با این مقاله دیدگاه بهتری در مورد الگوریتم به روزرسانی هسته ای پیدا خواهید کرد.
این مقاله به شما می گوید:
وقتی گوگل یک به روزرسانی الگوریتم هسته ای گسترده را اعلام می کند بسیاری از متخصصان سئو از خود می پرسند که دقیقا چه چیزی تغییر است(علاوه بر رتبه بندی آنها).
نظر گوگل از به روزرسانی های هسته ای همیشه مبهم است. فقط در مورد اینکه به روزرسانی در حال اجراست صحبت می کند و چیز دیگری نمی گوید.
جامعه سئو معمولا از طریق همان توییت های استاندارد از رابط جستجوی گوگل در مورد به روزرسانی های اصلی مطلع می شود.
وقتی به روزرسانی آغاز می شود و وقتی به پایان می رسد گوگل اطلاع رسانی می کند.
به روزرسانی های نام گذاری شده(پنگوئن-پاندا-کبوتر-فرد و…)برای رفع ایرادات یا مشکلات خاص در الگوریتم های گوگل پیاده سازی می شود.
پنگوئن برای اسپم لینک و کبوتر برای اسپم سئوی محلی.
با این حال به روزرسانی هسته ای متفاوت است.
گوگل بین 200 تا 500 فاکتوررتبه بندی دارد.
برای درک اینکه کدام عامل تغییر کرده است، ساده ترین راه تصور 200 عامل فهرست شده به ترتیب اهمیت است.
حالا تصور کنید گوگل ترتیب 42 مورد از 200 فاکتور را تغییر دهد. رتبه بندی ها تغییر می کند اما ترکیبی از چیزهای زیادی خواهد بود، نه به دلیل یک عامل یا علت خاص.
بدیهی است که به این سادگی نیست اما راه خوبی برای فکر کردن به یک به روزرسانی هسته ای است.
در این به روزرسانی ارزش کلمات کلیدی را در تگ های H1، دو درصد افزایش دادیم. ارزش HTTPS را 18% افزایش دادیم ارزش کلمه کلیدی در تگ عنوان را 9% کاهش دادیم.
این مثال بدان معناست که؛
که نمی تواند در مورد آنها صحبت کند(بدون ارائه الگوریتم).
به زبان ساده: گوگل وزن و اهمیت بسیاری از عوامل رتبه بندی را تغییر داد.
در سخت ترین حالت: گوگل رتبه بندی ها را با استفاده از مدل های جدید یادگیری ماشین که مبتنی بر هوش مصنوعی است اجرا کرده است. ارزیابی کنندگان کیفیت، این مجموعه جدید از نتایج را مرتبط تر از نتایج قبلی انتخاب کردند و مهندسان نمی دانند که وزن ها چگونه تغییر کرده اند.
گوگل از ارزیابی کننده های کیفیت برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می کند.
این رتبه بندی ها نحوه انتخاب یک تغییر الگوریتم نسبت به دیگری است نه اینکه چگونه به سایت شما امتیاز می دهند.
احتمالا ترکیبی تصادفی از وزن دهی نتایج مرتبط تری را برای ارزیابی کنندگان کیفیت ارائه می دهد، بنابراین آن ها آن را بیشتر آزمایش کردند.
نتایج آزمایش آن را تایید کرد و آن ها به طور زنده اجرا کردند.
برخلاف یک به روزرسانی اصلی که چیزهای خاصی را هدف قرار می دهد یک به روزرسانی هسته ای ممکن است ارزش همه چیز را تغییر دهد.
از جایی که وب سایت ها با یکدیگر مقایسه می شوند دلیل افت سایت شما می تواند کاملا متفاوت از دلیل افزایش یا کاهش رتبه های دیگران باشد. به بیان دیگر گوگل به شما نمی گوید چگونه بازیابی را انجام دهید زیرا احتمالا پاسخ متفاوتی برای هر وب سایت وجود داشته باشد.
همه چیز بستگی به این دارد که هر کس دیگری که برای جستجوی شما رتبه بندی می کند چه کاری انجام می دهد.
آیا هریک از آنها به جز شما کلمه کلیدی خود را در تگ H1 دارند؟ اگر چنین است می تواند یک عامل کمک کننده باشد.
اگر همه شما این فاکتور را رعایت می کنید پس احتمالا این عامل وزن کمتری برای آن مجموعه نتایج دارد.
احتمالا به روزرسانی الگوریتم هسته ای، شما را جریمه نکرده بلکه فقط به سایت دیگری پاداش داده است.
شاید شما کلمه کلیدی را در انکر تکست قرار داده بودید و سایت های رقیب، قالب بندی محتوا را برای مطابقت با هدف کاربر انجام می دادند. گوگل وزن ها را تغییر داد و قالب بندی محتوا کمی بالاتر و انکرتکست کمی پایین تر قرار گرفت.
اگر رتبه بندی وب سایت پس از به روزرسانی الگوریتم هسته ای کاهش یافت چه کار کنیم؟
گام بعدی شما جمع آوری اطلاعات در صفحاتی است که در جایی که سایت شما قبلا در آن قرار داشت رتبه بندی می کنند.
تجزیه و تحلیل SERP را برای یافتن همبستگی های مثبت بین صفحاتی که برای جستجوهایی که سایت شما در حال حاضر پایین تر است رتبه بالاتری انجام دهید.
سعی کنید جزییات فنی را بیش از د تجزیه و تحلیل نکنید مانند سرعت بارگیری هر صفحه یا امتیازات اصلی وب سایت آنها.
به خود محتوا توجه کنید. همان طور که از آن عبور می کنید از خود سوالاتی بپرسید:
هدف گوگل ارائه محتوایی است که بهترین و کامل ترین پاسخ ها را به پرسش های جستجوگران ارائه دهد. ارتباط یکی از عوامل رتبه بندی است که همیشه بر سایرین پیروز می شود.
نگاهی صادقانه به محتوای خود بیندازید. ببینید آیا امروز به اندازه قبل از به روزرسانی الگوریتم مرتبط است یا خیر.
از آنجا شما ایده ای در مورد انچه که نیاز به بهبود دارد خواهید داشت.
روی موارد زیر تمرکز داشته باشید:
در نهایت پس از رسیدن به موقعیت دلخواه سایت خود را رها نکنید، زیرا جایگاه سایت شما ثابت نخواهد ماند.
مطالعه مقالات زیر کمک تان می کند سئو و محتوای تان را در برابر به روزرسانی های الگوریتم هسته ای سربلند نگه دارید:
12 فاکتور اساسی سئو درون صفحه ای که باید بدانید