آیا بودن یا نبودن اطلاعات تماس بر سئو و رتبه بندی وب سایت شما تأثیر می گذارد؟ امکان ارتباط و اطلاعات تماس تاثیر مثبتی بر یک تجارت خوب می گذارد. با این حال ممکن است بنا به دلایل موجهی شخص یا شرکتی نخواهد اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارد. حالا با این دلایل آیا اطلاعات تماس بر رتبه بندی جستجوهای گوگل تاثیر می گذارد یا نه؟ مثل مقاله ای که صحبت کردیم آیا نرخ کلیک یک فاکتور رتبه بندی است اینجا هم فرض می کنیم اطلاعات تماس یک عامل رتبه بندی است. بعد ادامه می دهیم:
نمایش اطلاعات تماس مخصوصا نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار در مکانهای مختلف آنلاین به عنوان یک نقل قول شناخته میشود. استنادها بیش از یک دهه است که یک عامل رتبه بندی جستجوی محلی هستند.
پنجمین گزارش نظرسنجی عوامل رتبهبندی جستجوی محلی دیوید میهم، که در سال 2012 منتشر شد، تصویری از اطلاعات تماس را به عنوان یک عامل رتبهبندی محلی در آن زمان ارائه میدهد.
نیاگوسلاو ژکوف، متخصص سئو موارد زیر را در مورد اهمیت داشتن یک کد منطقه محلی در صفحه مکان شما بیان می کند:
“در حالی که این یک عامل رتبه بندی نسبتاً جزئی است، می تواند به طور قابل توجهی بر نرخ کلیک و تبدیل کلی شما تأثیر بگذارد، زیرا هنگامی که افراد مشاغل محلی را جستجو می کنند، ترجیح می دهند دقیقاً این را پیدا کنند.”
جیمز سوبودا هم می گوید: فاکتورهای صفحه مکان، عنوان کسبوکار، دستهها، شماره تلفن و آدرس برای ایجاد یک نمایه دقیق و قابل اعتماد که در بازار محلی شما برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه خوبی داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وقتی می خواهیم تعیین کنیم که آیا نوشتن اطلاعات تماس در وب سایت یک عامل رتبه بندی است یا نه، پاسخ کمی حساس می شود.
شواهدی وجود دارد که اینطور است.
دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل (صفحه 15) بیان می کند که:
«انواع و میزان اطلاعات تماس مورد نیاز به نوع وب سایت بستگی دارد. اطلاعات تماس و اطلاعات خدمات مشتری برای وبسایتهایی که پول را مدیریت میکنند، مانند فروشگاهها، بانکها، شرکتهای کارت اعتباری و غیره بسیار مهم هستند. کاربران به روشی برای پرسیدن سؤال یا دریافت کمک در هنگام بروز مشکل نیاز دارند.»
اما بدان معنا نیست که بخشی از الگوریتم است. اینها دستورالعملهایی هستند که به ارزیابیکنندگان کیفیت انسانی که توانایی تأثیرگذاری بر رتبهبندی جستجو را ندارند، داده شده است.
اما به ما می گوید که گوگل اطلاعات تماس را بخش مهمی از تجربه جستجوگر در نظر می گیرد. به ویژه وقتی صحبت از صفحات وب Your Money Your Life (YMYL) می شود.
صفحه 35 اهمیت اطلاعات تماس را در ارزیابی قابلیت اعتماد یک صفحه وب در زمانی که YMYL در حال بازی است، تکرار می کند: “مهم: برای صفحات YMYL و سایر صفحاتی که به سطح بالایی از اعتماد کاربر نیاز دارند، مقدار نارضایتی از هر یک از موارد زیر دلیلی برای اعطای رتبه با کیفیت پایین به صفحه است:
و دوباره در صفحه 42: ما انتظار داریم که اکثر وب سایت ها اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی مسئول وب سایت است و چه کسی شرکت را ایجاد کرده است، و همچنین برخی از اطلاعات تماس را داشته باشند، مگر اینکه دلیل خوبی برای ناشناس ماندن وجود داشته باشد.»
در سال 2016 از جان مولر پرسیدند: «آیا از دست دادن اطلاعات تماس در یک مجله خبری میتواند باعث رتبهبندی بدتر در Google News در جستجوی ارگانیک شود؟ مولر پاسخ داد: من درباره Google News اطلاعی ندارم، بنابراین نمی توانم در مورد آن نظر بدهم. با توجه به جستجوی عادی وب، فکر نمیکنم ما به مواردی مانند اطلاعات تماس در یک صفحه وب نگاه کنیم. بنابراین احتمالاً این چیزی نیست که ما برای رتبه بندی جستجوی وب روی آن تمرکز کنیم.”
او افزود که شخصاً وقتی یک وبسایت اطلاعات تماس را نمایش میدهد قدردانی میکند، زیرا این امکان را به گوگل میدهد تا در صورت مشاهده خطای بزرگ سایت مانند اعمال noindex در سراسر سایت، مستقیماً در تماس باشد.
او همچنین خاطرنشان کرد که بهویژه برای سایتهای خبری، ارائه نکردن راهی برای تماس با کسبوکار به بازدیدکنندگان تجربه کاربری بدی به نظر میرسد.
گوگل قطعاً از اطلاعات تماس برای فهرست های محلی به عنوان یک فاکتور رتبهبندی محلی استفاده میکند. اگرچه مولر در سال 2016 ابراز تردید کرد که اطلاعات تماس در یک وب سایت در رتبهبندی ارگانیک استفاده شده است.
مضامین E-A-T و استانداردهای بالاتر برای YMYL در انتشار دستورالعملهای ارزیابی کیفیت در سال 2015 برجسته بودند.
به نظر می رسد که در سال 2015، رویکرد گوگل به کیفیت وب سایت به حدی رسیده بود که نیاز به ارزیابی انواع مختلف سایت ها به روش های مختلف را تشخیص داد. دنی سالیوان از گوگل در سال 2018 پیشنهاد کرد که کلید عملکرد بهتر در به روزرسانیهای الگوریتم هسته گسترده، استفاده بهینه از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت است.
بنا به این دلایل، شواهد نشان می دهد که اطلاعات تماس در وب سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی برای سؤالاتی که بر سلامت یا معیشت یک فرد تاثیر دارند مهم است.
سیستم های رتبه بندی جستجوی گوگل از الگوریتم های مختلفی تشکیل شده اند. سایتهایی که اطلاعات مهم و بالقوه تاثیرگذار را منتشر میکنند دارای استانداردهای بالاتری هستند و شامل امکان دادن به کاربران برای تماس با آنها میشود.
پیشنهادهای ما: