چرا باید کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار دهید؟ بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی حجم صفر چگونه سئوی شما را بهبود می دهد؟
بسیاری ازوب سایت ها کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را نادیده میگیرند، زیرا فکر میکنند کسی آن عبارت را جستجو نمیکند. با اینکه حجم جستجو حداقل است، وب سایت ها در بازارهای پر رقابت به راحتی می توانند این کلمات کلیدی را هدف قرار دهند و بدون رقابت زیاد بر فضای جستجو تسلط پیدا کنند.
شرکت های بزرگ این کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار نمی دهند. رتبه بندی برای کلمات کلیدی حجم صفر فضایی است که کسبوکارهای کوچکتر میتوانند با رقابت کم یا بدون رقابت بر آن مسلط شوند.
کلمات کلیدی حجم جستجوی صفر عبارتاند از جستوجوهایی با کلمات کلیدی طولانی که بیش از اندازه روی هدف جستجو تمرکز کرده اند. این پرس و جوها معمولا طولانی تر از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا هستند و بسیار خاص هستند. کلمه کلیدی “لینک سازی” صدها هزار جستجو دارد.
اگر عبارت جستجو را محدود کنید، یعنی در جستجوی خود دقیق تر شوید، رقابت سبک تر و سبک تر می شود.
مثلا، کلمه کلیدی “لینک سازی برای سایت دوربین مداربسته” حجم جستجوی صفر دارد – اما این سوالی است که یک متخصص سئو یا بازاریابی که به لینک های ساخته شده برای وب سایت دوربین مداربسته نیاز دارد ممکن است هنگام جستجوی خدمات لینک بیلدینگ بپرسد و بنابراین ارزش بهینه سازی را دارد.
کلمات کلیدی حجم جستجوی صفر همان عبارتهای جستجوی طولانی هستند که معمولاً حداقل شامل چهار کلمه هستند.
کاربران می توانند این پرسش ها را به روش های مختلف بیان کنند. بنابراین، در حالی که هر سؤالی که به طور جداگانه تقریباً حجم جستجوی صفر دارد – همه آنها با هم حجم جستجوی قابل توجهی دارند.
مثال بالا را در نظر بگیرید. کاربرانی که نیاز به ایجاد لینک برای یک وب سایت دوربین مداربسته دارند، میتوانند همان سوال را به شکل های مختلف جستجو کنند. مانند «نحوه ایجاد لینک برای وب سایت دوربین مداربسته» یا «ساخت پیوند برای سایت دوربین مداربسته». هر دو اساساً نسخههای متفاوتی از یک سؤال هستند، حجم جستجوی هر کدام به تنهایی ممکن است تقریباً صفر باشد. اما در صورت ترکیب، احتمالا حجم جستجوی قابل توجهی داشته باشند.
اگر برای یک نوع سوال و پاسخ مربوط به آن بهینه سازی کنید، احتمالاً وب سایت شما در رتبه های بالای SERP برای دیگران نشان داده می شود. الگوریتمهای یادگیری ماشین گوگل میتوانند با کمک BERT یا MUM متوجه شوند که این پرسوجوهای مختلف احتمالاً هدف یکسانی دارند و سایت شما را به کاربران نشان دهند.
ابزارها می توانند از نظر حجم جستجو بسیار متفاوت باشند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بسته به اطلاعاتی که به آنها دسترسی دارند، «بهترین حدس» خود را برای حجم جستجو انجام می دهند.
بنابراین، در حالی که یک ابزار ممکن است حجم جستجوی کلمه کلیدی را 2900 نشان دهد، ابزار دیگر ممکن است کلمه کلیدی را با حجم جستجوی 9900 نشان دهد. علاوه بر این، ابزارهای کلیدواژه کلمات کلیدی کم حجم را به خوبی نشان نمی دهند.
شاید به این دلیل که ابزارها قبل از ثبت کلمه کلیدی در پایگاه داده خود به مقدار مشخصی داده نیاز دارند.
کلمات کلیدی حجم صفر و کم حجم کنار گذاشته میشوند، زیرا به نظر میرسد که جستجوی آنها کم است. پس چه می توانیم بکنیم؟ بهجای اینکه فقط به استفاده از ابزار متکی باشید، از آنها به عنوان راهنما استفاده کنید.
از این ابزارها برای کشف کلمات کلیدی جدید استفاده کنید. فراموش نکنید که تحقیقات بیشتری انجام دهید تا بدانید که آیا این کلمات کلیدی به شما در رسیدن به اهداف سئو کمک می کنند یا خیر.
گفتیم که، بسیاری از متخصصان سئو کلمات کلیدی با حجم صفر را نادیده می گیرند زیرا فکر می کنند هیچ کس به دنبال آنها نیست. بنابراین، شما اکنون نسبت به رقبای خود برتری دارید زیرا آنها این کلمات کلیدی را هدف قرار نمی دهند.
