ساخت لینک خارجی برای سئو و آشپزی یک نکته مشترک دارند: هر دو به سال ها آموزش و تجربه احتیاج دارند.
ساخت لینک هایی که رتبه سایت تان را بهبود دهند، دشوارتر از هر نوع لینک دیگری است.
شما باید انواع غذاها را بچشید تا تفاوت ظریف طعم ها را، تشخیص دهید. همان طور که باید انواع غذاها را بچشید تا تفاوت ظریف طعم ها را متوجه شوید باید خیلی تمرین کنید تا بدانید چرا برخی از لینک ها ارزش تلاش کردن را ندارد.
کسی که به تازگی کار خود را آغاز کرده شاید فکر کند لینکی که از یک سایت معروف می آید بهترین چیز است.
اگر به دنبال مزایای سئو هستید چنین لینک هایی بی فایده است.
بیایید با بررسی روش های ساخت لینک خارجی مناسب ترین ها را برای سئو انتخاب کنیم:
ساخت لینک به وسیله پست های مهمان کاملاً ضعیف هستند.
چنین پیوندهایی سیگنال های مثبتی به گوگل می فرستند.
همچنین به برند شما کمک می کنند تا قدرت بیشتری کسب کند.
اما از نظر سئو هنوز بی فایده هستند.
دلیلش ساده است.
گوگل پیوندی را که از یک پست مهمان می آید، می شناسد و اولویت کمتری به آن می دهد.
تعجب می کنید اگر بدانید که:
هر قدر سایتی بزرگ تر و شناخته شده تر باشد، ارزش لینک سازی کمتری خواهد داشت!
چطور این اتفاق می افتد؟
تعداد زیادی از مشارکت کنندگان در پست مهمان، دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند.
آنها به طور مخفیانه پیوندها را در پست های مهمان خود می فروشند، بنابراین الگوریتم گوگل واکنش نشان می دهد.
شاید لینکی در سایتی کمتر شناخته شده که فقط گاهی پست های مهمان را می پذیرد، مزایای سئوی بیشتری نسبت به لینکی داشته باشد که از سایتی شناخته شده می آید.
با این حال، اگر دامنه شما قوی نیست، دریافت لینک از سایت های شناخته شده به شما کمک می کند تا برجسته شوید.
این کار به شما کمک می کند تا اعتبار خود را به گوگل ثابت کنید.
چون این معنی را دارد که سایت های بزرگ به شما ارجاع می دهند.
نکته مهم:
اگر هدف شما ساخت لینک هایی است که به شما کمک کنند در SERPها رتبه بالاتری کسب کنید، باید از پست های مهمان دو برابر بیشتر از پست های عادی لینک بگیرید.
بسیاری از بازاریابان می گویند که گرفتن لینک از یک سایت معتبر و مرتبط یک ترکیب ایده آل است.
این ممکن است درست باشد – اما فقط تا یک نقطه خاص.
البته، مرتبط بودن و جاافتاده بودن سایت، معیارهای خوبی برای اعتماد کردن است .
اما اگر می خواهید بهترین لینک ها را ایجاد کنید، به جزییات بیشتری نیاز دارید.
ایده آل این است که سایتی که به صفحه شما پیوند دارد از نظر محتوایی منطبق بر فعالیت شما باشد.
به ندرت پیش می آید که کاربران از سایتی که ارتباطی با هدف آنها ندارد، بازدید کنند.
ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.
با مثالی موضوع را روشن تر می کنیم:
فرض کنید سایتی در مورد هر موضوعی راجع به بازاریابی دیجیتال می نویسد، از جمله؛
اما، اگر به SEMrush بروید تا بررسی کنید چه نوع جستجویی بیشترین میزان بازدید را ایجاد کرده، متوجه خواهید شد که بیشترین ترافیک مربوط به مقالات رسانه های اجتماعی بوده است.
اگر دقیق تر شوید و صفحاتی را که بیشترین بازدیدکنندگان ارگانیک را دارند بررسی کنید، باز به همان نتیجه می رسید.
نکته اصلی چیست؟
شما باید ترافیک ارگانیک سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیوندی مناسب سایت شما است یا نه.
دریافت پیوند از سایتی که 100٪ مرتبط با فعالیت شما باشد، منجر به پیوند قدرتمندی می شود.
با این وجود؛
حتی اگر موفق به ساخت لینک خارجی با کیفیت در یک وب سایت مرتبط شوید، کار شما انجام نشده است.
باید لینک ها را با لینک های بیشتر تقویت کنید.
هرچه مرجع URL بزرگتر باشد، ارزش لینک هم بیشتر می شود.
بنابراین، اگر می خواهید از ساخت لینک بیشترین بهره را ببرید، باید با مراجعه بیشتر به آنها، از همه صفحاتی که قبلاً پیوند ایجاد کرده اید پشتیبانی کنید.
غیر از لینک دادن از طریق پست های مهمان و سایت های دیگر، می توانید مدیر سایت را تشویق کنید تا لینک های داخلی بیشتری به صفحه مورد نظر اضافه کند.
اگر فرصتی برای پشتیبانی از صفحه مورد نظر با پیوندهای داخلی دارید، پیشنهاد می کنیم بررسی کنید چه نوع صفحاتی بیشترین تعداد پیوند ورودی را دارند.
این کار را می توانید با استفاده از Ahrefs انجام دهید.
Ahrefs لیستی از صفحات را به شما نشان می دهد که دارای بالاترین امتیاز URL هستند.(مثلا، بیشترین تعداد دامنه های ارجاع)
بر اساس این لیست می توانید:
بزرگترین مشکل ساخت لینک این است که همه ما در گرفتن لینک از دامنه های جدید وسواس داریم.
اما این موثرترین استراتژی نیست.
داشتن تنها چند پیوند از صفحات با رتبه بندی مناسب به شما امکان می دهد صفحاتی را که پیوندهای بیشتری دارند، رتبه بندی کنید، اما امتیاز آنها خیلی پایین است.
بنابراین، به همین دلیل است که شما همیشه باید در مورد چگونگی بهبود رتبه بندی URL صفحاتی که از آنها پیوند دریافت می کنید، فکر کنید.
نتیجه؛
اگر می خواهید با پیوندهای کمتر رتبه بهتری کسب کنید، باید؛
6 دیدگاه
سلام. خسته نباشید. اگه سایتی رو منشن کنیم اما بهش پیوند ندیم، ایا این منشن کردن مثل لینک خارجی عمل میکنه؟ ممنونم
سلام دوست عزیز منشن کردن یه سایت-در واقع اسم بردن از یه سایتی تو یه سایت دیگه-به شناخته شدن اون سایت کمک میکنه اما گوگل با منشن ها مثل لینک ها رفتار نمیکنه. منشن ها، لینک سازی خارجی محسوب نمیشند. موفق باشید.
سلام نظرتون در مورد اینکه خودمون با کسب و کارها تماس بگیریم و ازشون بخواین به سایت ما لینک بدند، چی هست؟
سلام دوست عزیز این لینک سازی هیچ ایرادی نداره. موفق باشید.
سلام. خسته نباشید. آیا لینک هایی که با پست مهمان ساخته میشند باید به عنوان اسپانسر علامت گذاری بشند؟با تشکر
سلام دوست عزیز. هر مشخصه ای که به لینک اضافه بشه به گوگل این سیگنال رو میفرسته که این لینک طبیعی نیست و اگه اینطور باشه احتمالا به سئوی شما کمکی نمیکنه. موفق باشید.