پر کردن کلمات کلیدی تکنیکی بود که به طور گسترده برای رتبه بندی مورد استفاده قرار می گرفت زیرا حداقل برای یک دوره زمانی نتایجی را به همراه داشت. اما اکنون گوگل چگونه با آن رفتار می کند؟
اگر برخی از کلمات کلیدی خوب هستند، پس تعداد بیشتری باید بهتر باشد، درست است؟ این منطق ساده پشت پر کردن کلمات کلیدی به عنوان یک عامل رتبه بندی است. در روزهای اولیه جستجوی وب، قبل از اینکه سئو به یک هدف تبدیل شود، گوگل محتوای وب را با استفاده از یک مجموعه اولیه از سیگنال ها رتبه بندی می کرد.
کلمات کلیدی یکی از آن سیگنال ها بودند. هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید، به خصوص در اولین روزهای موتورهای جستجو، صفحه رتبه بهتری خواهد داشت.
حالا کمی به گذشته برمی گردیم تا ببینیم چرا پر کردن کلمات کلیدی برای رتبه بندی اهمیت پیدا کرده است.
کلمات کلیدی تطبیق دقیق زمانی سیگنالی بودند که وزن زیادی را به همراه داشتند. اگر کلمه کلیدی دقیقاً همانطور که کاربر آن را تایپ کرده در صفحه ظاهر شود، صفحه شانس بالایی برای رتبه بندی دارد. هنگامی که مردم متوجه شدند که می توانند وب سایت های خود را برای پرس و جوهای بیشتر با تکرار انواع مختلف کلمات کلیدی در یک صفحه رتبه بندی کنند، به تکنیکی منجر شد که به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته می شود. از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در صفحه گرفته تا کل پاراگراف هایی که فقط کلمات کلیدی بودند که با کاما از هم جدا شده بودند.
یک شکل واضح تر از پر کردن کلمات کلیدی شامل پنهان کردن پاراگراف های کلمات کلیدی با همرنگ کردن متن با پس زمینه صفحه بود. گوگل می تواند کلمات کلیدی پنهان را هنگام خزیدن در صفحات ببیند، اما کاربران متوجه هیچ چیز نابجا نمی شوند. پر کردن کلمات کلیدی به کپی روی صفحه محدود نمی شد. عناوین صفحات و توضیحات متا پر از کلمات کلیدی در تلاش برای دستکاری رتبه بندی جستجوی آنها بود.
در روزهای اولیه سئو سایتها نه تنها برای پر کردن کلمات کلیدی جریمه نمیشدند، بلکه از آن سود بیشتری میبردند.
تاثیر پر کردن کلمات کلیدی بر رتبه بندی جستجو در سال 2003 تغییر کرد. زمانی که گوگل به روز رسانی فلوریدا را منتشر کرد، که به عنوان اولین به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل در نظر گرفته می شود. شواهد نشان می دهد که به روز رسانی فلوریدا در درجه اول هرزنامه لینک را هدف قرار داده است، اما سایت هایی که در سایر تکنیک های هرزنامه درگیر هستند نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند.
فلوریدا تاثیر رتبهبندی پر کردن کلمات کلیدی را تا حدی کاهش داد، اما همچنان از الگوریتمهای گوگل بیثمر نماند. در سال 2011، گوگل آپدیت پاندا را راه اندازی کرد که سایت های با کیفیت پایین و محتوای کم ارزش یا بی ارزش را هدف قرار می داد.
این باعث شد رتبه صفحاتی که با پر کردن کلمات کلیدی موتور جستجو را گول می زدند کاهش یابد. زیرا این صفحات در مقایسه با صفحاتی که برای بازی با موتورهای جستجو نوشته نشده بودند، ارزش کمتری به وب اضافه می کردند.
پس از پاندا، گوگل اکیداً توصیه کرد که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. در نهایت، نمیتوانیم بدون اشاره به معرفی بهروزرسانی مرغ مگس خوار توسط گوگل در سال 2013، در مورد تکامل کلمات کلیدی در سئو صحبت کنیم. مرغ مگس خوار جستجوی محاوره ای را به گوگل آورد، به این معنی که کاربران می توانستند پرس و جوها را با استفاده از زبان طبیعی تایپ کنند و الگوریتم گوگل متوجه شود که به دنبال چه هستند.
رویکردهای نوشتن محتوا پس از این به روز رسانی تغییر کرد، به ویژه به دلیل استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی. شاید منصفانه باشد که بگوییم مرغ مگس خوار باعث تغییر از نوشتن محتوا برای موتورهای جستجو به نوشتن محتوا برای مردم شد. پر کردن کلمات کلیدی صرفاً برای دستکاری رتبهبندی انجام شد و هیچ چیز ارزشمندی به جستجوگران ارائه نکرد. اکنون این یک تکنیک منسوخ شده است که الگوریتم جستجوی گوگل در تشخیص محتوای با کیفیت مهارت بیشتری دارد.
در سرتاسر نتایج جستجوی گوگل شواهدی وجود دارد که نشان میدهد پر کردن کلمات کلیدی یک عامل رتبهبندی نیست. SERPهای امروزی دارای عناوین صفحهای هستند که به طور طبیعی خوانده میشوند، توضیحات متا که حاوی پاراگرافهایی از معنای واقعی هستند، و مقالاتی که با استفاده غیرضروری از عبارات مطابقت دقیق پر نشدهاند.
بیایید مستقیماً به منبع نگاه کنیم. دستورالعملهای وبمستر گوگل، پر کردن کلمات کلیدی را در فصلی به نام «کلمات کلیدی نامربوط» تأیید میکند.
“پر کردن کلمات کلیدی” به تمرین بارگذاری یک صفحه وب با کلمات کلیدی یا اعداد در تلاش برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل اشاره دارد. اغلب این کلمات کلیدی در یک لیست یا گروه یا خارج از زمینه ظاهر می شوند (نه به صورت نثر طبیعی). پر کردن صفحات با کلمات کلیدی یا اعداد منجر به تجربه کاربری منفی می شود و می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند. بر ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات که از کلمات کلیدی به طور مناسب و در زمینه استفاده می کند تمرکز کنید.
اگر شکی وجود داشت که آیا گوگل صفحات پر از کلمات کلیدی غیر ضروری را کاهش می دهد، تأیید رسمی شما دقیقاً در دستورالعمل های وب مستر وجود دارد.
پر کردن کلمه کلیدی به عنوان یک عامل رتبه بندی منفی تایید می شود.
تلاش برای دستکاری رتبهبندی جستجو با استفاده مکرر از کلمات یا عبارات تنها باعث میشود که سایت در نتایج جستجوی گوگل رتبه پایینتری داشته باشد. مراقب هر توصیه ای باشید که خلاف آن را نشان می دهد.
پیشنهادهای ما:
چطور حجم کلمات کلیدی را برای سئو جستجو کنیم؟
اگر صفحه اشتباهی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی شد چکار کنید