خیلی ها ارزش طراحی وب برای کسب و کار خود را درک می کنید، اما در مورد ویژگی هایی که یک طراح سایت باید داشته باشد مطمئن نیستند. سوال “در یک طراح سایت به دنبال چه چیزی باشیم؟” رایج است، اما پاسخ دادن به آن ممکن است دشوار باشد.
حقیقت این است که فرآیند انتخاب یک طراح وب سایت در طول سال ها پیچیده تر می شود. جدا از رشد سریع جمعیت طراحان وب آزاد و شرکت های طراحی وب، طراحی وب سایت به دلیل تغییر انتظارات کاربران و روند طراحی سایت به سرعت در حال پیشرفت است.
برای آسان تر کردن انتخاب، لیستی از هفت ویژگی را با شما به اشتراک میگذاریم که هر طراح سایت حرفه ای باید داشته باشد. هنگامی که با یک طراح سایت صحبت می کنید از این ویژگی ها به عنوان چک لیست استفاده کنید. امیدواریم کمک تان کند تصمیم درستی بگیرید و کسب و کار خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.
عاملی که حرفه ای ها را از مبتدیان جدا می کند، تجربه است. ویژگی تجربه در طراحی وب سایت یکی از مهم ترین معیارهایی است که در انتخاب طراح وب باید در نظر بگیرید. البته، طراحان وب تازهای وجود دارند که به طور قابل درک تعداد مشتریان محدودی دارند و بنابراین، نسبت به آژانسهایی که 10 سال یا بیشتر در این صنعت فعالیت میکنند، تجربه بسیار کمتری در این صنعت دارند. استارت آپ ها قطعا جایگاه خود را در هر صنعتی دارند، اما به خاطر داشته باشید که سطح تجربه و کیفیت آنها با همتایان معتبرتر آنها قابل مقایسه نیست.
نکته: برای آرامش خاطر خود، پیشنهاد می کنیم طراح وب سایتی را انتخاب کنید که سال ها تجربه کافی در طراحی وب سایت دارد، ایده آل برای مشتریانی از صنایع مختلف. همچنین ممکن است به نفع شما باشد اگر طراح وب منتخب شما قبلاً وب سایتی را برای مشتری طراحی کرده باشد که کسب و کار یا بازار هدفش مشابه شماست، زیرا ممکن است دانشی در مورد بهترین روش ارائه کسب و کار شما به مخاطبان از این تجربه کسب کرده باشند.
اگر میخواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و تأثیر مثبتی بر بازدیدکنندگان خود بگذارید، یک وب سایت واکنشگرا ضروری است. وب سایتهای سازگار با موبایل عالی هستند، اما وب سایتهای واکنشگرا یا همان ریسپانسیو تجربه کاربر را به سطح جدیدی ارتقا میدهند. اگر می خواهید مطمئن شوید که تمام محتوای سایت شما به درستی در تمام اندازه های صفحه نمایش داده می شود، یک طراح سایتی را انتخاب کنید که در طراحی واکنش گرا به خوبی مهارت داشته باشد.
جدا از دانستن نحوه طراحی وب سایت های ریسپانسیو، هر طراح وب حرفه ای باید از آخرین استراتژی های سئو و اینکه چگونه وب سایت شما می تواند آنها را به بهترین شکل اجرا کند، دانش کافی داشته باشد. در صورتی که وب سایت شما حتی بازدیدکننده نداشته باشد، تمام کپی های چشم نواز و محتوای پیشگامانه در وب سایت شما بیهوده خواهد بود. علاوه بر اینکه وب سایت شما را برای کاربران نهایی خود به نظر می رساند و احساس خوبی می دهد، طراح وب شما باید با کمک سئو آن را موثر و قابل مشاهده کند. انتخاب یک طراح وب که در سئو مسلط باشد، شانس شما را برای داشتن یک وب سایت با تبدیل بالا که مکمل تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باشد، افزایش می دهد.
یک سیستم مدیریت محتوا(CMS) شما را قادر می سازد تا محتوای وب را ایجاد، ویرایش، سازماندهی و منتشر کنید. بدون CMS، وب سایت شما این خطر را دارد که منسوخ، نادیده گرفته شده و غیرحرفه ای به نظر برسد. همچنین ممکن است هزینه های بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد، زیرا هر زمان که می خواهید وب سایت خود را به روز کنید باید با یک توسعه دهنده وب مشورت کنید. به عبارت دیگر، استفاده از CMS مدیریت وب سایت خود را بدون نیاز به استخدام متخصص دیگر در دراز مدت برای شما آسان تر می کند.
پیشنهاد می کنیم طراحان وب را در نظر بگیرید که نکات سیستم های مدیریت تجارت الکترونیک مانند ووکامرس را می دانند. اگر قصد دارید وبلاگ ها، اخبار و بخش هایی را در وب سایت خود بگنجانید که نیاز به به روز رسانی منظم دارند، توصیه می کنیم طراح سایتی را انتخاب کنید که تجربه استفاده از وردپرس را دارند.
در پایان، کیفیت نمونه کار یک طراح وب تنها مدرکی است که شما در مورد اینکه آیا کار آنها مطابق ادعاهایشان است یا خیر. با خیال راحت کارهای گذشته طراحان وب را که با آنها صحبت می کنید بررسی کنید. از آنها بپرسید که چرا یک وب سایت خاص را طراحی کرده اند و چگونه طراحی آنها بر رشد تجارت مشتری تأثیر گذاشته است.
نمونه کارها یک طراح وب نتایج ملموسی از کارهایی که انجام داده اند و توانایی انجام آنها برای وب سایت شما را نشان می دهد. این نشان میدهد که دانش و مهارتهای طراحی وب آنها چقدر توسعه یافته است، و بنابراین، باید در تصمیمگیری شما در مورد اینکه با کدام طراح کار کنید، تأثیرگذار باشد.
نکته: هرگز به تصاویر یا اسکرین شات های طراحی های وب بسنده نکنید. لینک های واقعی بخواهید تا بتوانید ببینید که طرح های آنها در عمل چگونه به نظر می رسند. مدتی را صرف بازدید از این سایت ها کنید تا بتوانید از اصول و استانداردهای طراحی آنها مطلع شوید. در نهایت، از افراد یا آژانسهایی که ادعا میکنند طراحان وب حرفهای هستند، اما هیچ نمونه کاری برای نشان دادن ندارند، فرار کنید.
بودجه شما یکی از بزرگترین ملاحظات شما برای انتخاب یک طراح سایت است. طراحان سایت معتبر با دانش و مهارت های سطح بالا هزینه خدمات بیشتری نسبت به یک تازه کار دریافت می کنند.
وب سایت شما اولین نقطه تماس بسیاری از مشتریان با کسب و کار شما خواهد بود. بنابراین تأثیر مثبتی که یک طراح سایت با تجربه تر و معمولاً گران تر می تواند ارائه دهد، بسیار مهم است. از طراحان سایت مبتدی که قیمت های بالا دریافت می کنند، همچنین کسانی که نرخ های پایین باورنکردنی ارائه می دهند، دوری کنید. ممکن است در ابتدا به طرز وسوسه انگیزی سود آور به نظر برسد تا زمانی که ببینید وب سایت شما چگونه به نظر می رسد!
قراردادهای طراحان سایت متفاوتی را با دقت بررسی و مقایسه کنید تا متوجه شوید که پروژه طراحی وب شما چقدر هزینه دارد. مطمئن شوید که قبل از امضای قرارداد، همه چیز را در قرارداد درک کرده اید، از جمله اینکه چه چیزهایی باید انتظار داشته باشید و در چه قالبی، چه مدت زمانی. اگر پروژه طول بکشد، برای بازنگریهای اضافی علاوه بر خروجی نهایی، مجوز برای تصاویر، فایلهای صوتی یا فیلمها، خدمات و نگهداری چقدر هزینه خواهند داشت.
وب سایت شما یک موجود زنده است که باید همراه با کسب و کار شما رشد و تکامل یابد. شما به یک وب سایت پویا نیاز دارید که نیاز به به روز رسانی منظم و احتمالاً ارتقاء داشته باشد. این یعنی بهتر است طراح سایتی انتخاب کنید که در صورت نیاز به کمک برای پیشرفت های آینده وب سایت تان، به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. ممکن است یک یا سه سال بعد، بخواهید صفحه اصلی خود را شلوغ کنید یا رنگ دکمه ها را تغییر دهید. با یک طراح سایتی کار کنید که برای روابط مشتری ارزش قائل است و پشتیبانی پس از فروش عالی ارائه می دهد.
نکته: انتخاب یک طراح سایت محلی ممکن است امکان دسترسی آسان تر را فراهم کند.
ما امیدواریم وقتی به دنبال طراح وب برای تجارت خود هستید این لیست به شما کمک کند. طراح وب سایت شما تأثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد سایت تان خواهد داشت، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. مطمئن شوید که طراح وب شما این هفت ویژگی را دارد تا وب سایت شما خوب به نظر برسد. با استانداردها سازگار باشد و بازدیدکنندگان را بیشتر از وب سایت رقیب راضی نگه دارد.