فوم و یونولیت وقتی طراح سایت شدم معناش برام تغییر کرد. قبلا وسایلی بودند برای سرگرمی اما حالا میدونم ابزارهای مصالح ساختمانی هستند. انواع مختلفی دارند که هر کدوم کاربرد خودشون رو دارند. قصدم این نیست که انواع فوم و یونولیت رو معرفی کنم در عوض ترجیح میدم کسی باشم که تولید کننده های خوب رو معرفی میکنه. خیلی از عزیزانی که پلاستو فوم تولید می کنند تصمیم درستی گرفته اند و برای کسب و کارشون وب سایت هم طراحی کردند. خوبی داشتن وب سایت برای تولید کننده ها این هست که حالا جای مناسبی دارند برای معرفی انواع و طرح های تولیداتشون.
اجزای وب سایت تولید کننده های فوم و یونولیت
اجزای عمومی وب سایت
همه وب سایت ها بخش هایی دارند یا باید داشته باشند که بشه به عنوان یک فضای آنلاین بهش توجه کرد. بخش هایی که براتون فهرست کردیم مناسب وب سایت های شرکتی و تولیدی هست، بنابراین ممکنه با تغییر هدف یه وب سایت اجزاش هم تفاوت کنند.
صفحه اصلی: همه شما با صفحه اصلی وب سایت ها آشنا هستید. بعضی وقتا هم بهش خانه میگند. این صفحه ست که هدف اصلی وب سایت شما رو نشون میده، چه تولید کننده فوم و یونولیت باشید، چه هنرمند، چه ورزشکار.
صفحه تماس با ما: این صفحه شامل یه فرم هست که نظرات یا سوالات مخاطبان وب سایت شما رو به ایمیل اختصاصی تون میفرسته. ایمیل اختصاصی یعنی چیزی شبیه این: info@dbchista.ir همونطور که ملاحظه میفرمایید این ایمیل به وب سایت ما وصل هست نه به سرویس دهنده های عمومی. پس منظور ما از صفحه تماس با ما، صفحه ای هست که این فرم رو داشته باشه نه اینکه صرفا شماره تلفن یا فکس یا ایمیل نوشته بشه.
صفحه درباره ما: دوست داشتنی ترین صفحه وب سایت ها به نظر من همین جاست. یه وقتایی با خوندن صفحه درباره ما از یک وب سایت، جذبش شدم و باهاش ارتباط گرفتم و اون وب سایت شده دوستم. این صفحه یه فرصت عالی هست برای دوست شدن با کاربرا. اجازه بدید بدونند غیر از محصولات و تولیدات فوم و یونولیت، یه قلب دوست داشتنی و یک ذهن زیبا دارید برای مخاطب هاتون. اهمیت این صفحه رو دست کم نگیرید و از صمیم دل بنویسید.
محصولات: احتمالا اشتیاق زیادی دارید برای معرفی تولیدات تون. حق دارید کلی زحمت کشیدید، فوم و یونولیت تولید کردید. رو بهتر شدن شون دقت کردید، براشون وب سایت طراحی کردید و شایسته این هستید که دیده بشند. ما هم یادمون می مونه و کنارتون هستیم تا ارزش های شما معرفی بشند.
اجزای اختصاصی وب سایت
پس از طراحی و اجرای بخش های عمومی وب سایت، وقت این میرسه که قسمت هایی به سایت شما اضافه بشند که معرفی نقاط تمایز شما یا تولیدات تون باشند. لازم نیست همه این بخش ها تو وب سایت شما باشه، بلکه فقط بخش هایی که تمایل دارید. همچنین به مرور می تونه این قسمت ها تغییر کنند.
وبلاگ: وب سایت ها می تونند با داشتن وبلاگ، بازدید کننده بیشتری جذب کنند. مقالات به مخاطب ها نشون میده میزان دانش شما در تولید فوم و یونولیت وجه علمی داره و باعث جلب اعتمادشون میشه. وبلاگ ها مزیت های زیادی برای سایت ها دارند اما من جرات ندارم همه شو اینجا بنویسم، چون دلم می خواد مقاله مون طولانی نباشه و در عین حال مهم ترین مطالبی که می تونه برای تولید کنندگان فوم و یونولیت مهم باشه رو، عرض کنم.