رقابت کمتر برای کلمات کلیدی به این معنی است که شانس بیشتری برای رتبه بندی برای آن عبارت با محتوای منحصر به فرد، متفکرانه و بهینه وجود دارد.
کلمات کلیدی حجم جستجوی صفر معمولاً بیش از حد متمرکز هستند، به این معنی که آنها ارتباط بیشتری با سوال مخاطبان شما دارند. متأسفانه، این سؤالات اغلب با محتوای منحصر به فرد و متفکرانه پاسخ داده نمی شوند. بنابراین، سایت شما می تواند اولین کسی باشد که به این سوالات پاسخ می دهد و رتبه بندی می کند. در حالت ایدهآل، میتوانید در این موضوع به یک مرجع تبدیل شوید.
در حالی که هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که کلمات کلیدی حجم صفر را جستجو میکنند وجود ندارد، میتوانید بر اساس صفحات فرود فهرستشده توسط گوگل و خود جستجوها، ایده خوبی از آنچه آنها به دنبال آن هستند به دست آورید.
همین طور، تحقیقات بیشتر رقبا می تواند نشان دهد که چه اطلاعاتی ممکن است در محتوای نوشته شده قبلی وجود نداشته باشد اما با دانش جستجوگر مرتبط باشد.
در حالی که ممکن است هزاران مشتری جدید به دست نیاورید، ممکن است چند مشتری آماده خرید را جذب کنید.
اگر کسب و کار شما رتبه خوبی برای کلمات کلیدی با حجم بالا دارد، ممکن است بخواهید استراتژی سئوی خود را به سمت کلمات کلیدی با حجم صفر هدایت کنید. به همه مشتریانی که هنوز به آنها دست پیدا نکرده اید فکر کنید! 15 درصد از پرس و جوها در گوگل هرگز پرسیده نشده است.
این بدان معناست که ممکن است تا 15 درصد از ترافیک بالقوه خود را از دست بدهید! فرض کنید یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار داده اید. در این صورت، کاربرانی که روی صفحه شما کلیک میکنند، احتمالاً از پرسوجوهای طولانیتری میآیند که سایر کسبوکارها آن را هدف قرار نمیدهند.
این به شما امکان میدهد که تعداد کلیکها و سرنخهای ارگانیک بیشتری را از پرسوجوهای طولانیمدت نسبت به زمانی که حجم بیشتری از جستجوها را هدف قرار میدادید، به دست آورید.
اولین قدم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب این است که بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند.
بنابراین، شما باید برای تعیین کلمات کلیدی که افراد هنگام جستجوی وب سایت، محصولات یا خدمات شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند، تحقیق کنید. به دنبال کلمات کلیدی دقیق و بلند باشید. این کلمات کلیدی رقابتی کمتری دارند و حجم جستجوی کمتری دارند اما می توان به راحتی با محتوای مناسب بر آنها تسلط یافت.
چند راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی وجود دارد: از بخش «مردم نیز سؤال میکنند» SERP استفاده کنید، که پرسوجوهای مرتبط را نشان میدهد. این ابزار می تواند به شما کمک کند تا در مورد موضوعات دیگری که ممکن است به پرس و جو اصلی شما مرتبط باشد، فکر کنید. این در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ موجود است، بنابراین میتوانید کلمات کلیدی خوبی را در آنجا پیدا کنید.
تکمیل خودکار گوگل یک راه عالی دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر است. پیشنهادات تکمیل خودکار پس از تایپ چند حرف در نوار جستجو ظاهر میشوند، بر اساس آنچه دیگران در جستجوی آن هستند. می توانید افزونه رایگان مرورگر کلمه کلیدی surfer را نصب کنید که کلمات کلیدی پیشنهادی و حجم جستجوی آنها را نمایش می دهد.
وقتی چیزی را جستجو می کنید، به دنبال مرتبط بودن هستید. بنابراین، میخواهید ببینید چه چیزی بیشتر به درخواست شما مرتبط است. اما زمانی که شما کلمات کلیدی با حجم جستجوی صفر را هدف قرار می دهید، هیچ داده ای ندارید. چگونه می دانید که آنها مرتبط هستند؟ اینجاست که تجربه خود شما وارد می شود.
درک عبارت هدف به شما کمک میکند کاربرد آن و آنچه افراد در جستجوی آن هستند را بدانید – که میتواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا این عبارت به تجارت شما مرتبط است یا خیر.
به دنبال کلمات کلیدی خود در انجمنها، رسانه های اجتماعی و SERP باشید. اگر کسی قبلاً در مورد موضوع شما سؤال کرده است، به احتمال زیاد به آن علاقه مند است.
همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Semrush یا Moz برای مشاهده آنچه که مردم در انجمنها و رسانههای اجتماعی جستجو میکنند استفاده کنید. فراموش نکنید که نامهای تجاری را حذف کنید.
