سئوی درون صفحه ای فرایندی است که در آن، محتوا، برچسب ها و لینک های داخلی طوری قرار می گیرند که به بهتر دیده شدن محتوای شما کمک کنند.
هیچ نقطه پایانی در سئو وجود ندارد و ممکن است با به روزرسانی الگوریتم های گوگل یا تلاش رقیبان تان جایگاه شما تغییر کند.
وقتی عناصر را بهینه سازی می کنید موتورهای جستجو وب سایت شما را بهتر درک می کنند و در نتیجه ترافیک بالاتری به دست می آورید.
5 نتیجه اول ارگانیک در یک صفحه 67.6% کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند.
5 نفر بعدی تنها 3.73% را تشکیل می دهند. بنابراین اگر می خواهید ترافیک داشته باشید باید رتبه های بالای گوگل را داشته باشید.
سئوی درون صفحه ای را می توان کلا به سه دسته تقسیم کرد:
قبلا شنیده اید: “محتوا پادشاه است”. سئو بدون آن یک ماشین بدون موتور است. ممکن است زیبا باشد اما به جایی نمی رسد.
بعضی از عوامل محتوایی وجود دارند که باید حداکثر تلاش تان را برای آن بکنید:
در راهنمای 175 صفحه ای گوگل 135 بار گفته شده که “باید نشان دهنده نقشی باشد که در الگوریتم های موتور جستجو ایفا می کند”
صفحاتی که دارای کلمات کلیدی مورد استفاده در یک پرس و جو هستند چه در متن، عنوان یا هر دو احتمالا مرتبط با جستجو هستند.
به طور کلی شما باید بدانید مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند و محتوایی ایجاد کنید که شامل این عبارات باشد.
ایجاد محتوایی که موتورهای جستجو را در اولویت قرار دهد و هم بازدیدکنندگان انسانی را، هنر است.
بعضی از نکات کلیدی این کار:
استفاده از تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها علاوه بر اینکه صفحه شما را جذاب می کند برای تقویت سئوی شما هم مفید هستند. بیشتر از 36% مشتریان هنگام خرید آنلاین از جستجوهای بصری استفاده می کنند. به این معنی که اگر از تصاویر استفاده نمی کنید ترافیک را از دست می دهید.
تصاویر خود را قابل اشتراک گذاری کنید تا فرصت بک لینک به وجود بیاید که می تواند به E-A-T شما کمک کند.
کدهای HTML که باید در ساختار صفحات خود رعایت کنید:
یکی از آن قسمت هاست که جزییات مهم است. شاید به تنهایی رتبه خوبی نصیب تان نکند اما در هماهنگی با فاکتورهای دیگر به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما در چه موردی است.
درست اسست که توضیحات متا یک عامل رتبه بندی نیست اما دلیل نمی شود از اضافه کردن آنها به سایت خود اجتناب کنید.
توضیحات متا دو مزیت کلیدی دارند:
درست است که وب سایت یک اقتصاد جهانی است اما بیشتر تجارت هنوز در سطح محلی انجام می شود. با سئوی محلی روی صفحه خود با همسایه خود ارتباط برقرار کنید.
این سه نکته را برای سئوی محلی خود در نظر بگیرید:
مطمئن شوید که نام مکان مورد نظر خود را در کلمات کلیدی خود قرار دهید و آنها را در هر کجا که مناسب هستند در محتوای خود قرار دهید
داشتن یک وب سایت با ساختار خوب به دو دلیل مهم است:
در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام بهینه سازی معماری سایت خود در نظر بگیرید:
درست است که نباید اولویت اصلی در سئو سایت باشند اما نباید آنها را نادیده بگیرید.
یک سایت نامرتب با بارگذاری آهسته بازدیدکنندگانرا ناامید و دور می کند و ب رتبه بندی شما نیز آسیب می رساند.
توجه داشته باشید که سرعت یک عامل رتبه بندی در نتایج جستجو است.
اگر سایت شما معیارهای حداقلی را ندارد این فاکتورها به شما کمک می کند:
در سال 2016 حجم جستجوی موبایل برای اولین بار از دسکتاپ پیشی گرفت و سال های بعد نیز افزایش یافت.
در حال حاضر بیش از 56% کل مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده است.
بنابراین گوگل هم اولویت اول را به سایت هایی می دهد که با موبایل سازگارند.
یکی از بهترین راه هایی که وب سایت شما می تواند E-A-T را به دست آورد لینک ها هستند.
لینک ها 3 نوع اصلی دارند که برای سئو باید بدانید:
لینک های داخلی شما جزو فاکتورهای سئوی درون صفحه ای هستند و به دیده شدن محتوای شما کمک می کنند.
سئو یک فرایند مداوم است و به طور خلاصه یافتن بهترین راه برای ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران و اطمینان از اینکه وب سایت شما در صدر SERP قرار دارد.
مقالات زیر برای یادگیری بیشتر تکنیک های سئوی درون صفحه ای مناسب هستند:
چطور از تگ عنوان برای سئوی سایت استفاده کنیم؟