وقتی دارید این مقاله را میخوانید احتمالا اهمیت طراحی و داشتن وبسایت را برای روانشناسی و مشاوره میدانید. خوشبختانه حالا اهمیت مشاوره و روانشناسی هم معلوم شدهاست. افراد در زمینههای رابطهای یا کسب و کار یا آموزشی برای برطرف کردن مشکلات یا افزایش بهره وری به مشاورها و روانشناسها مراجعه میکنند. اما دو خدمت متفاوت، یعنی طراحی وب سایت و مشاوره چگونه میتوانند به یکدیگر کمک کنند تا افراد بیشری از فرصتهای آنلاین استفاده کنند؟
ارتباط با روانشناس و مشاور یک ارتباط عمیق است. افراد در ارتباط با مشاورشان ممکن است درباره تجربهها احساسات یا افکاری صحبت کنند که تاکنون با کسی در میان نگذاشته اند. ارتباط با مشاور و روانشناس به نحوی افشاگری درباره خویشتن است و افشاگریها باید در اعتماد کامل اتفاق بیفتند. مردم اگر نسبت به روانشناس خود بیاعتماد باشند پنهانکاری خواهند کرد و پنهانکاری دشمن راهحل مشکلات است.
البته ترس از اعتماد کردن قابل درک است. در سالهای اخیر با افزایش کلینیکهای مشاوره و روانشناسی یا مطبهای خصوصی این سوال مطرح میشود که به چه کسی مراجعه کنم؟ کدام مشاور برای من بهتر است؟
بیشتر اوقات افراد حتی نمیدانند که به مشاور نیاز دارند یا روانشناس. مشکل وقتی جدیتر است که گاهی حتی تفاوت بین روانشناس یا روانپزشک برای افراد، محرز نیست. چه خوب است که درباره این تفاوتها هم اطلاعات کافی به افراد ارائه شود.
گاهی بخشی از این اعتماد از طریق پرسوجو از افراد دیگر تامین میشود اما این روش همیشه جواب نمیدهد.
ممکن است شما مشاوری باشید که بهتازگی شروع به کار کردهاید بنابراین تا زمان شناختهشدن و معرفی به صورت دهانبهدهان باید زمان قابل توجهی صرف کنید.
ممکن است در شهر محل فعالیت شما مراکز مشاوره خوبی باشند بنابراین تبلیغات عادی برای دیدهشدن توانایی شما، در کنار توانایی سایر همکارانتان پاسخگو نخواهد بود. علاوهبرآن هزینه تبلیغات سنتی بسیار بالاست و احتمالا دلتان میخواهد بیشترین صرفهجویی و در عین حال مناسبترین بازخوردها را دریافت کنید.
در سالهای اخیر اینترنت به منبع قابل اعتماد مردم تبدیل شدهاست، از پرسوجو کردن درباره مراکز خرید گرفته تا دانستن درباره بیماریها یا حتی سفر یا تحقیقات علمی.
با کوچکترین موضوع پیشآمده گوشی موبایل را برمیداریم و درباره آن موضوع سرچ میکنیم. فرقی هم نمیکند دیزاین سفره برای یک دورهمی دوستانه باشد یا رفتار با فرزندمان یا حل مشکلات کسبوکار و مشتریها.
حالا که این فرصت برای همه ما فراهم است چرا شما دیده نشوید؟ آیا دلتان نمیخواهد وقتی مادری درباره مشکل خوابیدن فرزندش جستجو میکند شما کمکش کنید؟ آیا خوشحال نمیشوید که معلمی درباره اختلال یادگیری دانشآموزش دنبال راهحل باشد و شما راه را نشانش دهید؟ میدانم که رضایت ترمیم دلهای آزرده برایتان توصیف ناشدنیست، اما افراد چگونه میتوانند شما را پیدا کنند؟ چگونه میتوانند بین شما و همکارانتان تفاوت قائل شوند و شما انتخابشان باشید؟
مشاورها و روانشناسهایی که فعالیت میکنند از نظر علمی صلاحیت آشکار دارند اما شما چگونه به افراد نشان میدهید که ترسها و نیازهایشان را درک میکنید؟
وب سایت برای روانشناسها و مشاورها مثل یک زبان گویاست. محتوای وب سایت شما نه تنها توانمندی علمی شما را نشان میدهد بلکه لحن و جملاتی که استفاده میکنید به مخاطب کمک میکند تا با شما به همدلی برسد. تا باور کند که برای حل مشکلش در کنارش خواهید ماند.
