فرض کنید یک محتوای نسبتا قدیمی دارید که مثلا در صفحات 4 یا 5 راکد مانده است، چطور رتبه بندی این محتوا و سئو را بهبود دهیم؟ چکار کنیم که محتوای قدیمی وب سایت مان رتبه بندی های بالاتری در جستجو ها پیدا کند؟
اولین قدم برای سئوی محتوای قدیمی و رتبه بندی های بهتر، ارزیابی صفحات داخلی سایت است. بعضی از صفحات داخلی وب سایت تان ممکن است رقیب محتوای قدیمی تان باشند و رتبه بندی این صفحات را به چالش بکشند. بنابراین لازم است رقیب های داخلی محتوای قدیمی سایت تان را بشناسید و رفتار مناسبی نسبت به این صفحات پیش بگیرید.
پس از اینکه صفحات داخلی سایت تان را بررسی کردید و برای محتوای قدیمی تان رقیب داخلی پیدا نکردید، این سوال را از خودتان بپرسید. چرا این صفحه من یا محتوای قدیمی وب سایت من بهترین پاسخ برای جستجوی کاربر نیست؟ چه چیزی باعث شده محتوای قدیمی من رتبه بندی بهتری نداشته باشد؟
برای نجات محتوای قدیمی مان از این وضعیت و افزایش رتبه بندی اش از عملگرهای جستجو استفاده می کنیم. به این صورت که URL وب سایت مورد نظر را می نویسیم و بعد داخل علامت نقل قول کلمات کلیدی مناسب را قرار می دهیم. Enter را می زنیم و کل وب سایت مورد نظر برای آن کلمه کلیدی اسکن می شود. حالا از این صفحات می توانیم برای محتوای قدیمی مان لینک بدهیم و شاهد بهبود رتبه بندی اش باشیم.
یک پیشنهاد دیگر برای بهبود رتبه بندی محتوای قدیمی وب سایت تان، بهبود سرعت صفحه و معیارهای Core Web Vitals است.
راه سوم دریافت لینک از وب سایت هایی هست که با محتوای شما ارتباط دارند. البته به دست آوردن لینک های باکیفیت کمی مشکل است اما ارزشش را دارد.
همچنین می توانید کارهای روابط عمومی را امتحان کنید. بنابراین اگر محتوای قدیمی شما به اندازه کافی خوب است، احتمالاً بتوانید بک لینک هایی را مخصوصا از وبلاگ ها جذب کنید. می توانید برای جلب توجه وبلاگ ها یا رسانه ها به محتواهای ارزشمند آن ها اشاره کنید. نشان دهید که فعالیت آن ها را می شناسید.
اگر فعالیت وب سایت شما محلی است سراغ شرکت های مکمل بروید و سعی کنید برای محتوای قدیمی تان بک لینک مناسب بسازید. نتیجه این کار فوری نخواهد بود اما رتبه بندی سایت و محتوای قدیمی تان صعود خواهد کرد. بنابراین لازم است که محتوای قدیمی شما ارزش لینک دادن را داشته باشد.
اگر هم همه این کارها را انجام دهید احتمالا به رتبه بندی های صفحه اول برسید.
آخرین چیزی که برای بهبود سئوی محتوای قدیمی سایت تان باید به آن توجه کنید طرح واره ها هستند. schema.org کتابخانه های خود را به طور منظم به روز می کند. بنابراین با به روزرسانی محتوای تان به اینجا هم سر بزنید و چیزهای تازه ای را که لازم است اضافه کنید.
پیشنهاد می کنیم برای ارزیابی تجربه صفحه از ابزار webpagetest.org استفاده کنید. حتی معیارهای CWV را نیز شامل می شود. این ابزار می تواند فونتها و هر چیز دیگری که صفحه را کند میکند شناسایی کند. همچنین میتوانیم به دنبال اسکریپتها و کدهایی بگردیم که دیگر استفاده نمیشوند، چون همه این ها سئوی سایت تان را تهدید می کنند.
نام تجاری شرکت یا وب سایت تان را به دیگران بگویید و از آن ها بپرسید وب سایت شما چکار می کند؟ احتمالا هیچ کس نمی داند فعالیت شما در چه زمینه ای است. اما روش خوبی است که نام تجاری شما به گوش بقیه برسد و با بهبود برند سازی سئوی وب سایت تان نیز بهتر شود.
پیشنهادهایی برای مطالعه بیشتر درباره تولید و بهبود محتوا
تیم های تولید محتوا و سئو چطور می توانند با هم همکاری بکنند؟
2 دیدگاه
وقتتون بخیر مقالتون مفید بود سپاسگزارم
سلام
مچکرم و موفق باشید