بهینه سازی نرخ تبدیل می تواند گران شود اما اکثر مردم می توانند نرخ تبدیل خود را با پیروی از بهترین روش هایی که اینجا عرض می کنم بهتر کنند.
اینجا داستانی عرض می کنم.
فرض کنید شرکتی به شما می گوید که می تواند هر ماه میلیون ها بازدید کننده به سایت شما سرازیر کند و ترافیک سایت تان را بالا ببرد و واقعا هم این کار را انجام دهد.
مشکلی که وجود دارد این است که هیچ کدام به مشتری تبدیل نمی شود و درواقع این ترافیک فقط به عنوان تخلیه کننده پهنای باند عمل کرده و شما هزینه بیشتری برای پهنای باند پرداخت کرده اید و بازگشت سرمایه نداشته اید.
وجود فرم در هر صفحه می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد.
این پیشنهاد نه تنها به شما کمک می کند فروش اولیه را انجام دهید بلکه باید دلیلی باشد که مشتری سمت شما برمی گردد.
از دادن پیامی که مستقیما خطاب به مشتری است نترسید.
اشکالی ندارد که مشتری را که به شما علاقه ندارد از دست بدهید. اما از دست دادن مشتری که آماده است کیف پول خود را بیرون بکشد و مستقیما از شما خرید کند جرم است.
می توانید پاسخ سوال های پرتکرار را در سایت قرار دهید اما به این معنی نیست که مخاطبان شما دیگر سوالی ندارند.
داشتن چت در سایت می تواند نرخ تبدیل را تا 30% افزایش دهد. این چت می تواند واقعی باشد یا مثل منشی تلفن عمل کند.
خودم برای خرید خدمات آنلاین به سایت هایی که چت آنلاین دارند بیشتر تمایل دارم.
بعضی ها نمی خواهند شماره تلفن شان را در سایت قرار دهند. کار درستی نیست.
نه تنها باید وقتی مشتری هایتان با شما تماس می گیرند خوشحال باشید بلکه باید تماس های تلفنی آن ها را ضبط کنید و به دنبال چیزهای خاصی باشید که بتوانید آن ها را بهتر یا کارامدتر کنید. وقتی از صحبت کردن با تلفن می ترسید یعنی به محصول یا خدمات خود اطمینان ندارید.
با دقت کردن به پرسش ها و صحبت های کسانی که با شما تماس می گیرند می توانید نرخ تبدیل سایت تان را بالا ببرید.
مقالات زیر برای سئوی کلی سایت تان پیشنهاد می شود:
ایجاد سئوی هوشمند برای کسب و کار شما