نوشتن توضیحات متا به شکل مناسب، می تواند CTR شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
پس؛ یاد بگیرید چگونه توضیحات متا را جذاب بنویسید.
ازهمان اوایل، توضیحات متا یک نکته مهم در بهینه سازی سایت بوده است.
گوگل می گوید توضیحات متا به هیچ وجه به رتبه بندی کمک نمی کنند.
اما، به عنوان یک سیگنال غیر مستقیم، روی بهینه سازی سایت شما اثر می گذارد.
مواردی مانند نرخ کلیک (CTR)، و درک آنچه وب سایت شما ارائه می دهد، وقتی توصیفات متا را به درستی می نویسید، تغییر می کنند.
توضیحات متا برچسبی است که توضیحی درباره آنچه در مورد صفحه است ارائه می دهد.
این توضیحات در SERP ، زیر عنوان صفحه، نمایش داده می شود.
گوگل می گوید: آنها به رتبه بندی کمک نمی کنند و یک سیگنال رتبه بندی نیستند.
طبق یک مطالعه انجام شده توسط Yoast:
گوگل به طور خودکار بسیاری از توصیفات متا را به تنهایی و بدون توجه به آنچه که نوشته شده ایجاد کرده است.
مهم نیست که Yoast توضیحات متای طولانی یا کوتاه ایجاد می کند و اینکه آیا تراکم کلمات کلیدی زیاد یا کم برای آنها اجرا می شود، در دو سوم مواردی که آنها بررسی کردند، گوگل از جملات پاراگراف اول استفاده کرد.
البته، این ادعای خاص، تضمینی نیست که گوگل برای سایت شما نیز همین کار را انجام دهد.
اما، ملاحظات مهم دیگری برای توصیفات متا فراتر از ارزش سئو آنها وجود دارد.
توصیفات متا با اثر گذاشتن در کلیک ها، بازدیدها، تبدیل های احتمالی و درآمد را افزایش می دهند:
برخی از افراد به اشتباه عبارات “توضیحات متا” و “SERP Snippets” را، جای یکدیگر استفاده می کنند.
اما توصیفات متا و SERP Snippets دو چیز متفاوت هستند.
توضیحات متا یک برچسب HTML است که شما آن را کنترل می کنید.
می توانید توضیحات متا را خودتان ایجاد و بهینه کنید.
SERP Snippets توصیفاتی است که گوگل برای صفحات وب شما نشان می دهد.
می تواند از توصیفات متا باشد که شما ایجاد کرده اید، یا چیزی کاملاً متفاوت.
کنترل SERP Snippets دست گوگل است.
بسته به مورد جستجو، گوگل ممکن است توضیحی برای صفحه وب شما ایجاد کند که کاملاً متفاوت از توضیحات متای شما باشد.
این چیز جدیدی نیست و سالهاست گوگل این فرآیند را خودکار کرده است.
یک دلیل این رفتار گوگل این است که:
ممکن است چیزی که کاربر جستجو کرده عینا در مقاله شما وجود داشته باشد اما در توضیحات متا وجود نداشته باشد.
بنابراین؛
گوگل آن بخش از مقاله را که مرتبط با جستجوی کاربر است، نشان خواهد داد نه توصیفات متا را.
توصیفات متا را حداکثر در حدود 160-165 کاراکتر نگه دارید.
به این دلیل که این بهینه سازی کمک می کند تا از کوتاه شدن توضیحات متا در SERP جلوگیری شود.
در نتیجه به جلوگیری از نرخ پرش بالا کمک می کند.
اواخر سال گذشته، گوگل تغییر در SERP Snippets را اعلام کرد و آنها را تا 300 کاراکتر در نظر گرفت، که بیش از دو برابر حد معمول 150-165 کاراکتر است که توصیه می شود.
moz یک مطالعه انجام داد که مشخص کرد نوشتن 300 کاراکتر باید به عنوان یک محدودیت جدید در نظر گرفته شود.
پس از آن، گوگل به سرعت به حد استاندارد نویسه تعداد کلمات بازگشت.
2 دیدگاه
سلام اگه توضیحات متا تو پستای مختلف یکی باشند محتوای تکراری محسوب میشند؟ با تشکر
سلام دوست عزیز حتی اگه محتوای تکراری محسوب نشند، گوگل توصیه میکنه توضیحات متا برای هر پست منحصر بفرد باشه. موفق باشید.