الگوریتم های گوگل هر سال هزاران بار به روز می شوند و رتبه بندی کلمات کلیدی را با چالش روبرو می کنند. بیشتر به روزرسانی ها جزیی هستند و هرگز اطلاع رسانی نمی شوند اما به روز رسانی های مهم که تاثیر قابل توجهی خواهند داشت به اطلاع عمومی می رسد.
در گذشته پاسخ این بود که کلمات کلیدی را در همه جای سایت خود استفاده کنید(با این تفکر که بیشتر بهتر است). اما آن روزها رفته اند و الگوریتم های گوگل باهوش تر شده اند. حالا بهتر می توانند هدفی را که پشت درخواست کاربر است درک کنند.
نگاهی دقیق تر به عوامل مختلف رتبه بندی می اندازیم و در مورد چگونگی استفاده موثرتر از کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک جستجو صحبت می کنیم.
اولین و احتمالا واضح ترین مکان برای شروع، اندازه گیری رتبه شماست.
بدون درک کامل از عملکرد کلمات کلیدی خود، نمی دانید چقدر رتبه بندی ها بهبود یافته اند.
اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی را استخراج کنید و آن ها را در فایلی نگه دارید.
اگر هیچ چیز دیگری نباشد به شما نشان می دهد که چقدر در سئو بهتر شده اید.
تجزیه و تحلیل این داده ها ایده های خوبی به شما می دهد:
روی بهبود کلمات کلیدی که در رتبه های 5 تا 15 قرار دارند تمرکز کنید. بهبود رتبه این کلمات آسان تر است و به شما چند برد سریع در برابر مشتری یا رییس تان می دهد.
برای اطمینان از اینکه اهداف کلمات کلیدی شما با اهداف کلی کسب و کار همسو هستند و ارزش واقعی ارائه می دهند مهم است که هم هدف جستجو در پشت آنها و هم دشواری رتبه بندی را درک کنید. در حالیکه اصطلاحات برای شما معنای خاصی دارند ممکن است در گوگل معنای کاملا متفاوتی پیدا کنند و بالعکس.
انجام یک تجزیه و تحلیل کامل SERP ضروری است.
به آنچه که در حال حاضر در نتایج جستجوی برتر برای کلمات کلیدی اصلی شما رتبه بندی شده است نگاه کنید، از جمله:
related searches: پرس و جوهای مرتبط
People also ask:
Google autocomplete suggestions: پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل
Other advanced search features: سایر ویژگی های جستجوی پیشرفته
دانستن اینکه چه چیزی برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی خاص لازم است به شما کمک می کند تا در مورد تلاش های توسعه محتوا نتیجه گیری کنید و همچنین برنامه ای برای تولید محتوا ایجاد کنید.
کلمات کلیدی طولانی را نادیده نگیرید. با اینکه جستجوی ارگانیک کمتری دارند اما هدفمندی بیشتر و تبدیل بالاتری دارند.
ساختار وب سایت شما نقش زیادی در سئو دارد. با حل هر گونه مشکل فنی که ممکن است دید کلمه کلیدی ارگانیک شما را کاهش دهد یک پایه محکم برای خود تنظیم کنید.
صفحات سایت باید به راحتی توسط موتورهای جستجو و کاربران قابل پیمایش باشند.
تجربه کاربر و ارزش ویژه برند، زمانی که نوبت به افزایش جستجوی ارگانیک می رسد مهم هستند.
UX یکی از فاکتورهای اساسی الگوریتم های گوگل است.
برای اینکه مطمئن شوید بازدید کنندگان وب، با وب سایت شما تعامل دارند باید از گزارش های Core Web Vitals استفاده کنید:
خیلی از ما آنقدر روی بهینه سازی محتوا برای گوگل متمرکز می شویم که هدف اصلی را فراموش می کنیم.
هدف اصلی چیست؟ دستیابی به مجموعه ای از انسان های هدفهمند.
موتورهای جستجو و انسان ها روش های متفاوتی برای خواندن و درک محتوا دارند. اما ویژگی های مشترکی هم دارند.
هم ربات ها و هم انسان ها از ما انتظار دارند محتوای ما:
این را باید از ابتدای فرایند تولید محتوا به خاطر داشته باشید.
تصاویر هم باید مورد توجه قرار گیرند زیرا ارائه تصاویر جذاب تر می تواند تفاوت را برای کاربران ایجاد کند.
این همچنین فرصتی برای بهینه سازی بیشتر برای موتورهای جستجو از طریق نامگذاری متن و alt text است.
از آنجایی که ما در حال فکر کردن به راه هایی برای آسان تر خواندن محتوای خود برای کاربران و موتورهای جستجو هستیم، تگ های عنوان کلیدی هستند.
تگ های عنوان مناسب نه تنها خوانایی کلی محتوای شما را بهبود می بخشد بلکه اطمینان می دهد که موتورهای جستجو می توانند سلسله مراتب مهم ترین موارد در صفحه را دنبال کنند.
تگ های عنوان مهم ترین عنصر سئو صفحه وب هستند. نه فقط به این دلیل که بهترین روش سئو است، بلکه به این دلیل که اولین چیزی است که کاربران در نتایج جستجو و رسانه های اجتماعی می بینند.
تگ های عنوان بزرگترین فرصت شما برای جلب نظر کاربر و تشویق آنها به کلیک کردن در صفحه است. صفحه ای را که می خواهید برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، مشخص کنید و سپس راهی برای متمایز شدن عنوان خود از بقیه پیدا کنید.
پیشنهاداتی برای نوشتن عناوین جذاب:
در حالیکه توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ندارند باید با تگ های عنوان شما همکاری داشته باشند.
هدف تگ عنوان و توضیحات متا باید توضیح دادن مزیت برای کاربران، برانگیختن احساسات و ایجاد تعامل باشد.
چرا باید به جدیدترین به روزرسانی های الگوریتم های گوگل اهمیت دهید. علاوه بر اینکه کلی دلیل وجود دارد برای انجام اینکار به شما اطمینان می دهد که رتبه بندی کلمات کلیدی شما نه تنها ثابت است بلکه دائما در حال بهبود است.
دانستن اینکه چه زمانی یک به روزرسانی الگوریتم برای اولین بار منتشر شد و چه زمانی به طور رسمی به پایان رسید، برای اهداف ردیابی مفید است و به شما امکان می دهد تا دلیل نوسانات کلمات کلیدی و ترافیک را ردیابی کنید.
این روش کمک تان می کند تا دلایل آسیب دیدن رتبه سایت را کشف کنید.
گوگل به دنبال ارائه بهترین پاسخ به سوالات کاربران است:
محتوایی بسازید که ارزش لینک دادن داشته باشد.
شما هم به بقیه وب سایت ها لینک دهید.
از رسانه های اجتماعی برای لینک سازی سایت تان استفاده کنید.
برای کمک به ایجاد روابط قبل از دستیابی به فرصت ایجاد لینک، از قبل با اهداف خود تعامل داشته باشید.
می توانید از روش های متفاوتی برای اینکار استفاده کنید اما حتما چک لیست داشته باشید.
چک لیست شما می تواند به این شکل باشد:
زمانی که گوگل تعیین می کند که سایت شما چقدر به یک پرسش پاسخ می دهد، محتوای باکیفیت بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.
دستورالعمل های E-A-T دقیقا در مورد محتوای باکیفیت هستند.
محتوای شما هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران باید نشان دهند که یک متخصص قابل اعتماد در موضوعات مرتبط با کلمات کلیدی خود هستید.
اما از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند، باید بهینه سازی و بهبود مستمر در محتوای خود انجام دهید.
در واقع به دست آوردن رتبه خوب در نتایج گوگل، به این معنی نیست که آنجا خواهید ماند.
یک روش خوب به روز کردن محتوای قدیمی سایت تان است. با این حال؛
از مفهوم “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید” استفاده بکنید.
کار یک متخصص سئو هرگز تمام نمی شود. هیچ وقت روزی نمی آید که گوگل بگوید این الگوریتم را کامل کردیم. الگوریتم ها پیوسته در حال تکامل هستند و بنابراین نتایج هم در حال تغییر اند و باید بخاطر داشته باشید سئو یک ماراتن است نه یک سرعت.
فقط به این دلیل که نتایجی را که می خواهید فورا نمی بینید به این معنی نیست که در مسیر درستی نیستید.
اگر هم امروز رتبه بالایی دارید تصور نکنید که آنجا خواهید ماند.
سئو به قسمت های زیادی نیاز دارد. از آزمایش نترسید. ممکن است همیشه رتبه اول را نداشته باشید اما اگر تلاش کنید و بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید سایت شما در رتبه بندی بالا می رود و ترافیک مورد نظر شما را به همراه دارد.
مقالات زیر را برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم:
پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو و رتبه بندی سایت