یه وب سایت هنری مثل نمایشگاه دایمی هست.
حتی یه گالری هنری خوب نمی تونه همه اون کسی رو که هستید نشون بده. وب سایت شما صفحاتی داره که به معرفی بیشتر شما کمک میکنه. شما می تونید در صفحه درباره ما، درباره گالری تون و اینکه چطور شد که هنرمند شدید، دستاوردها یا حتی اهداف تون با مخاطبا صحبت کنید. اما یه گالری عالی فقط می تونه آثار شما رو نشون بده، نه پیشینه شما یا مسیری رو که طی کردید.
وب سایت شما یه گالری 24 ساعته هست. یه نمایشگاه دایمی که تحت تاثیر شرایط محیطی قرار نمیگیره.
این بهترین جا هست برای معرفی خودتون. همه چیز دست شماست و به قول باب راس: “این نقاشی شماست”. شما می تونید هر چی که دلتون میخاد بنویسید به شرطی که به مخاطب کمک کنه بتونه با شما و وب سایت تون ارتباط بگیره.
صفحه تماس با ما دارای یک فرم استاندارد هست که به مخاطب ها امکان میده با ایمیل اختصاصی شما با شما گفتگو کنند.
همه ایمیل هایی که یک نام هستند که با دامنه اصلی وب سایت معرفی میشند. مثلا ایمیل اختصاصی ما info@dbchista.ir هست. همونطور که ملاحظه می کنید این ایمیل به وب سایت داده بنیان چیستا متصل هست نه به یک سرویس دهنده عمومی مثل جیمیل یا یاهو. یک وب سایت میتونه بر حسب نیازش چند تا ایمیل اختصاصی داشته باشه.
توجه کنید که در ایمیل اختصاصی شما به جای dbchista.ir ، دامنه وب سایت شما نوشته خواهد شد. اینکه بتوان در یک وب سایت ایمیل اختصاصی ایجاد کرد به تنظیمات خاصی در وب سایت و هاست نیاز هست که یک کار فنی هست و حتما باید توسط کسی انجام بشه که دانش لازم رو داره و گرنه پیام ها منتقل نخواهند شد.
غیر از صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما، یکی از صفحات اصلی یک وب سایت هنری، گالری آثار هنری تون هست. این مرحله زیباترین کاری هست که در وب سایت تون باید انجام بشه. عکس های باکیفیتی از کارهاتون تهیه کنید. نیاز نیست وسواس به خرج بدید اما دقت کنید و یک یا چند عکس خوب بگیرید.
در نهایت بخاطر آثار هنری شماست که کاربرها تصمیم می گیرند در وب سایت تون بمونند یا نه. اون ها رو ناامید نکنید و کاری کنید بازهم به وب سایت و نمایشگاه دایمی شما سر بزنند و لذت ببرند.
یه بخش دیگه که شاید مهم ترین بخش سایت تون هست معرفی خدمات تون هست. بالاخره پس از اینهمه تلاش شما برای هدفی وب سایت تون رو راه اندازی کردید. حالا باید این هدف رو به کاربر معرفی کنید و کاری کنید به اون جذب بشه.
شاید هدف شما جذب هنرجو برای آموزشگاه هنری تون هست. شاید می خواید بخشی از کارهاتون رو از طریق وب سایت به فروش برسونید.
نحوه معرفی خدمات تون تاثیر بالایی در رسیدن به هدف تون از طراحی سایت داره. در واقع در این بخش هست که تلاش هاتون به ثمر میشینه و شما از اینکه وب سایت دارید خوشحال میشید.
این چهار مورد اصلی ترین بخش های یک وب سایت هنری هست. می تونید برحسب علاقه یا سابقه تون بخش های دیگه ای در وب سایت تون داشته باشید. زیاد شلوغش نکنید اما اطلاعات کافی بدید. کاربرها برای دانستن و تصمیم گرفتن به وب سایت شما اومدند.
شما می تونید مستقیما آثارتون رو معرفی کنید و به فروش بذارید. اگه وب سایت شما فروشگاهی نیست می تونید عکسی از اثر هنری تون رو منتشر کنید و از طریق یه وب سایت فروشگاهی دیگه به فروش برسونید. اگه گالری دارید معرفی تخصصی اثر هنری تون در وب سایت حتی به فروش حضوری محصول شما کمک میکنه.
آیه وب سایت هنری من میتونه بین اینهمه وب سایت های دیگه موفق بشه؟ چرا که نه! وقتی اینهمه وب سایت موفق وجود دارند چرا وب سایت شما یکی از اون ها نباشه؟! همونطور که خود شما تونستید در میان هنرمندهای دیگه اعتباری برای خودتون کسب کنید وب سایت شما هم میتونه به ایم موفقیت برسه. البته قواعدی داره. وب سایت شما باید چیدمان و رنگ بندی مناسبی داشته باشه. باید از نظر فنی استانداردها رعایت شده باشه که ما در داده بنیان چیستا این تعهد رو به مشتری هامون میدیم.
باید اصول سئو رعایت بشه. سئو همان چیزی هست که باعث میشه در رتبه بندی های گوگل دیده بشید.
باید وب سایت امنی داشته باشید. البته نیاز به نگرانی نیست و صرفا جهت آگاهی شما به این موارد اشاره شد.
هر شرکت معتبری توانایی تامین نیازهای وب سایت شما رو داره. تخصص ما طراحی سایت، سئو و تامین امنیت استاندارد وب سایت هاست. هر کدوم ازین موضوعات شامل موارد متعددی هست که بیشتر مربوط به اطلاعات تخصصی هست.