“محتوا پادشاه است”. در حقیقت کاملاً درست نیست، محتوا یک قطعه از معما است.
بدون قطعات دیگر، به احتمال زیاد محتوای جذاب شما نامرئی خواهد ماند.
بنابراین، سایر فاکتورهای موثر که برای افزایش بازدید سایت خود نیاز دارید چیست؟
آیا می توانید از کیفیت صرف نظر کنید و بر سایر عوامل سئو تمرکز کنید؟
اجازه دهید به این سوالات پاسخ دهیم.
کدام محتوا پادشاه است؟
پاسخ: محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند.
محتوای کاربرپسند می تواند درآمد شما را به طور جدی افزایش دهد.
اگر می خواهید گوگل وب شما را به کاربران نشان دهد باید سایت تان را بهینه سازی کنید.
نکته اصلی، استفاده از محتوای قوی در کنار استراتژی های سئو است.
برای سئوی سایت تان این 3 کار را حتما انجام دهید:
بک لینک ها به گوگل می گویند: محتوای شما آنقدر ارزشمند است که شایسته توجه است.
فرض کنید شما برای چند کلمه کلیدی رتبه بندی کرده اید اما هنوز به صفحه 1 گوگل نرسیده اید.
سه روش برای دستیابی به پیوندهای با کیفیت خدمتتان عرض می کنیم:
اگر سئو را تازه شروع کرده اید یا وب سایت تان هنوز نوپاست، جذب بک لینک سخت تر است، اما ادامه دهید.
هرچه محتوای شما بهتر باشد، شانس شما برای به کسب لینک های ارزشمند بیشتر است.
تصور کنید به گوگل می روید تا یاد بگیرید چگونه می توانید یک سایت راه اندازی کنید.
بین دو عنوان جذاب تردید دارید، که یکی 10 سال پیش و دیگری چند ماه پیش نوشته شده است.
کدام را انتخاب می کنید؟ طبیعتا، جدیدتر را.
دلیل آن هم واضح است. استانداردهای طراحی سایت مدام تغییر می کند و شما نمی خواهید وقت خود را صرف مطالب منسوخ کنید.
گوگل هم مثل شما فکر می کند.
برخی از انواع محتوا نیازی به “تازه سازی” یا به روزرسانی ندارند.
مثلا، اگر راجع به یک شخصیت تاریخی بنویسید، احتمالاً نیازی نیست که به این زودی ها در محتوای خود تغییراتی ایجاد کنید (مگر اینکه مورخان واقعیت های جدیدی کشف کنند).
در این موارد، گوگل به دلیل قدیمی بودن محتوای شما رتبه کمتری به شما نخواهد داد.
اما، اگر اخبار و رویدادهای روز را می نویسید، گوگل به دنبال جدیدترین محتواها می رود و آنها را در SERP بالاتر قرار می دهد.
همه اینها به نوع محتوایی که می نویسید خلاصه می شود.
اما، حتی محتوای همیشه سبز باید هر چند وقت یک بار به روز شود.
شاید شما به سایتی پیوند داده اید که دیگر کار نمی کند. برای پیشگیری از پرش کاربران، باید لینک هایتان را اصلاح کنید.
ثبت سایت در گوگل و کسب رتبه در گوگل، دو چیز جداگانه هستند.
ثبت سایت شرکت کردن در مسابقه است.
کسب رتبه برنده شدن در مسابقه است.
به Google Search Console بروید و روی Start Now کلیک کنید.
پیشوند دامنه یا URL خود را در قسمت صحیح کپی و جایگذاری کنید.
“ادامه” را کلیک کنید، جایی که از شما خواسته می شود تأیید کنید که مالک سایت هستید.
صبر کنید تا Google URL را بررسی کند، سپس روی دکمه “درخواست نمایه سازی” کلیک کنید.
هر بار که یک پست جدید منتشر می کنید این روند را تکرار کنید.
با توجه به مطالبی که خواندیم هر محتوایی پادشاه نیست.
برای پادشاهی، محتوای تان باید:
همین طور، باید مطمئن شوید که کاربران واقعاً فرصت پیدا کردن محتوای شما در گوگل را دارند(ایندکس کردن سایت در گوگل).
فراموش نکنید فقط چند تغییر در سئو به شما امکان می دهد رتبه بسیار بالاتری در SERP داشته باشید.
اگر محتوا فقط بخشی از سئو است، آیا ایرادی ندارد که محتوا را نادیده بگیریم؟
بدون محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند، هیچ یک از استراتژی های سئو مهم نیست.
خودتان را جای کاربران بگذارید.
تصور کنید یک محتوای ضعیف با روش های جادویی در رتبه 1 گوگل است.
کاربر روی آن کلیک می کند و بلافاصله متوجه می شود که محتوا ارزشمند نیست. بلافاصله از سایت خارج می شود.
هزار نفر دیگر هم همین کار را می کنند. در واقع هیچ کس نمی خواهد مطالب بی ارزش را بخواند، چه برسد به اینکه مشترک شود یا چیزی بخرد.
گوگل هم متوجه این موضوع می شود و رتبه آن را پایین می آورد.
بنابراین؛
اگرچه نمی توانید صرفا با محتوای عالی رتبه خوبی در گوگل کسب کنید، بدون آن هم جایگاه قابل توجهی نخواهید داشت.
در سال های اخیر، سئو بیشتر شبیه بازاریابی محتوا شده است.
مقالات پیشنهادی ما برای تولید محتوایی که پادشاه است:
چگونه تیم سئو و محتوا برای تولید محتوایی که پادشاهی کند، همکاری بکنند؟