صفحه درباره ما، در وب سایت تان یک فرصت فوق العاده است تا خودتان را معرفی کنید.
مردم با چه کسی به همدلی میرسند؟ با کسی که صرفا یک گواهینامه معتبر دارد یا با کسی که در کنار توانایی و صلاحیت علمی به قدرت و ارزش بالای زندگی کردن در میان مردم پی بردهاست! کسی که خودش را جزیی از زندگی میداند و آماده است هر آنچه که از دستش بر میآید نثار کند تا همگی کمی بهتر شویم؟
وبسایت شما پیامرسان دوستی و همدلی شما با مردم است. داشتن وب سایت نه تنها دانش و همدلی یک مشاور و روانشناس را نشان میدهد بلکه گویای این است که آنقدر به خودتان باور دارید که از مطرح کردن نام خودتان در کنار همکاران توانمندتان دلهره ندارید و میدانید که میتوانید سهمی در روشن کردن ذهن ها و زندگی داشتهباشید.
وبسایت در هر کسبوکاری نشان میدهد که آنقدر در شغل خود جدی هستید که حاضر شدهاید برایش هزینه کنید. پلتفرمهای رایگان مثل سرویسهای وبلاگ یا شبکههایاجتماعی خیلی خوبند اما در بهترین حالت یک میانوعده برای موفقیت آنلاین هستند . آنچه که غذای اصلی است وبسایت است.
مناسبترین کار این است که یک وبسایت داشته باشید و از پلت فرمهای رایگان برای معرفی وبسایتتان استفاده کنید. البته یادتان باشد در این معرفی زیاده روی نکنید.
چرا دادهبنیانچیستا وبسایت شما را طراحی کند؟ چون دارید مقاله طراحی سایت برای مشاورها و روانشناسها را مطالعه میکنید! چگونه ما را پیدا کردید؟ لطفا نگویید لک لکها تو را به ما دادند!! لک لکها ممکن است برای پدر و مادرها بچه بیاورند اما توانایی آوردن یک وبسایت به صفحه اول گوگل را ندارند.
ما کلی کار فنی و کلاه سفیدانه روی وبسایت مان انجام دادهایم تا بتوانید ما را پیدا کنید. تا بتوانیم حرفهای خود را به گوش شما برسانیم و تواناییمان را برای آمادگی در موفقیت آنلاین شما اثبات کردهباشیم. نه بیلبورد زدیم و نه تبلیغات دیگری. البته آنها هم خوبند اما برای اثبات توانایی وبسایت، برای موفقیت در کسبوکار چه دلیلی محکمتر از موفقیت خودمان؟ به همان دلیلی که توانستهایم خودمان در حضور آنلاین موفق شویم میتوانیم به موفقیت آنلاین شما هم کمک کنیم.
علاوهبراین خیلی وقت است که دیگر، پول چرک کف دست نیست و یکی از فاکتورهای مهم برای تصمیمگیری است. ما در دادهبنیانچیستا تعرفه مناسبی برای طراحی وبسایت شما داریم. همینطور به مشتریهایمان کمک میکنیم ایدههای محتوایی جذابی پیدا کنند و وبسایت ارزشمندی داشتهباشند.
دلم میخواهد باز هم ادامه دهم و درباره وبسایت و روانشناسی و مشاوره، درباره موفقیت و تاثیر داشتن وبسایت در رسیدن به آن و درباره فرصتهای خوبی که ما و شما میتوانیم آفریننده آن باشیم صحبت کنم اما شاید همین حالا یک نفر منتظر مشاوره با شما باشد. شاید هم دلتان میخواهد صحبتهایم را تمام کنم و شما سوال هایتان را بپرسید. دل دل نکنید. ما پاسخ گو و همراه شما هستیم.
پیشنهادات ما: