چگونه به عنوان طراح UX یک وب سایت طراحی کنیم؟ اینجا 7 اصل UX برای ایجاد یک وب سایت عالی را با هم می خوانیم.
ما زمان زیادی را به صورت آنلاین صرف خواندن اخبار، مرور وب سایت ها و استفاده از برنامه های وب می کنیم. در برخی موارد، تجربه آنلاین ما رضایت بخش نیست.
همه اینها به دلیل طراحی ضعیف است که تجربه کاربر را در نظر نگرفته است. به راحتی می توان از دور نگاه کرد و متوجه این خطاها شد، اما زمانی که شما یک پروژه را مدیریت می کنید، کمی پیچیده تر است. به عنوان طراح وب سایت، وظیفه ما ایجاد طراحی با تجربه کاربری عالی است. البته این کار آسان نیست. بعضی از بهترین روش ها برای طراحی UX وب سایت ها خدمتتان عرض شده است.
یک بازدید به یاد ماندنی از وب سایت، حتی از محتوا هم مهم تر است. کاربران اغلب دادهها و نکات برجسته محتوا را فراموش میکنند، اما به یاد میآورند که چه احساسی در آنها ایجاد شده است. این موضوع در تبلیغات خیلی کاربرد دارد و برای طراحی وب سایت هم جواب می دهد.
گرافیک، چیدمان، متن و عناصر تعاملی با هم کار می کنند تا تجربه ای را به کاربر ارائه دهند، نه اینکه فقط اطلاعات را به آنها ارائه دهند. طراحی UX یک بخش مهم از برنامه کاربردی و کار وب است. متمایز کردن صفحه خود از تعداد زیادی از وب سایت ها و اطلاعات موجود در اینترنت ضروری است. وب سایتهای مدرن دارای ویژگیهای بصری و تعاملی بیشتری هستند تا احساسات را تحت تاثیر قرار دهند و به متمایز کردن آنها در دنیای رقابتی کمک کنند.
باید وب سایت شما قابل اسکن باشد زیرا مردم وب سایت ها را نمی خوانند، آنها را اسکن می کنند. اینفوگرافیک ها و تصاویر بصری راهی است که سعی در انتقال دستورالعمل ها یا داده ها دارد. اسکن کردن صفحه وب سایت شما برای مخاطبان جذاب است. بیشتر آنها محتوا را برای یافتن چیزی که مورد توجهشان قرار میدهد اسکن میکنند و زمانی که میخواهند بیشتر بدانند به خواندن روی میآورند.
در نیم ثانیه، کاربران طراحی یک وب سایت را ارزیابی می کنند، بنابراین باید تصمیم بگیرید که می خواهید کاربران چه کاری انجام دهند و آن را نشان دهید.
پیدا کردن دکمه های عمل را دشوار نکنید. توجه بصری را روی دکمه اصلی در مقابل تعدادی دکمه در صفحه اصلی متمرکز کنید. به طور مداوم در مورد کارهایی که اپلیکیشن یا سایت شما می تواند انجام دهد تا استفاده از آن آسان تر باشد، تجدید نظر کنید. بخشی از طراحی این است که آن را برای اکثر کاربران بسیار قابل استفاده می کند و اجازه می دهد تا عملکردهای اضافی پنهان شوند و در صورت نیاز قابل کشف شوند، نه اینکه یکباره نشان داده شوند. همچنین ارائه یک طراحی واضح و سازگار برای کاربران ساده تر است. آنها میتوانند بدانند وقتی از رنگها، رفتارها و زیباییشناسی مجدد استفاده میکنید چه انتظاری داشته باشند که نیاز آنها را به کشف رابط کاهش میدهد. هنگامی که کاربران با برخی از جنبه های طراحی آشنا هستند، فرآیند را واضح تر و آسان تر می کند.
وقتی عناصر طراحی در جاهای دیگر رایج هستند، آنها را با خلاقیت با الگوهای جدید UI دوباره اختراع نکنید. وادار کردن کاربران به فکر کردن بیش از حد برای فهمیدن رابط کاربری UI آن چیزی نیست که شما می خواهید. شما می خواهید یک رابط ظاهری آشنا داشته باشید که در آن اشیاء استاندارد مانند پیوندها به عنوان پیوند برجسته می شوند و دسترسی به ورود به سیستم در سمت راست بالا قرار دارد. نیازی به جابجایی چنین اجزای استانداردی وجود ندارد.
خلاقیت با الگوهای استاندارد می تواند کار با رابط کاربری شما را سخت کند و قابلیت استفاده را افزایش ندهد. اگرچه ممکن است فکر کنید غیر سنتی جالب است، اما ممکن است ناوبری را برای کاربران سختتر کند و بنابراین در یک منطقه مشکل قرار میگیرد. خلاقیت و قابلیت استفاده باید تعادل داشته باشد. آدرسهای اینترنتی، دکمهها و مکانیابی ناوبری باید قبل از طراحی روی قابلیت استفاده تمرکز کنند. بهتر است ابتدا بدون در نظر گرفتن طرح روی چیدمان آنها تمرکز کنید، سپس عناصر خلاقانه را اضافه کنید.
قبل از ایجاد وب سایت یا برنامه، باید ایده خوبی از مخاطبین آن داشته باشید. نحوه طراحی بهترین رابط از آنها بدست می آید. هنگامی که ایده روشنی از مخاطبان وب سایت یا برنامه خود دارید، می توانید نیازها و خواسته های آنها را بیابید و طراحی کاملی را طراحی کنید که خواسته های آنها را برآورده کند. این مسابقه می تواند ایده هایی از نحوه انجام این کار را به شما نشان دهد. به رنگها، طرحبندی، سبک و ویژگیهای مسابقه توجه کنید. وقتی از سبکها و طرحهایی استفاده میکنید که مخاطبان شما از قبل با آنها راحت هستند، میتوانند به راحتی وارد سایت شما شوند. سپس می توانید خود را با ایده های خود در مورد نیازهای آنها متمایز کنید. هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، به یاد داشته باشید که بازخورد آنها را در طراحی خود بگنجانید.
هنگام قرار دادن مهمترین عناصر در رابط، آنها را برجسته کنید تا کاربران روی آنها تمرکز کنند. در طراحی، راههای زیادی برای برجسته کردن چیزها وجود دارد، اما موثرترین آن بزرگتر کردن آن از هر چیز دیگری روی صفحه است. تبدیل کردن چیزی به نقطه کانونی با بزرگ تر کردن آن از هر چیز دیگری، این است که چگونه چندین وبسایت به نادیده گرفتن برجستهسازی دکمههای فروش یا «اینجا کلیک کنید» دست مییابند.
هسته اصلی ارزش چیزی است که به مشتری ارائه می دهید، که توسط اشکال شش ضلعی از موارد زیر احاطه شده است:
برای تقویت مهارت های تان به عنوان طراح UX وب سایت موارد زیر را هم اضافه کنید:
کاربران باید با تجربه استفاده از محصول شما ارتباط عاطفی داشته باشند. اگر فقط یک رابط ایجاد می کنید و نه یک تجربه، شانس محدودی برای به دست آوردن موارد زیر دارید که برای موفقیت محصول خود نیاز دارید. رابطهای کاربری باید ساده برای پیمایش، استفاده آسان و با رنگها و فونتهای مناسب برای مخاطبان شما ایجاد شوند. فراموش نکنید که بازخورد کاربر نهایی را یکپارچه کنید و در عین حال در طول طراحی ثابت باقی بمانید.