هنگامی که در مورد الگوریتم freshness صحبت می شود. درباره به روزرسانی مربوط به سال 2017 صحبت می کنند. الگوریتم گوگل freshness یک به روزرسانی الگوریتم مهم بود که زمان را به عنوان یک شاخص مرتبط معرفی می کرد و باعث می شد نتایج جستجو بیشتر به هدف کاربر پاسخ دهند.
این به روزرسانی به گوگل اجازه داد تا محتوای پرطرفدار معمولی یا اغلب به روزرسانی شده را به نمایش بگذارد. مردم اغلب به روزرسانی freshness را اشتباه درک می کنند و معتقدند که تاریخ های انتشار اخیر را در رتبه بندی نتایج در اولویت قرار می دهد.
متاسفانه این موضوع به مشکلی مثل تولید انبوه محتوا یا به روزرسانی تاریخ انتشار به عنوان استراتژی های خوب سئو دامن زده است.
این مقاله راجع به این صحبت می کند که چرا freshness به معنای آ ن چیزی نیست که فکر می کنید و سپس می گوید چگونه می تواند برای سئوی شما مفید باشد.
آیا انتشار منظم مقالات جدید یا به روزرسانی پست های قدیمی وبلاگ به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند؟ شاید اما نه فقط با تغییر تاریخ یا تکرار.
وقتی محتوای شما در SERP منتشر می شود مطمئن شوید که برای هدف مناسب است.
الگوریتم گوگل Freshness نحوه رتبه بندی سایت ها را برای 3 دسته از عبارت های جستجو تغییر داد.
گوگل Freshness آپدیت یک تغییر الگوریتم رتبه بندی قابل توجه بود که روند دقیق تر کردن نتایج جستجو و پاسخ گویی به هدف کاربر را معرفی کرد.
نتیجه به روزرسانی امکان افزودن زمان به عنوان معیار مربوط به سوالات جستجو بود.
این کار به گوگل امکان می دهد محتوایی را نشان دهد که پرطرفدار است، مرتبا اتفاق می افتد(مثل یک رویداد سالانه) یا در معرض به روزرسانی های مکرر(مانند مدل های محصول جدید) است.
به روزرسانی Freshness با تغییرات زیرساختی ارائه شده گوگل را قادر می کند تا فهرست بندی وب را در مقیاسی بی سابقه افزایش دهد و به روزترین محتوایی را که وجود دارد نشان دهد.
به روزرسانی الگوریتم گوگل Freshness در 3 نوامبر 2011 اعلام شد.
چون جستجوی گوگل از یک الگوریتم تازه سازی استفاده می کند که برای ارائه به روزترین نتایج به شما طراحی شده است.
دلیل انتشار Freshness Update این بود که سیستم نمایه سازی جدید به گوگل این امکان را می داد که صفحات وب بیشتری را سریع تر پردازش کند زیرساخت های جدید این امکان را فراهم کرد تا با استفاده از تعریف دقیق تری از معنای تازگی نتایج تازه ای را با درجه ارتباط بالاتر ارائه دهد.
به طور خاص گوگل تشخیص داد که برخی از پرس و جو ها دارای 3 نوع فاکتور مربوط به زمان هستند.
این عبارت ها عبارت های جستجویی هستند که به رویدادهای پرطرفدار یا جاری، عموما مرتبط با اخبار مربوط می شوند
رویدادهای سالانه، انتخابات، امتیازات ورزشی، نمایش های تلویزیونی، گزارش های درامد شرکت ها
موضوعاتی که به روزرسانی می شوند اما پر طرفدار نیستند. مثلا عبارت های جستجو برای محصولاتی که اغلب به روز رسانی می شوند. مثلا یک دوربین مداربسته سال هاست که وجود دارد اما مدل های متفاوتی برای آن ارائه شده.
اولین باری نیست که گوگل از فاکتورهای رتبه بندی مرتبط با زمان استفاده می کند.
در سال 2007، آمیت سیگنال، الگوریتم Query Deserves Freshness(QDF) را معرفی کرد و گفت که راه حل تیمش استفاده از یک مدل ریاضی است که سعی می کند تعیین کند کاربران چه زمانی اطلاعات جدید می خواهند و چه زمانی نمی خواهند.
راه حل QDF حول محور اینکه آیا یک موضوع “داغ” است می چرخد.
تفاوت بین QDF و به روزرسانی الگوریتم Freshness از نظر دامنه محدودتر است.
QDF در حال بررسی بود که آیا موضوعی در میان سایت های خبری و وبلاگ ها متداول است یا خیر.
الگوریتم Freshness پرس و جوهای جستجو را بررسی کرد تا مشخص کند که آیا آنها به یکی از 3 دسته پرس و جوهایی که به نتایج تازه نیاز دارند تعلق دارند یا خیر.
همین طور سیستم نمایه سازی Caffeine Web که 5 ماه قبل از الگوریتم Freshness معرفی شد به گوگل امکان ارائه نتایج جستجوی مرتبط با دقیقه را داد.
واقعیتی که در مورد QDF باید به خاطر داشت این است که الگوریتم QDF در سال 2007 مقدم بر الگوریتم Freshness 2010 بود. باید توجه کنیم که این دو الگوریتم متفاوت هستند که به فاصله 3 سال معرفی شدند زیرا فناوری که الگوریتم Freshness را در سال 2010 ممکن کرد(Caffeine Web)در سال 2007 وجود نداشت
همه پرس و جوها به نتایج تازه نیاز ندارند. بسیاری از پرس و جوها همیشه سبز هستند.
همیشه سبز به این معنی است که پاسخ به برخی پرس و جوها تغییر چندانی نمی کند.
نمونه ای از محتوای همیشه سبز یک دستور آشپزی است.
الگوریتم Freshness تنها زمانی شروع بکار می کند که عبارت جستجو در یکی از 3 دسته زیر قرار می گیرد:
یک استراتژی سئو وجود دارد که توصیه می کند تاریخ انتشار یا تاریخ اصلاح را هر هفته یا ماه یا سال تغییر دهید زیرا طبق این استراتژی “گوگل محتوای تازه را دوست دارد”
حتی پلاگین هایی برای وردپرس وجود دارند که تاریخ های پس از به روزرسانی را به صورت انبوه به روز می کند.
اما این ایده یک افسانه است.
Freshness همیشه یک سیگنال رتبه بندی نیست.
بعضی وقت ها محتوای سبز است که ماندگاری دارد و در طی زمان تصویر بهتری از خود نشان می دهد. بعضی وقت ها بهتر است روی این نوع مقالات کار کرد.
انتشار منظم محتوا به طور کلی یک استراتژی خوب برای بسیاری از وب سایت ها است.
با این حال انتشار محتوای به روز برای وب سایت ها در مورد موضوعات خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مزیت انتشار اخبار و محتوای پرطرفدار این است که می تواند منجر به ترافیک بالا و گاهی اوقات ترافیک بسیار زیاد شود.
نکته منفی این است که پس از چند هفته ممکن است دیگر تازه یا مرتبط با همان عبارت های جستجویی نباشد که باعث ایجاد ترافیک انبوه در هنگام ترند موضوع شده است.
بهترین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید آیا موضوعات محتوای شما در یکی از 3 دسته بندی Freshness قرار دارند یا نه و اگر چنین است نوشتن را انجام دهید.
اگر موضوع محتوا در آن دسته بندی ها قرار نگیرد موضوع همیشه سبز است.
ایده بدی نیست که ترکیبی از موضوعات تازه و همیشه سبز داشته باشید تا بازدیدکنندگانی که بخاطر موضوعات داغ وارد سایت شما می شوند بخاطر موضوعات سبز همراه سایت شما بمانند.
فرکانس اغلب با freshness اشتباه گرفته می شود. فرکانس سرعت انتشار محتواست. در حالیکه freshness تاریخی است که یک صفحه در ابتدا منتشر شده است.
پست کردن مکرر محتوا به سایت شما کمک می کند. مکرر خزیده شود. اما ایندکس شدن محتوا همان رتبه بندی محتوا نیست. در حالیکه فرکانس ممکن است افزایش تعداد دفعات بررسی وب سایت شما توسط گوگل را افزایش دهد اما مشابه تازگی نیست و یک عامل رتبه بندی نیست.
وقتی از جان مولر پرسیدند که آیا الگوریتم های گوگل فرکانس ارسال را در نظر می گیرند پاسخ داد که اینطور نیست.
گوگل هنگام تعیین تاریخ انتشار یک صفحه به موارد زیادی توجه می کند. اما محدود به تاریخی که ارائه می کنید یا از طریق نشانه گذاری ساخت یافته ارائه می شود. اما گوگل تنها به یک چیز متکی نیست زیرا همه عوامل دارای پتانسیل اشتباه هستند. اگر ناشر تاریخ مشخصی ندهد چه؟ یا اگر داده های ساختار یافته در صفحه گم شده یا نادرست باشند چه؟ گوگل به چندین عامل نگاه می کند نه فقط تاریخ های ارائه شده، تا مشخص کند یک صفحه چه زمانی منتشر شده یا به طور قابل توجهی به روز شده است. به روزرسانی قابل توجه یک تمایز مهم است.
گوگل می گوید بدون افزودن اطلاعات مهم یا دلایل قانع کننده برای تعیین تاریخ و زمان جدید به طور مصنوعی یک داستان را تازه سازی نکنید.
گوگل اهمیت نمی دهد که چند بار پست می کنید یا تاریخ را تغییر می دهید. آیا این بدین معناست که باید به روزرسانی مقالات قدیمی را متوقف کنید؟ نه. به روز نگه داشتن مقالات به معنای به روزرسانی محتوا کیفیت و ارتباط است تا با هدف کاربر و پیشرفت های صنعت هماهنگ شود.
آن را به روز کنید و ویرایش ها را قابل مشاهده کنید تا خوانندگان بتوانند نمای تاریخی رویدادها را ببیند. اگر متوجه شدید که گوگل شروع به نمایش تصاویر ویدئوها یا نتایج غنی در SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر شما می کند نحوه ارائه محتوا را به روز کنید.