سئو پایانی ندارد بنابراین نکته و ترفندهای آن هم بی پایان هستند. اینجا 12 نکته مهم عرض شده تا سئو و رتبه بندی سایت تان را با آنها بهبود دهید.
مجموعه ای از معیارهاست که تجربه بارگذاری صفحه را برای کاربران سایت نشان می دهد.
CWV یک عامل رتبه بندی فرعی نیز هست. اما اهمیت آن فراتر از عوامل رتبه بندی است چون بهینه سازی سایت برای CWV روی تبدیل و درامد تاثیر می گذارد.
سرعت سرور وب سایت بر سرعت سرویس دهی صفحات و اینکه چه تعداد از آنها می توانند هم زمان ارائه شوند تاثیر می گذارد.
هاست های اشتراکی برای شروع کار خوبند اما به محض رشد وب سایت تان باید به هاست سریع تر ارتقا بدهید.
خطاهای نوع 500 نشان دهنده اتمام منابع هستند و می گویند که زمان ارتقا هاست، فرا رسیده است.
محتوایی که تولید می کنید هم باید باکیفیت باشد و هم منظم تولید شود.
اگر گوگل صفحات شما را ایندکس نمی کند ممکن است مشکلی در صفحه یا کل وب سایت وجود داشته باشد.
نمونه هایی از مشکلات محتوا:
در گزارش های سرچ کنسول، imprression را ببینید. این عدد یعنی اینکه که وب سایت شما چند بار و با کدام کلمات کلیدی در نتایج جستجودیده شده است.
برای عبارات کلیدی با رتبه پایین تر تمرکز روی بهبود محتوا داشته باشید و برای عبارات کلیدی با رتبه بالا تمرکز روی لینک سازی داشته باشید.
مربوط به سرعت سایت می شود. حتی اگر هاست تان سرعت بالایی داشته باشد وقتی تصاویر به تلفن های همراه می رسند مثل ترافیک در بزرگراه می مانند. چقدر دوست دارید توی ترافیک بزرگراه معطل شوید.
تا جایی که می توانید کوچک کنید.
از Microsoft Clarity محتوا مهم ترین عامل رتبه بندی شماست
Microsoft Clarity این معیار نشان می دهد که چه تعداد خواننده درگیر هستند و چه تعداد از آنها صفحه وب را در عنوان رها می کنند.
Screaming frog تا 500 صفحه را رایگان به شما کمک میکند.
جالب است بدانید که بک لینک ها با اینکه یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند اما در الگوریتم های جستجوی امروزی لزوما عامل رتبه بندی تعیین کننده نیستند!
الگوریتم های جستجو از لینک ها برای تولید مجموعه ای از صفحات کاندید برای فهرست کردن در نتایج جستجو استفاده می کنند اما نتایج جستجو فقط بر این اساس نیست و عواملی مثل ارتباط، هدف کاربر، موقعیت جغرافیایی و انتظارات کاربر دخیل هستند.
نشان می دهد که کاربران تا چه حد در حال پیمایش پایین هستند.
شناسایی مکانی که بازدیدکنندگان صفحه را رها می کنند می تواند به رفع اشکال کمک کند.
بعضی از ابزارها برای آنالیز وب سایت تان به شما کمک می کنند.
حاصل این نکات سئو، درامد وب سایت تان است که باعث می شود که خیلی مهم است.
سود، نشان دهنده سودآوری موضوع است.
بعضی از موضوعات ترافیک زیادی دارند اما حاشیه سود کمی دارند که می تواند تاثیر منفی بر کار شما داشته باشد(چون ترافیک زیاد بدون سود منابع شما را مصرف می کند).
حتی اگر ترافیک سایت تان کاهش پیدا کند اما درامد ثابت بماند یا بهبود یابد بد نیست، چون نشان می دهد که ترافیک مرتبطی وارد سایت تان می شود.
اگر رتبه بندی کلمات کلیدی ثابت بماند اما ترافیک کاهش یابد و درامد هم کاهش یابد نشان می دهد تقاضای مصرف کننده تغییر کرده.
این معمولا با معرفی مدل های محصول جدید و گاهی اوقات با معرفی یک محصول یا خدمات جدید مخرب اتفاق می افتد.
مقالات زیر هم در می توانند در سئو و بهبود رتبه سایت تان مفید باشند:
دو راه حل سئو برای تمام الگوریتم های گوگل