چه چیزی کیفیت یک لینک را تعیین می کند؟ این نکات نشان می دهند که وقتی از لینک باکیفیت صحبت می کنیم چه منظوری داریم:
باید از خودمان بپرسیم که چه تعداد از کسانی که از طریق لینک جذب می شوند ممکن است به مشتری تبدیل شوند.
نگاه کنید که آن سایت چه نوع لینک هایی دارد. آگر آنها لینک های ورودی عالی دارند، عالی ست اما اگر به نظر می رسد که لینک سازی های غیرواقعی دارند صرف نظر کنید. بعد به لینک های خروجی آنها نگاه کنید. آیا آنها به سایت های مشکوک یا نامربوط پیوند می دهند؟
پیشنهاد می کنیم برای لینک هزینه صرف نکنید.
همه سایت ها ترافیک ارسال نمی کنند. همه صفحات باکیفیت دارای رتبه بالایی نیستند. بلکه ارتباط خوبی با موضوع و مخاطب دارند. اینها ترافیک پایینی دارند اما واقعا ارزشمند هستند.
یک راه سریع برای تشخیص اینکه آیا لینک برای اهداف رتبه بندی مفید است یا خیر تخمین سرانگشتی آن است.
تخمین سرانگشتی این است که آیا ترافیکی که لینک ارسال می کند پتانسیل تبدیل شدن دارد یا خیر. اگر اینطور باشد پس لینک خوبی است. اگر پیوند پتانسیل تبدیل نداشته باشد احتمالا پیوند خوبی نیست.
همیشه به این دو نکته توجه کنید:
بعضی وقت ها این تصور وجود دارد که اگر یک لینک ترافیک ایجاد کند لینک خوبی است اما هر ترافیکی خوب نیست و بعضی ها بی فایده هستند و دلیل بی فایده بودنش قصد بازدید کننده هست. قصد بازدید کننده یعنی اینکه چرا به سایت می آیند.
تصور کنید دو بچه در حال دعوا هستند و تعداد زیادی بچه دور آنها حلقه زده اند و صرفا نگاه می کنند. هدف این نیست که از کسی حمایت کنند. بعضی از لینک ها هم همین طور هستند. مثل بچه هایی که حلقه زده اند و هیچ کاری انجام نمی دهند.
موفقیت لینک سازی صرفا با تعداد لینک ها و ترافیک اندازه گیری نمی شود بلکه باید باعث موفقیت در رتبه بندی و افزایش فروش شوند.
مقالات زیر نیز در مورد لینک سازی هستند: