق باشد تا قضاوت درستی داشته باشید.
هم چنین به خاطر داشته باشید که حجم جستجو اغلب فصلی است و لزوما ثابت نمی ماند .
آیا باید کلمات کلیدی کم حجم بخاطر کم بودن ترافیک شان نادیده گرفته شوند؟ این فرض در دنیای واقعی صدق نمی کند.
اول از همه بدانید که این یک افسانه است که حجم جستجو و ترافیک لزوما مرتبط هستند.
دوم اینکه کلمات کلیدی با حجم کمتر می توانند “بازیگران تیم” ارزشمندی در استراتژی های محتوا باشند.
دسته های موضوعی که گاهی اوقات “مرکز محتوا” نیز نامیده می شوند از یک مرکز(ستون) تشکیل شده اند که معمولا در اصطلاح اصلی با حجم بالاتر برای موضوعی مهم برای یک سایت هدف قرار می گیرند.
سپس صفحات بیشتری به آن پیوند می زنند که به صورت فرعی با موضوع اصلی مرتبط هستند.
این روش به موتورهای جستجو این پیغام را می دهد که سایت شما در موضوع اصلی معتبر است و شما آن موضوع را پوشش داده اید.
احتمالا گوگل یا موتورهای دیگر جستجو ترجیح می دهند کاربران را به سایت هایی بفرستند که قادر به براورده کردن نیازهای بیشتر کاربران باشند.
کلمات کلیدی با حجم کمتر در صورت مرتبط بودن با موضوع اصلی می توانند منابع خوبی از ایده های محتوایی باشند.
کلمات کلیدی کم حجم اغلب کلید واژه های بلندتری نیز هستند. به این معنی که به هدف خاص جستجوگر نیز نزدیک تر هستند و ممکن است تبدیل های بیشتری به همراه داشته باشند.
یک ابزار رایگان است که محبوبیت نسبی یک عبارت جستجو را در طول زمان نشان می دهد.
شبیه “حجم جستجو” به نظر می رسد، اما تفاوت هایی دارد.
می تواند مکمل ارزشمندی برای تحقیق کلمات کلیدی باشد زیرا به شما کمک می کند بفهمید موضوع شما چقدر محبوب است و آیا می تواند درخواست رو به رشدی داشته باشد؟
به نظر می رسد هر چه یک کلمه کلیدی حجم جستجوی بیشتری داشته باشد ترافیک بیشتری جذب می کند اما بسیاری از عوامل دیگر بر پتانسیل ترافیک تاثیر می گذارد، از جمله:
مورد دوم می تواند به شدت تحت تاثیر ویژگی هایی در صفحه جستجو قرار بگیرد که ممکن است درخواست کاربر را بدون کلیک براورده کند.
بنابراین میزان حجم جستجوی نشان داده شده برای یک کلمه کلیدی، باید تنها یکی از عواملی باشد که در ارزیابی اولویت ها برای هدف گذاری کلمه کلیدی در نظر گرفته شود.
هرچه حجم یک کلمه کلیدی بیشتر باشد رقابت بیشتری برای آن وجود دارد و تلاش های بسیار بیشتری برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی با حجم بالاتر لازم است.
نمره دشواری از حجم جستجو ارزشمندتر است. چون عوامل دیگری را هم در نظر می گیرد..
ممکن است یک کلمه کلیدی با حجم بالا سختی نسبتا کمی داشته باشد اما زمانی که این اتفاق می افتد بیشتر دقت کنید تا دلیل آن را پیدا کنید.
ممکن است به طور تصادفی به فرصتی برخورد کرده باشید که رقیب شما هنوز آن را کشف نکرده است، اما می تواند به این معنی باشد که این کلمه کلیدی ترافیک مفیدی برای شما ایجاد می کند.
ارزش حجم جستجو در سئو: حجم جستجو بدون شک یک معیار کلیدی برای تحقیق موثر کلمات کلیدی است.
با این حال باید از محدودیت های معیارهای حجم جستجو و راه هایی برای افزایش اطلاعاتی که داده های حجم جستجو فراهم می کند تا امکان ارزیابی دقیق تر را فراهم کند آگاه باشد.
درک این تفاوت ها بخش ارزشمندی از فرایند ارزیابی کلمات کلیدی است.
برای مطالعه درباره کلمات کلیدی مقالات زیر پیشنهاد می شود: