اگر نرخ کلیک ارگانیک(CTR) وب سایت تان کاهش یافته باشد نگران می شوید. چون فرصت های تجاری بالقوه به بازدید و نرخ کلیک وب سایت تان وابسته است و کاهش آن بر کسب و کار شما اثر می گذارد. وقتی نرخ کلیک وب سایت تان کاهش می یابد به این معنی است که شما مشتری بالقوه را از دست خواهید داد.
تقریباً فقط 3 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت در حال تبدیل هستند، بنابراین به دست آوردن این کلیک ها بسیار مهم است.
وقتی نرخ کلیک به طور غیرمنتظره ای کاهش می یابد، چه کار می کنید؟ چگونه علت را پیدا می کنید و وضعیت را اصلاح می کنید؟ در این مقاله درباره اصول اولیه نرخ کلیک (CTR) و معنای آن را صحبت میکنیم، و بعد بعضی از حوزههای کلیدی را که باید در مورد عملکردی که کاهش حجم کلیک شما را مشخص میکند، بررسی می کنیم.
یکی از تعاریف متریک که طی سالها تغییر نکرده است، نرخ کلیک ارگانیک(CTR) است. نرخ کلیک ارگانیک(CTR) یک فرمول نسبتاً ساده است: تعداد کلیک هایی که دریافت می کنید تقسیم بر تعداد دفعاتی که وب سایت شما نشان داده می شود: کلیک ها ÷ impressions.
در حالی که نرخ کلیک ارگانیک(CTR) یک محاسبه ساده است، این یکی از معیارهای حیاتی برای کمک به تجزیه و تحلیل عملکرد است.
بنابراین، هدف از نرخ کلیک ارگانیک(CTR) چیست؟ برخی از کاربردهای استفاده از CTR عبارتند از:
نرخ کلیک ارگانیک(CTR) خوب چیست؟ میانگین CTR برای جستجو در تمام صنایع 5.06٪ است.
اگر میانگین نرخ کلیک ارگانیک(CTR) شما به میانگین های صنعتی نمی رسد، نگران نباشید! این نکات را دنبال کنید تا به شما کمک کند تا نرخ کلیک ارگانیک(CTR) خود را دریافت کنید و روی حجم کلیک کنید تا به همان میزان باشد.
بعضی از دلایل رایج کاهش نرخ کلیک ارگانیک(CTR) این ها هستند:
در حالی که معیار امتیاز کیفیت نباید به عنوان «پایان همه چیز» در نظر گرفته شود، این معیار اغلب نادیده گرفته میشود ممکن است دلیل اصلی کاهش نرخ کلیک باشد. امتیاز کیفیت این مؤلفههای کلیدی تبلیغ شما را اندازهگیری میکند:
Google Ads نمای نسبتاً دقیقی از هر یک از این مناطق را به شما نشان می دهد، بنابراین حدس نمی زنید که باید روی بهینه سازی تمرکز کنید.
امتیاز کیفیت مهم است زیرا مستقیماً بر تعداد دفعاتی که تبلیغات شما واجد شرایط نمایش هستند تأثیر می گذارد. نه تنها این، بلکه بر میزان پرداختی به ازای هر کلیک نیز تأثیر می گذارد.
راه حل: امتیاز کیفیت را بر اساس «نمرههایی» که گوگل برای کلمات کلیدی به شما میدهد، بهینه کنید. اجرای برخی از این اصلاحات ممکن است آسانتر باشد، اما اگر نیاز به بهینهسازی صفحه فرود خود دارید، ممکن است زمان و منابع دیگری را ببرد.
اگر نرخ کلیک ارگانیک(CTR) شما ثابت مانده است، اما شاهد کاهش حجم کلیک هستید، مشکل اصلی این است: کاهش نمایش.
عوامل متعددی می تواند برای کاهش ناگهانی نمایش وب سایت تان وجود داشته باشد، اما در اینجا رایج ترین آنها وجود دارد:
اگر یک محصول فصلی دارید، طبیعتاً تقاضای شما کاهش و اوج خواهد داشت. اگر جستجوها برای صنعت خاص شما کاهش یابد، برداشت کلمات کلیدی شما نیز کاهش می یابد.
اگر اخیراً استراتژی خود را تغییر دادهاید، ممکن است بین بودجه روزانه شما با هدفتان ناهماهنگی وجود داشته باشد. هر گونه شکاف قابل توجه در انتظارات می تواند باعث کاهش نرخ کلیک شود.
به عنوان مثال، اگر قیمت پیشنهادی خود را روی یک هدف CPA 50 دلاری برای کلمات کلیدی رقابتی تنظیم کنید، اما معمولاً CPA 150 دلاری را مشاهده می کنید، این امر باعث نوسانات تقریباً فوری در نمایش ها می شود. روشی که استراتژیهای CPA و ROAS کار میکنند این است که برداشتها را برای کاربرانی که احتمالاً به هدف شما تبدیل نمیشوند، کاهش میدهد.
شاید مجبور شده اید کلمات کلیدی منفی خود را سخت تر کنید. این به دلیل کاهش محدودیتهای گوگل در مورد انواع تطابق کلمات کلیدی است. با این حال، ممکن است تصادفاً کلمات کلیدی منفی را خیلی محدود کرده باشید.
جدا از هر گونه مسائل فصلی، استراتژی های پیشنهادی فعلی خود را مرور کنید و مطمئن شوید که اهداف شما با عملکردتان همسو و واقع بینانه هستند. بهعلاوه، فهرستکلمات کلیدی منفی خود را بررسی کنید تا هرگونه تضادی را که مانع از دیده شدن وب سایت تان می شود، شناسایی کنید.
شما یک نسخه تبلیغاتی جدید و درخشان نوشته اید و آنها را در سراسر صفحه اجرا کرده اید. هیجان زده هستید که می بینید نسخه تبلیغاتی بهبود یافته شما عملکرد بهتری از تبلیغات قبلی شما دارد.
اما، متوجه شده اید که برعکس این اتفاق می افتد و نرخ کلیک شما به شدت کاهش می یابد. چه حالی می شوید؟ از تست A/B استفاده کنید. این به شما کمک می کند عملکرد تغییرات تان قبل از تغییر بررسی کنید.
رقابت چیزی نیست که بتوانید آن را کنترل کنید. آنها ممکن است بودجه بزرگتر یا نسخه تبلیغاتی جالب تری نسبت به شما داشته باشند. همه این موارد از کنترل شما خارج است.
آنچه شما می توانید کنترل کنید این است که چگونه به رقابت پاسخ می دهید. بگویید حداکثر CPC شما برای یک کلمه کلیدی روی 5 دلار تنظیم شده است، اما متوجه می شوید که یک رقیب به طور مداوم بالاتر از شما نشان می دهد. این به احتمال زیاد به این معنی است که رقیب از شما پیشی گرفته است.
راه حل: اگر ظرفیت بودجه دارید، یک راه حل ساده این است که در استراتژی مناقصه خود تهاجمی تر باشید. این میتواند به افزایش تعداد کلیکها و نمایشها کمک کند. درباره نحوه استفاده مؤثر از مناقصه هوشمند در اینجا بیشتر بخوانید.
مثال دیگر این است که اگر یک رقیب نسخه تبلیغاتی بهتری از شما داشته باشد. بگویید که در حال فروش یک محصول مشابه هستید، اما یک رقیب تبلیغی دارد در حالی که شما این کار را نمی کنید. به نظر شما کدام تبلیغ احتمالاً کلیک بیشتری خواهد داشت؟ به احتمال زیاد، تبلیغات تبلیغاتی. راه حل: اگر نمی توانید یا نمی توانید تبلیغی را اجرا کنید، نسخه تبلیغاتی خود را بررسی کنید تا مشخص کنید چگونه می توانید از رقبا متمایز شوید.
مطمئن شوید که از همه پسوندهای تبلیغاتی مرتبط برای کمک به افزایش رتبه آگهی و املاک در صفحه استفاده میکنید. به طور مداوم ابزار پیش نمایش تبلیغات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تبلیغ شما همچنان جذاب ترین در صفحه است.
اگر به طور ناگهانی کاهش حجم کلیک را تجربه کردید، یک قدم به عقب برگردید و قبل از وحشت، یک برنامه بازی تنظیم کنید. معمولاً پاسخ به این مشکل در زیر سطح مدفون است. اگر برای بررسی و تجزیه و تحلیل وب سایت تان وقت بگذارید، احتمالاً دلایل اصلی کاهش نرخ کلیک را خواهید یافت.
با استفاده از این نکات، می توانید برنامه بازی خود را برای بهبود عملکرد تبلیغات گوگل فورا ایجاد کنید.
پیشنهادهای ما:
آیا حجم نرخ کلیک (CTR) یک فاکتور رتبه بندی گوگل است؟
چطور نرخ کلیک ارگانیک(CTR) وب سایت مان را افزایش دهیم؟
چرا افزایش ترافیک وب سایت تاثیر مثبتی بر کسب و کارمان نداشته است؟