هرچه افراد بیشتر به دنبال اصطلاحات مرتبط باشند، بهتر است. این بدان معناست که کلمه کلیدی و تغییرات آن مورد علاقه است. می توانید با مشاهده محتوای سایر وب سایت ها یا جستجوی کلمه کلیدی اصلی خود در گوگل، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.
اگر در گوگل جستجو می کنید و توصیه هایی در مورد موضوعات مشابه مشاهده می کنید، مکان های خوبی برای شروع جستجوی کلمات کلیدی جدید هستند. علاوه بر این، گوگل اغلب زمانی که پرس و جوی را در نوار جستجوی آن تایپ می کنید، جستجوهای مرتبط را پیشنهاد می کند، بنابراین سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه پیشنهاداتی ارائه می شود.
برای جلب نظر همه بازدیدکنندگانی که در سایت شما قرار می گیرند، اصطلاحات مختلفی را هدف قرار دهید. نمونه سوال سالن زیبایی قبلی را به خاطر دارید؟ به طور مشابه، اگر شخصی برای «خدمات لینک بیلدینگ» جستجو کند، احتمالاً به دنبال خرید یک سرویس خاص است، نه فقط خدمات سئوی عمومی.
با افزودن کلمات کلیدی مرتبط به استراتژی خود، به طور موثر ترافیک بیشتری را با همان هدف هدف قرار می دهید. برای مثال، اگر «خدمات لینکسازی» را هدف قرار میدهید، این احتمال وجود دارد که برخی از افراد مواردی مانند «چرا لینکسازی»، «مزایای لینکسازی» یا «استراتژیهای لینکسازی» را جستجو کنند.
این عبارات ممکن است حجم جستجوی کمتری داشته باشند، اما زمانی که به استراتژی شما اضافه شوند همچنان می توانند ارزشمند باشند.
کلمات کلیدی خرید عبارتند از: «بهترین»، «برترین» یا «در مقابل». این ها کلمات کلیدی کاربرانی هستند که احتمالا آماده خرید هستند. اغلب، این کلمات کلیدی حجم کمتری دارند زیرا بسیار خاص هستند.
اگر در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، دانستن اینکه افراد چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند ضروری است. می توانید از این اطلاعات برای کمک به افزایش تبدیل فروش خود استفاده کنید. این نوع کلمات کلیدی می توانند به شما کمک کنند افرادی را که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند هدف قرار دهید.
اگر بتوانید این عبارات را هدف قرار دهید، می توانید به مشتریان بالقوه ای دست پیدا کنید که هنوز شروع به تحقیق نکرده اند، اما به زودی به دنبال اطلاعاتی در مورد محصول یا خدمات شما خواهند بود. با بررسی نتایج جستجو در گوگل یا بینگ (یا هر موتور جستجویی که استفاده می کنید) به راحتی می توانید ببینید که مردم به دنبال چه چیزی هستند.
این نتایج جستجو محبوبترین جستجوهای مرتبط با صنعت، محصولات یا خدماتی را که ارائه میدهید نشان میدهد.
کلمات کلیدی شما پایه و اساس استراتژی سئو شما هستند. شما باید کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید تا به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند.
شما میخواهید عباراتی را که معمولاً توسط مشتریان بالقوه جستجو میشوند و مرتبط با جایگاه شما هستند، هدف قرار دهید. سپس، در مورد مشکلاتی که محصول/خدمت شما حل می کند فکر کنید و آن نوع عبارات را جستجو کنید. این ممکن است منطقی به نظر برسد، اما ذکر آن خالی از لطف نیست، زیرا به راحتی میتوان درگیر رتبهبندی برای بیشترین تعداد کلمات کلیدی ممکن شد.
هنگام شروع با یک جایگاه منحصر به فرد، وسوسه انگیز است که کلمات کلیدی با حجم بالا را برای دریافت ترافیک بیشتر هدف قرار دهید. اما اگر در آن فضا هیچ اختیاری ندارید و محتوای شما درجه یک نیست، هرگز نمیتوانید آن بازدیدکنندگان را به مشتریان پولی تبدیل کنید.
هنگامی که محتوای کافی پیرامون کلمه کلیدی مورد نظر خود ایجاد کردید، در صفحه 1 نتایج گوگل رتبه بندی می شود – و تا زمانی که محتوا مرتبط و به روز باشد در آنجا باقی می ماند. در نتیجه، از نظر مشتریان بالقوه ای که به دنبال چیز جدیدی در صنعت خود هستند، اما مطمئن نیستند که کجا باید جستجو کنند، اعتبار بیشتری خواهید داشت.
کلمات کلیدی با حجم صفر می توانند به طور عمده بر سایت شما از نظر ترافیک و رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارند.
با درک نحوه استفاده از این کلمات کلیدی به نفع خود، آنها می توانند به هدف قرار دادن مخاطب جدیدی که قبلاً از آنها بی اطلاع بودید کمک کنند.
مقالات پیشنهادی برای مطالعه بیشتر درباره کلمات کلیدی:
چگونه برای کلمات کلیدی پرحجم لینک سازی کنیم؟