اخبار: اخبار می تونه شامل افتتاح شعبه جدید، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی یا هر چیز دیگه ای تو حوزه کاری تون باشه. بستگی به شما داره که تمایل داشته باشید چه اطلاعاتی رو با مخاطب هاتون به اشتراک بذارید.
معرفی محصولات: این معرفی کمی عمیق تر از مرحله قبل هست. هر چی بهتر بتونید تولیدات تون رو به زبان مخاطبان معرفی کنید تو جذب و تبدیل شون به مشتری هم موفق تر خواهید بود.
سوالات متداول: اینجا جایی هست که کاربرا بهش نیاز دارند. این بسته به تجربه شما داره که اغلب مشتری هاتون چه سوالاتی از شما می پرسند. به این سوالات جواب بدید و میزان رضایتمندی افرادی که به شما مراجعه می کنند رو بالا ببرید.
مجوزها یا جایزه ها: درسته که بودن این بخش کاملا اختیاری هست اما مجوزها، جایزه ها، یادبودها و… می تونند تو جلب اعتماد مخاطب ها موثر باشند، هر چند ضروری نیستند.
معرفی مشتریان: اعتبار اصلی یک کسب و کار مشتری هاش هستند. اگه مشتری هاتون اجازه دادند تو وب سایت تون معرفی شون کنید و رضایتمندی شونو منعکس کنید.
تخفیفات یا جشنواره ها: تخفیف همون چیزیه که مشتری دوست داره. اگه قراره بهشون تخفیف بدید می تونید یه بخشی هم برا اینکار اختصاص بدید.
آیا وب سایت برای تولید کننده های فوم و یونولیت لازمه؟
وب سایت داشتن شبیه دانشگاه رفتنه! برای هر کسب و کاری نه فقط تولید کننده های فوم و یونولیت این موضوع صدق میکنه. آیا ما می تونیم بگیم دانشگاه رفتن لازمه یا نه؟! جواب مشخص این سوال اینه که، بسته به هدف شما داره. آدم های زیادی هستند که دانشگاه نرفتند و موفق هستند. آدمای زیادی هم هستند که دانشگاه رفتند و موفق هستند. هر انسانی و هر کسب و کاری خودش باید تصمیم بگیره که کدوم مسیر رو انتخاب میکنه. هر مسیری که انتخاب کنید هزینه هایی برای شما خواهد داشت. سختی ها و آسونی هایی.
اینطور نیست که با طراحی وب سایت کار تموم بشه و به طرز شگفت انگیزی فروش و مشتری یونولیت و فوم های تولیدی شما بیشتر بشه. برای هیچ کسب و کاری اینطور نیست. پس از طراحی سایت باید بهش برسی. بهش اهمیت بدی. مثل خونه ات که آب و جاروش میکنی. مثل باغت که تقویت اش میکنی و یه وقتایی هم هرس اش میکنی. اماااا…ارزشش رو داره. همونطور که خونه داشتن ارزشش رو داره. همونطور که درخت کاشتن ارزشش رو داره. اگه می خوای کمی بیشتر تلاش کنی اما نمی دونی چجوری، ما اینجاییم که کنارتون باشیم. که کمک تون کنیم. که باغ کسب و کار شما رشد کنه، گل بده، میوه بده. شک کردن فقط فرصت هامون رو میگیره. به جای شک کردن، از ما سوال کنید و بعد به خودتون اعتماد کنید و شروع کنید. اگه خودتون به خودتون اعتماد نکنه مشتری چطور می تونه؟!
نمونه وب سایت های تولید کننده یونولیت و فوم
شما همکاران زیادی دارید که تولید کننده فوم و یونولیت هستند. بعضیاشون وب سایت های خوبی دارند که می تونند الهام بخش شما باشند.
اگه دلتون می خواد کسب و کارِتون مثل یه باغ رشد کنه، ما در کنارتون هستیم. برای پاشیدن بذرها، برای آبیاری، برای مراقبت، برای به ثمر نشستن گل هاتون.