مقایسه خود با نتایج سئوی کلاه سیاه رقیبان اشتباه بزرگی است.
این مقاله چیزی را که باید روی آن تمرکز کنید به شما می گوید.
شاید این سوال برای شما پیش آمده که:
“رقیب من در حال انجام یک استراتژی کلاه سیاه است و نتایج خوبی می گیرد. او خیلی سریع رتبه های بالای گوگل را کسب کرده است. گزارش خود را به گوگل ارائه دادم اما تاثیری نداشته، حالا چکار باید بکنم؟”
بیشتر وقت ها دلیل رتبه خوب رقبای شما ارتباطی با تکنیک های کلاه سیاه ندارد.
حتی اگر واقعا از روش های کلاه سیاه استفاده کنند.
رتبه خوب رقبا به خاطر تمرکز روی موارد مناسب است.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید، این است که؛
روی کاری که رقیبان انجام می دهند تمرکز کنید، نه کاری که خودتان انجام می دهید.
اشتباه نکنید! مهم است که بدانید رقبای شما چکار می کنند.
اما درست نیست که کاری که رقیبان انجام می دهند تبدیل به اولویت شما شود.
اگر کاری را که رقیبان انجام می دهند کپی کنید، بدون درک اینکه چه تاثیری روی سئوی شما خواهد داشت، نتیجه نمی گیرید.
بهترین کار این است که روش های سئوی سفید را دنبال کنید.
درست است که بخشی از سئو، تجزیه و تحلیل نتایج است.
اما بین تجزیه و تحلیل سالم و وسواس فکری نسبت به روش های سئوی رقیب، مرزی وجود دارد.
اگر بیشتر از سئوی اصولی سایت تان، به کار رقیبان نگاه می کنید، موفق نخواهید شد.
اگر همه کارها را درست انجام می دهید، اما شخص دیگری تقلب می کند طبیعی است که خواهان اجرای عدالت باشید.
خصوصا وقتی که دیگری با رفتار شرورانه خود تاثیری منفی بر شما می گذارد.
اما وقتی نقض قوانین را به گوگل گزارش می دهیم، تقریبا اتفاق خاصی نمی افتد.
این بدان معنا نیست که گزارش های شما نادیده گرفته می شوند.
همانطور که قبلاً گفته شد، نقض قوانین توسط رقبا، دلیل سبقت گرفتن شان نیست.
حتی اگر گوگل روش های کلاه سیاه رقیب را از کار بیندازد، سایت آن ها همچنان رتبه بهتری خواهد داشت.
ممکن است گوگل در حال اقدام باشد، اما شما ندانید.
ما نمی دانیم که هر ماه چند مورد نقض قوانین گزارش می شود، اما احتمالا نجومی باشد.
حدس بر این است بسیاری از گزارش ها بدون اینکه شخصی واقعی شکایت را ببیند، رسیدگی می شوند.
اگر واقعاً مورد سئوی کلاه سیاه دارید که می خواهید گزارش کنید، یک پست در مورد آن بنویسید و سپس آن پست را برای نماینده گوگل، یا نشریه یا شخص تأثیرگذار در سئو توییت کنید.
امکان اصلاح با این روش بیشتر است تا از طریق کانال های رسمی گزارش.
البته ممکن است به خاطر سوء استفاده -در آینده- این روش نیز جواب ندهد.
بهترین کار شما در برخورد با رقبای کلاه سیاه این است که روی چیزهای شخصی خود، کار کنید.
بهتر شوید و کارها را به روش دلخواه خود انجام دهید.
اگر از سئوی کلاه سیاه استفاده نمی کنید، نمی خواهم قضاوت تان کنم.
بعضی وقت ها ممکن است لازم باشد کمی برای رقابت به رنگ خاکستری بروید.
اما تمرکز زیاد روی روش های رقبا، چیز خوبی نیست.
توجه کنید که چه چیزی برای شما بهتر است و نگران کاری که رقبا انجام می دهند نباشید.
مگر اینکه بخواهید چیزهای خوبی از آن ها یاد بگیرید.
با این روش، موفق تر و خوشحال تر خواهید بود.