با اقتدار موضوعی محتوا(Topical Authority)، می توانید رتبه بندی را افزایش دهید و ترافیک ارگانیک را بهبود بخشید. با نکاتی که اینجا می خوانید از امروز اقتدار موضوعی(Topical Authority) در محتوا ایجاد کنید.
در سئو اصطلاح “اقتدار-Authority” را زیاد شنیده اید. اما اقتدار یا Authority به چه معناست؟ چگونه می توانید اقتدار محتوای سایت تان را بیشتر کنید؟
اقتدار یعنی قدرت یا تأثیرگذاری یک محتوای خاص بر سایر اطلاعات در اینترنت چقدر است. در سئو، هرچه یک صفحه دارای اقتدار بیشتری باشد، شانس بهتری برای رتبه بندی در جستجوهای ارگانیک دارد.
برای اینکه در گوگل رتبه بالایی داشته باشید، باید محتوای معتبری ایجاد کنید. محتوای با کیفیت، هم برای بازدیدکنندگان و هم برای گوگل اعتماد ایجاد می کند. اقتدار(Authority) محتوا به شهرت شما کمک می کند و شانس وب سایت تان را برای دیده شدن در نتایج بالای جستجو افزایش می دهد.
این مقاله مهم ترین نکات اقتدار موضوعی محتوا را بررسی می کند. با تجزیه و تحلیل تعریف سئو از اقتدار موضوعی محتوا شروع کنیم.
اقتدار معیاری برای اعتماد یا اعتبار است. برای موتورهای جستجو، سطح اهمیت داده شده به یک صفحه وب یا وب سایت خاص را توصیف می کند. گوگل از اقتدار محتوا برای تعیین اهمیت صفحات برای جستجوی کاربر استفاده میکند.
اقتدار موضوعی معیاری از اقتدار محتوا است که یک وب سایت از طریق محتوای با کیفیت به دست می آورد. مقالات آموزنده و با کیفیت به این معنی است که افراد بیشتری به وب سایت شما به عنوان یک منبع معتبر در یک موضوع خاص اعتماد می کنند.
مثلا، یک مقاله درباره سئو که توسط یک متخصص سئو نوشته شده است، اقتدار بیشتری نسبت به مقاله یک مبتدی یا شخصی که خود را به عنوان یک متخصص سئو نیست، دارد.
از طرف دیگر، یک مقاله از یک شرکت کاملاً جدید اقتدار زیادی ندارد زیرا هنوز کسی آنها را نمی شناسد و به آنها اعتماد ندارد. اقتدار موضوعی مهم است زیرا نشان می دهد که چقدر مخاطبان خود را درک می کنید و می دانید کاربران تان در اینترنت دنبال چه چیزی هستند.
اقتدار موضوعی محتوا معیاری است که وب سایت ها را بر اساس کیفیت اطلاعاتی که ارائه می دهند رتبه بندی می کند. از طریق محتوای با کیفیت، بک لینک های معتبر و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و اقتدار موضوعی به دست می آورید. وقتی در مورد سئو و اقتدار صحبت می کنیم، تفاوت بین دو عبارت ضروری است: اقتدار موضوعی محتوا و اقتدار دامنه.
اقتدار موضوعی ناشی از کیفیت و منحصر به فرد بودن یک قطعه محتوا و برتری سئوی آن در صفحه است، اقتدار(Authority) دامنه به سئوی فنی بیشتری مانند لینک سازی نیاز دارد.
اقتدار(مرجعیت) موضوعی به سئو و رتبه بندی بالاتر برای موتورهای جستجوی برتر کمک می کند. بنابراین، تولیدکنندگان محتوا باید اقتدار موضوعی را به استراتژی تولید محتوا و بازاریابی خود اضافه کنند. اگر به رتبه بندی در موتورهای جستجوی برتر مانند گوگل اهمیت می دهید، پس باید به اعتبار موضوعی اهمیت دهید.
فرض کنید روی ادغام اقتدار موضوعی بیشتر در قطعات خود تمرکز می کنید. در این صورت، از افرادی که در جستجوی اطلاعات در مورد آن موضوعات هستند، کلیک ها و بازدیدهای بیشتری دریافت خواهند کرد.
و بهترین چیز در مورد اقتدار موضعی این است که می توانید آن را کنترل کنید تا زمانی که بدانید چگونه. بنابراین اکنون، اجازه دهید قبل از ارائه استراتژیهایی که میتوانید برای به حداکثر رساندن اعتبار موضوعی خود در سایت خود از آنها استفاده کنید، درباره نحوه عملکرد موضوعی بحث کنیم.
اقتدار(Authority)موضوعی با الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 به شهرت رسید و نحوه تجزیه و تحلیل محتوا توسط گوگل را تغییر داد و استراتژی بهتری برای کمک به کاربرانی که از دستگاه های تلفن همراه خود به دنبال اطلاعات هستند، ایجاد کرد. حالا محتوا بر اساس ارتباط با درخواست کاربر رتبه بندی می شود.
گوگل می تواند محتوای درخواستی کاربر را بر اساس جستجوهای مکالمه تجزیه و تحلیل کند و این کار را بسیار سریعتر انجام دهد. قبل از مرغ مگس خوار، الگوریتم های گوگل روی کلمات کلیدی تمرکز داشتند. کلمات کلیدی خیلی مهم بودند چون به گوگل کمک می کردند تا بفهمد کاربران هنگام جستجو چه چیزی را می خواهند ببینند.
گوگل برای تعیین اینکه آیا یک صفحه باید رتبه بالاتری داشته باشد، به شدت به پیوندهای ورودی و سایر عوامل متکی بود. این عوامل عبارتند از محبوبیت لینک، تعداد صفحاتی که محتوا به آنها پیوند داده شده و سن دامنه یا وب سایت.
همین طور، لینکهای دامنههای معتبر بر رتبهبندی سئو تأثیر میگذارند و تمرکز بر تحقیقات کلمات کلیدی خیلی مهم است. با استفاده از اقتدار موضوعی، تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد، با درک کافی از موضوعات مورد بحث در یک محتوا نیز ضروری است.
از طرفی اقتدار موضوعی محتوا بخشی از سئوی درون صفحه است تا به طور موثر و ارگانیک اعتبار وب سایت یک برند را ایجاد کند، که می تواند به بهبود نرخ کلیک کمک کند. اقتدارموضوعی محتوا به بهینه سازی کلمات کلیدی و بسیاری از عوامل اصلی سئوی داخلی صفحه مرتبط است.
اگر محتوا دارای اقتدار موضوعی باشد، نویسنده احتمالاً از کلمات کلیدی بیشتری که خوانایی را بهتر کند استفاده خواهد کرد.
محتوا هم به خوبی هدف گذاری خواهد شد. یک برند معتبر میتواند انواع محتوایی را که با مشتریانش تعامل می کند تولید کند و به سؤالات آنها پاسخ دهد.
«اقتدار» واژهای کلیدی در سئو و بازاریابی محتوا است. همه آن را می خواهند، اما نمی دانند چگونه به دست آورند و نگه دارند. بنابراین، چگونه می توانید اقتدار موضوعی محتوا را در وب سایت یک برند ایجاد و حفظ کنید؟
اقتدار موضوعی مثل بقیه موفقیت ها، یک شبه به دست نمی آید. در اقتدار موضوعی به یک استراتژی نیاز هست تا قدرت موضوعی مناسبی برای وب سایت ایجاد کند. این 4 نکته برای ایجاد استراتژی اقتدار موضوعی محتوا کمک می کند.
یک استراتژی محتوای قوی و دقیق برای ایجاد اقتدار(Authority)موضوعی بسیار مهم است. این استراتژی باید شامل برنامهای برای یک جریان ثابت از قطعات محتوای قدرتساز باشد که کلمات کلیدی و موضوعاتی را که میدانید خواننده شما میخواهد یاد بگیرد را در خود جای دهد.
بر کمک به خواندن و به اشتراک گذاری دانش خود تمرکز کنید. چیزی را که دیگران در صنعت شما در مورد آن صحبت می کنند ارزیابی و تحلیل کنید. افکار خود را در مورد موضوعاتی که چیزی برای گفتن دارید در سایت خود بنویسید و به اشتراک بگذارید. از آن موضوعات اولیه ایده بگیرید. درباره سؤالاتی که کاربران در مورد موضوعات خاص میپرسند بنویسید و از آن برای تولید محتوا استفاده کنید.
سپس برای بهترین زمان انتشار هر محتوا برنامه ریزی کنید تا مشتریان شما را به نقاط خرید سوق دهد. در نهایت، به این فکر کنید که چگونه آن محتوا را در سایت و رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
هنگام انتخاب موضوعات، باید به شدت بر روی چند موضوع تمرکز کنید. آنها را به عنوان ستونی برای سایت خود قرار دهید، و به تولید کننده پیشرو در آن موضوعات تبدیل شوید. گردآوری محتوا برای یک موضوع به ایجاد دسته های موضوعی لازم برای سئو کمک می کند.
دستههای موضوعی به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای ارزشمندی برای جستجوگران در موضوعات خاص وجود دارد و محتوای شما نسبت به رقبا معتبرتر است. به یاد داشته باشید، گوگل به دنبال مترادف ها، موضوعات فرعی و پاسخ به سوالات رایج صنعت است، نه فقط کلمات کلیدی.
خوشههای موضوعی گروههایی از محتوا در یک وبسایت هستند که بر همان موضوع گسترده متمرکز شدهاند. یک خوشه موضوعی می تواند به شما کمک کند به تمام سوالات مخاطبان خود در مورد یک موضوع پاسخ دهید.
هر خوشه موضوعی از یک صفحه ستون و محتوای خوشه تشکیل شده است. صفحه ستون صفحه ای سطح بالا است که بر حوزه موضوعی وسیع تری تمرکز می کند و کلمات کلیدی عمومی تری را هدف قرار می دهد. محتوای خوشهای موضوعات فرعی یا سؤالات رایج در خوشه موضوعی را بررسی میکند و کلیدواژههای رقابتی کمتری را هدف قرار میدهد که با موضوع اصلی مرتبط هستند.
وقتی نوبت به خوشه های موضوعی می رسد، روی این سه جزء تمرکز کنید:
بسیاری از بازاریابان محتوا از یک استراتژی مرجع مرتبط، با تمرکز بر هدف کاربر استفاده می کنند. گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای الگوریتم های هوشمندی هستند که بر هدف کاربر تمرکز دارند.
هنگامی که کاربر به دنبال اطلاعاتی بر اساس کلمات کلیدی است یا زمانی که اطلاعاتی را در مورد موضوعی وارد می کند، الگوریتم های موتورهای جستجو سعی می کنند هدف کاربر را در پشت یک پرس و جو خاص کشف کنند.
الگوریتم ها می توانند تفسیرهای استاندارد و جزئی سوال کاربر را تقویت کنند:
یکی دیگر از استراتژی های اقتدار موضوعی شامل ساختار یک سایت است که به رتبه بندی وب سایت کمک می کند. ساختار سایت باید از شاخص های سئو استفاده کند، مانند استفاده از کلمات کلیدی که محتوای شما را توصیف می کند. مهم است که تحقیق کنید کدام کلمات کلیدی برای دستههای موضوعی مختلف و بخشهای خاص محتوا بهتر عمل میکنند.
بازاریابان محتوا باید کلمات کلیدی را درعناوین، توضیحات متا و هر قسمت از محتوای وب سایت قرار دهند. افزودن پیوندهای مرتبط به صفحات دیگر در سایت راه دیگری برای ایجاد اقتدار برای برند است.
در نهایت، برای ساختار سایت، برندها باید یک نقشه سایت ایجاد کنند تا صفحات فرود و محتوا برای سفر مشتری معنا پیدا کند.
همانطور درک می کنید که، اقتدار موضوعی در رتبه بندی سایت چقدر مهم است. ایجاد یک استراتژی اقتدار موضوعی مؤثر میتواند مدتی طول بکشد. بخاطر داشته باشید، این یک ماراتن است، نه سرعت. لینک سازی و محتوای منحصر به فرد و با کیفیت، راه های عالی برای کمک به ایجاد اقتداروب سایت هستند.
اقتدار موضوعی محتوا ابزار قدرتمندی برای رتبه بندی هر صفحه در گوگل است. دانستن زمان استفاده از آن به شما کمک می کند تا در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید.
پیشنهادات ما برای مطالعه بیشتر: