درک تفاوت بین عبارتهای جستجو و کلمات کلیدی، کلید ایجاد استراتژیهای جستجوی مؤثر است. بازاریابها از عبارتهای جستجو و کلمه کلیدی به جای هم استفاده میکنند، بدون اینکه قصد بدی داشته باشند، اما چگونگی تفاوت این دو عبارت باید روشن شود. زیرا ندانستن تفاوت بین یک پرس و جو و یک کلمه کلیدی می تواند منجر به عملکرد ضعیف استراتژی های بازاریابی جستجو شود. این مقاله جنبه های کلیدی پرس و جوهای جستجو و کلمات کلیدی را بررسی می کند و با تعریف شروع می شود.
عبارت های جستجو همان چیزی است که مردم جستجو می کنند. هنگامی که چیزی(پرس و جو) میپرسید یا چیزهایی را در گوگل تایپ میکنید (یک پرس و جو) و «جستجو» را فشار میدهید، این به عنوان عبارت جستجو شناخته میشود. عبارت عبارت جستجو فقط به متن تحت اللفظی مورد استفاده برای شروع جستجو اشاره دارد. اطلاعاتی که کاربر به دنبال بازیابی آن است به عنوان هدف جستجو شناخته می شود.
از سوی دیگر، کلمات کلیدی پایه و اساس کمپین های جستجو هستند. آنها کلمات یا عباراتی هستند که شما یک جستجوی پولی یا کمپین بازاریابی ارگانیک را بر اساس آنها ایجاد می کنید.
کلمات کلیدی عبارت یا عباراتی هستند که می خواهید وب سایت شما در گوگل با آن ها نمایش داده شود.
تفاوت بین کلمات کلیدی و پرس و جوهای جستجو به این بستگی دارد که آیا شما در مورد عملکرد یک کاربر صحبت می کنید یا عملکرد یک بازاریاب. کاربران کلمات کلیدی را نمی دانند و به کلمات کلیدی اهمیت نمی دهند. آنها فقط می خواهند به سؤال خود پاسخ دهند. بازاریابان؟ خوب، من و شما به سوالات جستجو اهمیت زیادی می دهیم. درک آنچه که مخاطبان ما در گوگل تایپ می کنند و نحوه ارتباط آن با محتوا و تبلیغات برای ایجاد کمپین های بازاریابی ضروری است. اینجاست که درک قصد کاربر وارد عمل می شود.
کاربران یک محتوا را به روش های مختلف جستجو می کنند.
ممکن است ترتیب دقیق کلمات متفاوت باشد، یا کاربر ممکن است یک اصلاح کننده به درخواست خود اضافه کند، اما در کل، گوگل متوجه خواهد شد که معنای مورد نظر کلمه کلیدی یکسان است.
اکنون، میتوانید به جای یکدیگر از عبارتهای جستجو و کلمات کلیدی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که تفاوت بین پرس و جوهای جستجو و کلمات کلیدی این قدرت را دارد که طرز فکر شما را در مورد استراتژی بازاریابی تغییر دهد.
رتبه بندی در بالای گوگل برای کلمه کلیدی مناسب می تواند به معنای پول کلانی برای کسب و کار شما باشد. اگر راهی برای استفاده از جستارهای جستجوی واقعی مخاطبان برای اطلاع رسانی به تحقیقات کلیدواژه شما وجود داشت، چه؟ من یک فرآیند سه مرحلهای را به شما نشان میدهم که از عبارتهای جستجوی مخاطبان شما برای ارتقای سطح بازی کلمات کلیدی شما استفاده میکند. با ابزارهای رایگان، از قبل به گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل و جستجوی گوگل دسترسی دارید.
اولین قدم این است که بدانید کدام صفحات به بهترین وجه از اهداف تجاری پشتیبانی می کنند.
مؤثرترین شکل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کشف سؤالاتی است که کاربرانی که با وب سایت شما به شیوه ای معنادار در تعامل هستند، جستجو می کنند.
