محتوای رهبری فکری می تواند به شما کمک کند تا با به اشتراک گذاری تجربه های خود، وفاداری مشتری را به دست آورید.
هر برندی میخواهد به عنوان یک رهبر فکری در نظر گرفته شوند. اما تعداد کمتری میتواند تعریف کند که واقعاً چه چیزی به عنوان رهبری فکری واجد شرایط است. هنگامی که به درستی انجام شود، بازاریابی رهبری فکری می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا قدرت خود را در صنعت خود حفظ کند.
تیمهای بازاریابی محتوای شما تنها زمانی باید رهبری فکری را دنبال کنند که برند شما دارای موفقیتها، دیدگاهها، شهرت و نوآوریهایی باشد که از ادعاهای شما پشتیبانی کند. اگر برند شما اعتماد صنعت شما را به خود جلب کرده است، در اینجا نحوه شروع کار با این نوع محتوای خاص است.
هنگامی که یک برند یا فرد به عنوان یک رهبر فکری در نظر گرفته می شود، دیگران در همان صنعت به طور مداوم به آنها نگاه می کنند. محتوای رهبری فکری ممکن است شامل تحقیقات، نظرات، حکایات شخصی یا پیشبینیهای آینده باشد.
ممکن است به رویدادهای جاری اشاره کند، روندهای صنعت را ارزیابی کند، یا جرقه بحث در میان دیگر رهبران فکری ایجاد کند.
همچنین می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:
واقعیت این است که بیشتر محتوای اینترنت کاملاً تکراری است و افکار اصلی را به نمایش نمی گذارد. بنابراین؛
بینشهای خاص برند که مکالمات بزرگتری را که در صنعت شما اتفاق میافتد شکل میدهد.
کسب و کارها یا برندهای جدید برای دنبال کردن این نوع بازاریابی محتوا آماده نخواهند بود. چرا؟ زیرا دیگران در صنعت شما کمتر به بینش شما اعتماد میکنند، اگر تجربه عمیق آن را تأیید نکند. رهبری فکری موفق به یک پایه قوی در بازاریابی محتوا نیاز دارد.
همچنین به روابط عمومی، رسانه های اجتماعی و مدیریت شهرت نیاز دارد. اگر برند شما فعالانه در تلاشهای بالا شرکت میکند، شما راه خود را برای آیندهای بهعنوان یک رهبر فکری هموار میکنید.
مانند هر بازاریابی محتوا، ایجاد رهبری فکری با کیفیت بالا به زمان و منابع نیاز دارد. بنابراین، چه مزایایی دارد؟
رهبران فکری قبلاً در صنعت مربوط به خود اعتبار کسب کرده اند.
از آنجا که آنها اعتماد مشتریان را به دست آورده اند، می توانند از رهبری فکری خود برای به دست آوردن وفاداری مشتری استفاده کنند. در یک نظرسنجی Edelman و LinkedIn، تقریبا 60٪ از پاسخ دهندگان ادعا کردند که محتوای رهبری فکری یک برند را قابل اعتمادتر از مواد بازاریابی سنتی آنها می دانند.
و محتوای رهبری فکری تنها بر مشتریان تأثیر نمی گذارد. این به رقبا، روزنامه نگاران، اینفلوئنسرها یا هر کسی که به فضای شما علاقه دارد کمک می کند تا برند شما را به عنوان صدای معتبر صنعت ببیند.
محتوای رهبری فکری که به طور دائم در وب سایت شما زندگی می کند، می تواند برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کند و ترافیک ارگانیک را هدایت کند. محتوای رهبری فکری خارج از سایت که شامل بک لینکهایی به وبسایت شما میشود، چه در خط نویسنده یا درون محتوا، ارزش پیوند را به صفحات وب شما ارسال میکند و اعتبار دامنه شما و پتانسیل رتبهبندی کلی شما را بهبود میبخشد.
برخلاف پستهای مهمان سنتی، رهبری فکری میتواند به شما کمک کند بک لینک هایی را از دامنههای معتبر به دست آورید.
مخصوصاً برای برندهای B2B، رهبری فکری میتواند به تضمین سرنخهای واجد شرایط کمک کند.
اکثر مشتریان B2B در زمینه های خود دانش بالایی دارند. بسیاری از آنها به طور منظم با رهبری فکری درگیر می شوند تا از روندها و نوآوری های صنعت مطلع شوند. اگر آنها متوجه شوند که نام تجاری شما منبع رهبری فکری است، به احتمال زیاد شما را به عنوان ارائه دهنده خدمات یا راه حل خود دنبال می کنند.
ایجاد رهبری فکری بسیار متفاوت از مشارکت ساده یک پست مهمان در یک وب سایت صنعتی یا ارائه وبلاگ های راهنما در دامنه خود است. رهبران فکری از تخصص و دانش گسترده خود استفاده می کنند تا به مخاطبان خود ارزش استثنایی بیاورند که هیچ کس دیگری نمی تواند.
هنگام توسعه استراتژی رهبری فکری خود، مهم است که در نظر بگیرید چه چیزی شما را از سایر رهبران فکری متمایز می کند.
در مورد زوایای و چشم اندازهای منحصر به فردی که برند شما می تواند از آنها استفاده کند فکر کنید:
اینها فقط چند سوال برای کمک به شما در طوفان فکری هستند. زیرا بسیاری از موضوعات را می توان برای رهبری فکری مورد استفاده قرار داد. به یاد داشته باشید که دیدگاه های منحصر به فرد شما ممکن است لزوما محدود به محصولات و خدمات شما نباشد.
فرهنگ محل کار، ماموریت یا ارزش های شرکت، استراتژی رشد و موارد دیگر، همگی می توانند برای ایجاد رهبری فکری تاثیرگذار مورد استفاده قرار گیرند.
خط اصلی محتوای رهبری فکری شما باید از فردی در شرکت شما باشد که دانش، تجربه و تخصص لازم برای صحبت با قدرت را دارد.
این اغلب به معنای مدیران، بنیانگذاران، مدیران، یا سهامداران کلیدی در سازمان یا کسب و کار شما است. عناوین در دنیای رهبری فکری مهم هستند. مخاطبان شما باید مطمئن باشند که گوینده ارتباط نزدیکی با اسرار موفقیت برند شما دارد.
محتوای رهبری فکری می تواند دارایی های ارزشمندی باشد که به طور دائم در وب سایت شما زندگی می کند. ممکن است بخواهید از این محتوا در بازاریابی ایمیلی، تولید سرنخ یا سایر بخشهای سفر مشتری استفاده کنید. مانند یک استراتژی ارسال مهمان، میتوانید رهبری فکری را به سایر نشریات ارائه دهید که دارای نظرات کارشناسان هستند.
برای شروع با رهبری فکری خارج از سایت، فهرستی از نشریاتی که میخواهند کارشناسان صنعت را معرفی کنند، تهیه کنید.
سپس، با سردبیران یا مدیران محتوا تماس بگیرید.
بپرسید که آیا آنها علاقه مند به انتشار محتوای اصلی برند شما هستند یا خیر. اهداف توسعه شما باید امتیاز Domain Authority بالاتری نسبت به وب سایت شما داشته باشد و سیگنال های SEO قوی را نشان دهد.
زمان برترین بخش هر استراتژی بازاریابی محتوا، زمان و تلاش برای ایجاد محتوای با کیفیت است. اما بر خلاف سایر محتوای وب سایت شما، رهبری فکری باید الزامات خاصی را برآورده کند تا بر اساس آن دسته بندی شود. برای ایجاد محتوایی که در واقع دارای اعتبار و کیفیت رهبری فکری باشد، باید استانداردهای زیر را رعایت کنید.
رهبری فکری همه چیز در مورد اسرار به دست آمده است، پشتیبانی از ادعاهای شما باید از تجربه دنیای واقعی گرفته شود.
مخاطبان شما باید احساس کنند که نگاهی درونی به کسب و کار شما و استراتژی ها یا رویکردهایی دارند که باعث موفقیت شما شده است.
اگرچه نام برند شما میتواند وزن خطوط فرعی را تحمل کند، بهترین محتوای رهبری فکری دارای یک صدا، نام و چهره واقعی و با شخصیت است. شما می خواهید مخاطبان شما احساس کنند که به تصمیم گیرندگان و سهامداران کلیدی در کسب و کار یا سازمان شما دسترسی شخصی دارند.
محتوای رهبری فکری باید به طور فعال با مکالماتی که در حال حاضر در صنعت شما اتفاق می افتد درگیر باشد. اما همچنین باید عناصر همیشه سبز در محتوای رهبری فکری شما وجود داشته باشد که به آن محتوا در رتبه بندی ارگانیک در جستجو کمک کند.
شما میخواهید که تیم بازاریابی شما بتواند از محتوای رهبری فکری برای بیش از هفتهای که کارهای داغ برندهای دیگر در رسانههای اجتماعی ظاهر میشود، استفاده کند. بهترین رهبری فکری ارزش بلندمدتی خواهد داشت و به تیم شما محتوای همیشه سبز برای تلاشهای بازاریابی داخلی آینده میدهد.
رهبری فکری یک استراتژی بازاریابی محتوا است و می توانید از آن برای به دست آوردن مشتریان جدید استفاده کنید.
با این حال، محصولات یا خدمات واقعی که برند شما ارائه میکند همان چیزی است که بهترین رهبری فکری را به شما میدهد. این به معنای فروش جلو و مرکز نیست. محصولات و خدمات شما باید حضور ظریف تری داشته باشند و به عنوان منبعی کلیدی در نظر گرفته شوند که تخصص شما از کجا می آید.
ایجاد حضور رهبری فکری به معنای ایجاد محتوا و به اشتراک گذاری آن در سایت های رسانه های اجتماعی با مخاطبان وفاداری است که سازمان شما برای به دست آوردن آن سخت کار کرده است. اکثر رهبران فکری در وبسایتهایی مانند توییتر فعال (و تأیید شده!) هستند، جایی که مکالمات بلادرنگ در پاسخ به رویدادهای صنعت انجام میشود.
روزنامهنگاران همچنین به رهبران فکری نگاه میکنند تا بینش یا منابع متخصص را در هنگام گزارش اخبار صنعت ارائه کنند و دوست دارند محتوایی را استناد کنند که میتواند به عنوان شواهدی قوی در گزارش آنها باشد.
شما می توانید از محتوای رهبری فکری خود برای ارتقاء سطح دسترسی روابط عمومی خود استفاده کنید، زیرا روزنامه نگاران ترجیح می دهند رهبران فکری برجسته را به منابع کمتر معتبر معرفی کنند.
رسیدن به جایگاه رهبر فکری نیازمند زمان و موفقیت های ثابت شده است.
اما، پس از کسب درآمد، بازاریابی رهبری فکری راهی فوق العاده برای غنی سازی سایر حوزه های استراتژی دیجیتال شما دارد. این استراتژی را به طور مداوم اجرا کنید. وفاداری متخصصان صنعت را به دست خواهید آورد که همیشه منتظر شنیدن آنچه در آینده برند شما خواهد گفت، خواهید داشت.
پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر: