سئوی محلی هم مثل هر مهارت یا تخصص دیگری به یادگیری نیاز دارد. یادگیری این مهارت را جدی بگیرید تا در جستجوهای محلی بالاترین رتبه های سئو را کسب کنید.
مراحل زیر برای یادگیری سئوی محلی شروع است، اما همیشه بهتر است با اصول اولیه شروع کنید. اینها بلوک های ساختمانی هستند که از آنها می آموزید و مهارت های سئوی محلی خود را اصلاح می کنید. سپس، بیشتر موضوع تمرین، تجربه و صبر است.
وب سایت شما محل آزمایش اولیه استراتژی سئوی محلی شما است.
باید بتوانید بهینه سازی وب سایت خود را بر اساس بهترین شیوه های سئو شروع کنید. این بهترین شیوه ها عبارتند از:
بیشتر ابزارهای سئو را می توان برای سئوی محلی و «معمولی» استفاده کرد، زیرا تعداد کاربرانی را که در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص هستند، میزان ترافیک یک وب سایت و سایر معیارهایی که برای اکثر وب سایت ها اعمال می شود را تعیین می کنند.
ابزارهای رایج سئو مانند Semrush یا Ahrefs می توانند به شما در تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رقبا، تجزیه و تحلیل بک لینک ها و بهینه سازی محتوای خود کمک کنند. یادگیری این ابزارهای سئو یکی از بهترین کارهایی است که می توانید هنگام شروع یادگیری سئوی محلی انجام دهید.
ابزارهای سئو به شما کمک می کند کلمات کلیدی را که کاربران برای یافتن وب سایت هایی مانند شما جستجو می کنند، کشف کنید. هنگامی که نحوه استفاده از این ابزارها را یاد گرفتید و کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو، رقابت و ارتباط پیدا کردید، می توانید شروع به بهینه سازی محتوای خود کنید.
بهینه سازی محتوای شما به معنای تعیین کلمه کلیدی هدف برای یک صفحه یا پست، استفاده از آن کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط در سراسر محتوای شما و نوشتن محتوایی است که آنچه کاربران در جستجوی آن هستند را برآورده کند.
این برای مشاغل محلی و غیر محلی صدق می کند.
سئوی «خارج از سایت» به هر فعالیت سئوی که خارج از وب سایت شما رخ می دهد اشاره دارد. معمولاً این به معنای ایجاد پیوند، دسترسی به دایرکتوری، روابط عمومی و موارد مشابه است. هنگامی که وب سایت شما به صفحه اول رسید، باید ضریب اعتماد وب سایت خود را با بک لینک های ارزشمند افزایش دهید.
این را می توان با بازاریابی محتوای ارزشمند برای سایر مشاغل، دسترسی به وبلاگ ها، اجرای کمپین های روابط عمومی، ارسال اطلاعات کسب و کار خود به فهرست ها و موارد دیگر انجام داد.
چند مهارت وجود دارد که هر صاحب کسب و کار یا استراتژیست باید برای یادگیری سئوی محلی تلاش کند. برخی از آنها عملی هستند و برخی مهارت های “نرم تر” هستند که انجام سئوی محلی را آسان تر و لذت بخش تر می کنند.
حتی با وجود تمام ابزارها و ترفندهای سئو تاکتیکی که با آنها مواجه خواهید شد، در نهایت خواهید آموخت که خلاقیت راه طولانی را طی می کند. بسیاری از صاحبان کسب و کار اصول اولیه را یاد خواهند گرفت، اما حل خلاقانه مشکل تفاوت را ایجاد می کند.
شما به خلاقیت نیاز دارید تا:
ارزش خلاقیت و حل مسئله را دست کم نگیرید!
شاید شنیده باشید که سئو یک بازی طولانی است. اغلب، این درست است. نتایج سئو ممکن است مدتی طول بکشد، به خصوص اگر در یک بازار رقابتی فعالیت می کنید.
اینجاست که صبر به کار می آید. بدانید که سخت کوشی شما ممکن است فورا نتیجه ندهد. بدانید که این طبیعی است.
بسیاری از کارهایی که در سئو انجام میدهید، پایه و اساس محکمی ایجاد میکند که بعداً نتیجه خواهد داد. ممکن است در ابتدا نامرئی باشد، اما انجام کارها به روش صحیح در نهایت به موفقیت شما منجر می شود. به راه های میانبر فکر نکنید و در یادگیری سئوی محلی صبور باشید.
گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس ابزارهای رایگان عالی هستند که می توانید از آنها برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید. هنگامی که برای اولین بار شروع به کار کردید یک معیار تعیین کنید و سپس ببینید که سایت شما در طول زمان چقدر رشد می کند – حتی موفقیت های کوچک را جشن بگیرید!
در سئو، “محتوا پادشاه است.” محتوا همان چیزی است که کاربران هنگام ورود به وب سایت شما می خوانند. این چیزی است که کاربران در رسانه های اجتماعی با آن تعامل دارند. و این متن یا ویدیو است که در نهایت مشتری را متقاعد می کند که از شما خرید کند.
شما برای ایجاد محتوای عالی و ایجاد بازدیدهای بیشتر در چندین پلتفرم مناسب تر خواهید بود. در این صورت، پیشینه در بازاریابی محتوا به خوبی به شما کمک خواهد کرد.
در حالی که توسعه وب سایت یک مهارت «باید» برای سئو نیست، قطعاً مفید است. افرادی که حداقل کمی تجربه توسعه وب دارند، ممکن است بهینه سازی یک وب سایت و استفاده از اصلاحات فنی سئو را آسان تر کنند. گذراندن یک دوره اولیه توسعه وب یا خواندن راهنمای آنلاین در مورد مدیریت یک وب سایت را در نظر بگیرید.
حداقل، اصطلاحات رایجی را که در مورد وب سایت و سئو کاربرد دارند را یاد خواهید گرفت. فراتر از آن، ممکن است کمی در مورد کدنویسی، پیاده سازی فنی، توسعه موبایل و مهارت های پیشرفته تر یاد بگیرید.
هر استراتژیست و صاحب کسب و کار باید اصول اولیه داده و تجزیه و تحلیل را بیاموزد. برای بیشتر، این به معنای توانایی تفسیر دادهها از کنسول جستجوی Google و Google Analytics است. برخی از رایج ترین معیارهایی که باید بدانید عبارتند از:
دانستن این موارد و نحوه یافتن آنها در ابزار تجزیه و تحلیل انتخابی شما به شما کمک می کند موفقیت تلاش های سئو و بازاریابی خود را پیگیری کنید.
بسیاری از راهنماها، دوره ها و وبینارهای آنلاین سئوی محلی را از ابتدا آموزش می دهند. اما، جادوی واقعی سئوی محلی در تجربه عملی است. به همین دلیل است که من می گویم “یادگیری از بهترین ها” به معنای یادگیری از تجربیات، اشتباهات، آزمایش ها و استراتژی های خود است.
بهترین راه برای یادگیری آنچه برای وب سایت شما مفید است این است که تاکتیک های مختلف را امتحان کنید، نتایج را دنبال کنید و استراتژی خود را مطابق با آموخته های خود تنظیم کنید. اینجاست که مهارتهای خلاقیت و صبر وارد عمل میشوند.
خلاقیت شما الهام بخش استراتژی شما خواهد بود و صبر و حوصله اطمینان حاصل می کند که روی نتایج سرمایه گذاری می کنید. آنها پرداخت خواهند کرد!