راه انجام این کار، تحقیق در مورد پرس و جوها به جای کلمات کلیدی است. آیا آمادهاید آستینهای خود را بالا بزنید و درخواستهای جستجوی با ارزش خود را استخراج کنید؟
گوگل سرچ کنسول را باز کنید.
برخی از این موارد مشابه هستند و برخی دیگر ممکن است اهداف جستجوی متفاوتی را نشان دهند. دو تا پنج عبارت جستجوی برتر را با بیشترین علاقه (کلیک) و ارتباط با کسب و کار خود یادداشت کنید.
در این مرحله، ما فهرستی از عبارتهای جستجو را داریم که کاربران روی آنها کلیک کردهاند و سپس با وبسایت ما به شیوهای بسیار ارزشمند برای تجارت تعامل کردهاند.
از حساب کاربری تان در گوگل خارج شوید یا یک پنجره خصوصی باز کنید تا مطمئن شوید سابقه جستجوی شما بر نتایج تأثیر نمی گذارد.
میخواهیم پیشبینیهایی را برای مکانی که مخاطبان هدف ما در آن زندگی میکنند ببینیم. بنابراین، اگر پایگاه کاربر در مکانی متفاوت از شما باشد، باید از VPN استفاده کنید. جستجوی گوگل را باز کنید و یکی از کلمات کلیدی کشف شده در مرحله دو را تایپ کنید، اما اینتر را فشار ندهید.
همانطور که تایپ می کنید، گوگل سعی می کند آنچه را که دنبالش هستید بر اساس محبوبیت جستجوهای ساده توسط کاربران پیش بینی کند. به این میگویند Google Auto Complete یا همان تکمیل خودکار گوگل.
تکمیل خودکار گوگل یک مزیت بزرگ را فراهم می کند زیرا به طور موثر کلمات کلیدی طولانی (یا عبارات کلیدی) را که معمولاً در سراسر وب جستجو می شوند، آشکار می کند. کلمات کلیدی دم بلند معمولا حداقل سه کلمه هستند و نیاز مشتری را به وضوح بیان می کنند.
بیایید نمونهای از نحوه استفاده از تکمیل خودکار برای یکی از کلیدواژههای پر ارزش کشف شده در مرحله دو را بررسی کنیم. یکی از نمونههای کلیدواژههای با ارزش را که در مرحله دو کشف شدهاند وارد کنید و هرگونه سؤال مرتبط با مخاطب یا کسبوکار خود را یادداشت کنید.
سعی کنید از طریق الفبای انتهای کلمه کلیدی پر ارزش خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، اضافه کردن یک “الف” در پایان برای اینکه ببینید چگونه پیش بینی ها را تغییر می دهد، سپس “ب” و بقیه حروفات.
سعی کنید یک زیرخط در ابتدا، وسط و یا انتهای کلمه کلیدی اضافه کنید.
می توانید از کلماتی مثل چگونه، چه زمانی، کجا، چرا و مشابه این ها استفاده کنید.
از صفحات مختلف نتایج موتورهای جستجو دیدن کنید و به تعداد تبلیغات و نتایج غنی که نشان داده می شوند توجه ویژه ای داشته باشید. روی صفحات وب مختلف در نتایج جستجو کلیک کنید. این به شما کمک می کند کلمات کلیدی با ارزش بالا را پیدا کنید و نکاتی را برای هدف کاربر ارائه دهید.
درک تفاوت بین عبارتهای جستجو و کلمات کلیدی، کلید ایجاد استراتژیهای جستجوی مؤثر است. عبارتهای جستجو به متنی اشاره دارد که مخاطب شما در حال جستجو است، در حالی که کلمات کلیدی عبارتهایی هستند که روی آنها سرمایهگذاری میکنید.
هنگامی که رابطه بین این دو اصطلاح را درک کردید، می توانید به روش جدیدی به تحقیق کلمات کلیدی فکر کنید. استفاده از بهترین عبارتهای جستجوی مشتری برای کشف کلمات کلیدی برای سرمایهگذاری یک بازاریابی هوشمند است.