مشتریان ایجاد محتوا با این 12 تاکتیک بازاریابی محتوا برای موفقیت، کسبوکار جدید را دوست خواهند داشت و به شرکت شما جذب خواهند شد.
بازاریابی محتوا روشی هوشمندانه و مؤثر برای شرکت ها است تا از طریق محتوای آنلاین خود به کاربران و مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنند.
مزایای بازاریابی محتوا برای شرکت ها بسیار فراتر از علاقه مندی های رسانه های اجتماعی و ترافیک وب سایت است. در واقع، بازاریابی محتوا میتواند در پلتفرمهای مختلف شکلهای مختلفی داشته باشد و طیف وسیعی از مزایا را برای شرکتها به همراه داشته باشد.
در اینجا نحوه استفاده از بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک وب، تبدیل سرنخ های بیشتر و جلب مشتریان بیشتر شرکت ها آورده شده است.
برخی از مزایای برتر بازاریابی محتوا برای شرکت های حقوقی عبارتند از:
مزایا به همین جا ختم نمی شود. با آزمایش رسانه های مختلف، استراتژی های بازاریابی محتوا، می توانید از بازاریابی محتوا برای به ارمغان آوردن طیف وسیعی از مزایای شرکت خود استفاده کنید.
بسیاری از بازاریابان فرآیند بازاریابی محتوا را بهعنوان «ایجاد، انتشار، اشتراکگذاری» بیش از حد ساده میکنند، که بسیاری از صاحبان کسبوکار را متعجب میکند که چرا محتوای عالی آنها نتیجه ای ندارد.
حقیقت این است که بازاریابی محتوای موثر همه چیز در مورد ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان مناسب در زمان مناسب است.
اکنون که اصول اولیه را پوشش دادیم، زمان آن رسیده است که تاکتیک هایی را که استراتژی شما را گرد هم می آورد، بررسی کنید.
اینها 12 استراتژی بازاریابی محتوا هستند که می توانید از آنها برای ایجاد ترافیک و سرنخ بیشتر برای شرکت ها خود استفاده کنید.
اگر پاسخ شما به این سوال “مخاطبان هدف شما کیست؟” “هر کسی که مشکل قانونی دارد” است، پس شما اصلاً مخاطب هدف خود را به خوبی نمی شناسید.
درعوض، شما تصور بسیار مبهمی دارید که به چه کسانی خدمت می کنید و چرا آنها به دنبال کار با شرکت شما هستند. شناخت مخاطبان هدف از درون، کلید ایجاد محتوایی است که با آنها طنین انداز شود. بدون تحقیق در مورد مخاطب، احتمالاً محتوایی ایجاد می کنید که به طور کامل از علامت گذاری خارج می شود.
چه تصمیم دارید مستقیماً این سؤالات را از مخاطبان خود بپرسید یا یک نظرسنجی رسمی برای تحقیقات بازار ایجاد کنید(می توانید از Google Forms استفاده کنید)، در اینجا چند سؤال وجود دارد که می خواهید برای درک بهتر مخاطبان خود به آنها پاسخ دهید:
پاسخ های مخاطبان شما به این سوالات به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه موضوعاتی را پوشش دهید، از چه CTA هایی استفاده کنید و چه کلمات کلیدی را در محتوای خود هدف قرار دهید. تحقیقات مخاطبین کل استراتژی محتوای شما را مشخص می کند، بنابراین نباید از این مرحله بگذرید.
در حالی که تحقیقات بازار به شما نگاهی به آنچه که مخاطبان شما با آن دست و پنجه نرم می کنند و به دنبال چه چیزی هستند می دهد، تحقیقات کلمات کلیدی به شما می گوید که دقیقاً از چه عباراتی برای یافتن شرکت شما در گوگل استفاده می کنند.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush یا Ahrefs برای ارائه داده های ارزشمند در مورد کلمات کلیدی که مخاطبان شما استفاده می کنند، سطح رقابت این کلمات کلیدی و تعداد دفعات جستجوی آنها را ارائه می دهند.
می توانید از این ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، تحقیق در مورد رقبای خود، یافتن فرصت های بک لینک و موارد دیگر استفاده کنید.
بهتر است از ابزارهای سئو برای یافتن کلمات کلیدی بومی سازی شده استفاده کنید که با حوزه خدمات شما و خدمات خاصی که ارائه می دهید مطابقت داشته باشد.
فهرستی از کلمات کلیدی که ممکن است بخواهید در سایت خود هدف قرار دهید تهیه کنید، و سپس تعیین کنید که آیا آنها برای صفحات وب، مقالات وبلاگ یا سایر دارایی های محتوایی مناسب هستند یا خیر.
این تاکتیک شامل جاسوسی از استراتژی های محتوای رقبای شما برای اطلاع از تلاش های محتوایی شماست.
با این حال، به یاد داشته باشید که رقبای شما ممکن است مخاطبان هدف متفاوتی داشته باشند. بینش به دست آمده از تحقیقات بازار شما باید در سرلوحه ذهن شما باشد.
در اینجا چند راه برای یاد گرفتن از محتوای رقبا وجود دارد:
با دیدن اینکه رقبای شما با محتوایشان چه می کنند چیزهای زیادی می توان آموخت. کاری که رقبای شما دقیقاً انجام می دهند را کپی نکنید، بلکه از استراتژی های آنها به عنوان الهام بخش محتوای خود استفاده کنید. هدف شما این است که از آنچه رقبای شما در حال حاضر انجام می دهند فراتر بروید.
روایت برند شما شامل ارزش های شرکت، بیانیه ماموریت، داستان برند، رویکرد پشتیبانی مشتری و سایر ویژگی هایی است که شرکت شما را منحصر به فرد می کند. تمام محتوای شما باید با روایت برند شما همسو باشد تا اعتبار و اعتماد برند را پرورش دهید.
شرکت شما می تواند یک روایت برند را به عنوان یک سند داخلی ایجاد کند که تیم شما می تواند هر زمان که یک نفر محتوای جدیدی ایجاد می کند به آن مراجعه کند.
در این سند حتما پاسخ دهید:
همانطور که می بینید، پاسخ های شما به این سوالات کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما با ارزش های شرکت شما مطابقت دارد و برای صحبت با نیازهای منحصر به فرد مخاطب هدف شما کار می کند.
به این ترتیب، مشتریان فعلی و بالقوه به برند شما اعتماد میکنند و میدانند که همیشه تجربه امضای یکسانی را هنگام کار با شما به دست خواهند آورد.
یک قیف محتوا شامل محتوای Top of Funnel، Middle of Funnel و Bottom of Funnel است که کاربران را از مرحله آگاهی به مرحله بررسی به مرحله تصمیم گیری (به ترتیب) سفر خریدارشان منتقل می کند.
محتوای Top-of-Funnel محتوای آموزنده ای است که به یک موضوع در سطح بالایی می پردازد. این شامل مقالهها و راهنماهای وبلاگ شما میشود که برای جذب مخاطبان وسیعتری که سؤالات گستردهای درباره یک موضوع حقوقی خاص دارند، مفید است.
محتوای میانی قیف با کاربرانی صحبت می کند که از قبل «مشکل آگاه» هستند و به دنبال راه حل هستند. آنها احتمالاً گزینههای مختلف شرکت حقوقی را با هم مقایسه میکنند، بنابراین میخواهند مطالعات موردی، توصیفات، راهنماهای عمیق و صفحات خدمات را ببینند.
محتوای پایین قیف محتوایی است که در نهایت بازدیدکنندگان غیرفعال وب سایت را به مشتریان جدید تبدیل می کند. این می تواند شامل خدمات یا صفحات فرود، صفحه تماس با ما یا نامه فروش باشد. این صفحات شامل CTAهای قانع کننده برای ترغیب کاربران به تماس با شما خواهند بود.
آیا محتوایی دارید که با هر مرحله از سفر خریدار هماهنگ باشد؟ در غیر این صورت، سرنخ های بالقوه ممکن است از طریق شکاف ها در حال سقوط باشند. یک قیف محتوا برای ملاقات با کاربران در هر مرحله بسازید.
بازاریابی محتوای قانونی لزوماً به معنای نوشتن مقالات وبلاگ نیست. در واقع، بهترین کار این است که انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید تا کاربران را درگیر خود نگه دارید و ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.
در اینجا چند نوع محتوا برای استفاده در بازاریابی محتوایی آورده شده است:
انتشار محتوای با کیفیت بالا مهمتر از جمع آوری هزاران پست وبلاگ در ماه است، اما همچنان توصیه می شود که یک برنامه وبلاگ نویسی ایجاد کنید تا بتوانید ثابت بمانید.
میتوانید از ابزارهای مدیریت پروژه مانند Asana برای برنامهریزی تکالیف پست خود استفاده کنید یا به سادگی از چیزی مانند Google Calendar یا Google Sheets برای سازماندهی موضوعات خود استفاده کنید. برای هر مرحله از فرآیند بازاریابی محتوا یک یادآوری برای خود تنظیم کنید: تحقیق، ایجاد، تبلیغ، تبدیل و اندازه گیری.
اگر می توانید فقط یک مقاله در ماه و چند پست در رسانه های اجتماعی در هفته دریافت کنید، از همین جا شروع کنید. با گذشت زمان، در تغییر کاربری محتوای خود و برنامه ریزی پست های خود بهتر خواهید شد تا بتوانید به طور منظم به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید.
ارسال مهمان یک راه عالی برای جذب بک لینک های تقویت کننده اعتبار به وب سایت شما است که به نوبه خود می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید. یکی از راههای یافتن فرصتهای ارسال مهمان این است که مستقیماً با وبسایتها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مقالات مهمان را میپذیرند یا خیر. اکثر آنها این کار را به صورت رایگان انجام می دهند و بسیاری به شما اجازه می دهند که به سایت خود لینک دهید.
همچنین میتوانید مصاحبهها و پستهای مهمان را از طریق شبکهسازی آنلاین یا در رویدادهای حضوری دریافت کنید. برخورد با سایر متخصصان صنعت که ممکن است مایل باشند درباره شما در وب سایت های خود پست کنند، هرگز ضرری ندارد.
فقط مطمئن شوید که فقط با وب سایت های معتبر با اعتبار دامنه مناسب کار می کنید. خرید لینک یا ارسال در سایت های هرزنامه به ندرت اعتبار سایت شما را از نظر گوگل بهبود می بخشد.
راه دیگر برای جذب لینک، ایجاد دارایی های محتوا است. اینها قطعاتی از محتوا هستند که چیزی منحصر به فرد و یا بسیار ارزشمند را ارائه می دهند، بنابراین سایر صاحبان سایت تمایل دارند به آنها پیوند دهند.
برخی از موثرترین دارایی های محتوا عبارتند از:
میتوانید پیوندهایی را به این داراییها به صورت ارگانیک جذب کنید یا با تماس مستقیم با ناشران، از آنها بخواهید محتوای شما را بررسی کنند و به آن در وبسایتهای خودشان ارجاع دهند.
صفحات فرود، اغلب به عنوان محتوای پایین قیف عمل می کنند که بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، صفحات فرود شما باید به 9 بهینه شوند.
اگر قصد دارید ترافیک ارگانیک را به صفحات فرود خود هدایت کنید، تحقیق کلمات کلیدی و سئوی درون صفحه ضروری است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی قابل جستجو را هدف قرار می دهید و صفحه خود را با در نظر گرفتن سئو بهینه می کنید.
در مورد تبدیل ها، کپی صفحه فرود شما باید برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، مزایای همکاری با شرکت شما را جلب کند و شامل CTAهای قانع کننده برای ترغیب کاربران به تماس با شما باشد.
به علاوه، طراحی کاربرپسند برای آسان کردن صفحه شما برای پیمایش و تعامل با آن ضروری است.
شما محتوای خود را ایجاد و منتشر کرده اید. هر طرح بازاریابی محتوای موثر نیاز به یک استراتژی توزیع نیز دارد. این شامل مکان، چگونگی و تعداد دفعات اشتراک گذاری محتوای خود می شود.
ابزارهای اشتراکگذاری محتوا مانند Buffer به شما کمک میکند تا با اشتراکگذاری محتوای خود در کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی، بخشی از این فرآیند را خودکار کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید برای تغییر کاربری محتوای خود و به اشتراک گذاری آن با سایر سیستم عامل ها تلاش های دستی انجام دهید. در اینجا چند مکان برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود وجود دارد:
گفتن آن دردناک است، اما یک مطالعه موردی اخیر نشان می دهد که بیش از 40٪ از شرکت ها به هیچ وجه سرنخ های خود را دنبال نمی کنند. اجازه ندهید شرکت شما تحت این آمار قرار بگیرد.
ارسال محتوای شما یک چیز است، اما شما به ابزاری موثر برای اندازه گیری نتایج محتوای خود نیاز دارید تا ببینید آیا تلاش های شما نتیجه می دهد یا خیر. پس از همه، هدف محتوای شما فقط ایجاد بازدید نیست، بلکه ایجاد یک بازگشت سرمایه (ROI) در تلاشهای بازاریابی شما است.
Google Analytics میتواند ترافیک وبسایت، منبع ترافیک، نرخ پرش وبسایت، تکمیل اهداف و موارد دیگر را ردیابی کند تا ببیند محتوای وب شما چگونه کار میکند. در عین حال، اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ابزارهای خاص خود را برای اندازهگیری کلیک، لایک، تعامل و موارد دیگر دارند.
به اندازهگیری معیارهایی که برای درک موفقیت یا شکست کمپینهای بازاریابی شرکت شما مهم هستند، ادامه دهید.
این تنها راهی است که واقعاً بفهمید که آیا محتوای شما برای ایجاد ترافیک و مشتریان بیشتر برای شرکت شما کار می کند یا خیر.
محتوا در هر شکلی می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش دید آنلاین شرکت شما و جلب مشتریان جدید باشد. از مقالات وبلاگ گرفته تا کتابهای الکترونیکی و وبینارهای ویدیویی، همه شرکتها میتوانند از محتوا برای دستیابی به مخاطبان گستردهتری در پلتفرمهای مختلف استفاده کنند.
تاکتیکهای بازاریابی شرکت فوق به شما کمک میکنند تا یک استراتژی محتوایی مؤثر داشته باشید. این فرآیند با تحقیق در مورد مخاطب شروع می شود، تا تولید محتوا ادامه می یابد و با توزیع و نتایج به پایان می رسد. با گذشت زمان، محتوای شما بهبود مییابد و احتمالاً با تلاشهای بازاریابی محتوا، بازدهی سرمایهگذاری بیشتری را خواهید دید.
پیشنهادهای ما:
روش های بازاریابی محتوا برای شرکت های حقوقی