سئوی هوشمند با تعریف چارچوب های هوشمند برای کلمات کلیدی وب سایت شما شروع می شود.
با لایه بندی سئو و پیاده سازی آن متوجه مسایلی می شوید که به طور دقیق تر، تاثیر تلاش های سئوی شما را منعکس می کند و نشان می دهد که می توانید آنچه را که قول داده اید انجام دهید.
سئوی هوشمند مخفف؛
هنگام ایجاد هر هدفی مطمئن شوید این 5 بعد، برای هدف شما اعمال می شود.
به عنوان بخشی از فرایند هدف گذاری، هریک از این سوالات را از خود بپرسید:
5 اصل اسمارت را می توان برای هر کسب و کار، شرکت یا مشتری اعمال کرد.
اما هنگام ایجاد اهداف هوشمند برای سئو باید به نحوه استفاده از هر یک از فرایندها در هدف سازی را یاد بگیرید.
هدف، نشان دادن تاثیر تلاش های شما برای بهینه شدن سئوی سایت است.
یعنی می خواهید ثابت کنید که بهینه سازی ها باعث افزایش اهداف کسب و کار مشتری شده است.
پس با انتخاب یک کلمه کلیدی خاص شروع کنید.
محدود کردن هر هدف به یک کلمه کلیدی کمک می کند که چهار قسمت دیگر درست کار کند.
کلمات کلیدی با نمایش کلی در نتایج موتور جستجو(SERP) شروع می شوند و با فروش، خرید یا سایر تراکنش های مالی پایان می یابند.
هنگام انتخاب یک کلمه کلیدی برای سئو با بررسی اینکه آیا می توانید کلمات کلیدی سئوی خود را با اهداف تجاری گسترده تر مرتبط کنید، شروع کنید.
باید مطمئن شوید که اهداف سئوی شما واضح و مرتبط با اهداف تجاری شما یا مشتری تان هستند.
اگر از پلت فرم های مناسبی استفاده کنید بیشتر معیارهای سئو به صورت آسان قابل اندازه گیری هستند.
گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، semrush، نمونه ای از ابزارهای مناسب هستند.
همواره هدف شما نیاز به مقایسه بین دو بازه زمانی مختلف دارد.
همه تلاش های سئو را نمی توان ردیابی کرد یا به وضوح اندازه گیری کرد.
وقتی گوگل یک صفحه وب جدید را می خزد یا یک صفحه وب بهینه شده را دوباره می خزد
وقتی که SERP برای نمایش محتوایی بهینه به روز می شود.
اگر چیزی در سایت شما خراب شود که باعث ایجاد خطا یا آسیب به رتبه CWV شود.
برای همین معیارهای فنی سئو برای سئو هوشمند توصیه نمی شود چون قابل کنترل نیستند.
باید انتظارات معقولی داشته باشید. یک شرکت رو به رشد یا شرکتی با بلوغ سئوی پایین ممکن است بتواند در ابتدا اهداف پرشوری تعیین کند و پایه های اولیه سئو را ایجاد کند.
یک شرکت بالغ اگر مولفه های فنی را بهینه کرده باشد، مرتبا نظارت شود و محتوا به طور منظم بهینه شود، ممکن است حدود 7 تا 12 درصد رشد سالانه داشته باشد.
بررسی کنید که می توان به طور واقع بینانه در مورد کلمات کلیدی مورد نظر پیشرفت کرد؟
بررسی کنید آیا علاقه واقعی به صفحاتی که می خواهید بهینه سازی کنید وجود دارد؟
در مورد بهینه سازی هایی که خواهید کرد و نتیجه بخش بودنشان جدی فکر کنید کنید.
در مورد در اختیار داشتن منابع لازم برای انجام تحقیقات سئو و انتشار تغییرات اطلاعات کسب کنید.
برای اندازه گیری کلمه کلیدی گزارش تنظیم کنید.
تاثیر مورد انتظاری که قصد دارید روی سئو داشته باشید را با سطح بلوغ شرکت یا مشتری که برای آن بهینه سازی می کنید مطابقت دهید.
بعضی ها واقع بینی در نظر می گیرند اما ترکیب این عوامل با ارتباط سازگارتر است.
نتایج باید در یک بازه زمانی مشخص قابل نمایش باشد.
بهینه سازی های واقعی که می خواهید اندازه گیری کنید چه محتوایی باشند چه فنی، اغلب می توانند به محض انتشار شمارش شوند.
مخصوصا زمانی که کارشناسان سئو دسترسی مستقیم به ویرایش وب سایت خود دارند.
برای اندازه گیری کافی تاثیر تلاش های سئو و اثبات اثربخشی، چه محتوایی- چه فنی، معمولا باید حداقل یک ماه منتظر بمانید تا شروع به اندازه گیری نتایج معنادار کنید.
وقتی این 5 مورد را در نظر گرفتید دقت کنید که چگونه در کاری که منظم انجام می دهید اعمال می شوند.
فقط به این دلیل که هدفی را با استفاده از فرایند اسمارت ایجاد می کنید به این معنی نیست که همیشه می توانید به آن دست یابید چه رسد به اینکه از آن پیشی بگیرید.
باید بارها و بارها تلاش کرد و هربار نتیجه را مورد بررسی قرار داد. اما ارزشش را دارد.