انتخاب نام دامنه برای داشتن یک وب سایت موفق که منجر به تبدیل و فروش شود ضروری است.
این نکات راهنمایی تان می کند نام دامنه مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. بیایید با تعریف نام دامنه شروع کنیم.
نام های دامنه، وب سایت ها و URL ها یکسان نیستند. نام دامنه، آدرسی است که برای بازدید از یک وب سایت استفاده می شود.
مثلا در “مزایای-داشتن-وب-سایت/https://dbchista.ir“، عبارتی که پس از // آمده یعنی dbchista.ir نام دامنه است. نام دامنه شامل نام وب سایت و پسوند دامنه است. در اینجا نام وب سایت dbchista و پسوند آن ir است.
نام دامنه و آدرس اینترنتی مرتبط هستند اما یکسان نیستند. اگر آن را به عنوان یک خانه در نظر بگیرید، دامنه آدرس خیابان و نشانی اینترنتی کل مسیر به سمت مکان، از جمله اتاق خاص داخل خانه خواهد بود.
آدرس اینترنتی یا آدرس وب حاوی اطلاعاتی در مورد مکان یک صفحه وب است. همچنین به عنوان URL شناخته می شود و اساساً فقط به اینترنت می گوید که چگونه به سایت خود دسترسی پیدا کنید. ما در داده بنیان چیستا قبل از طراحی سایت به انتخاب نام دامنه شما کمک می کنیم و همچنین دامنه های ir را، رایگان برایتان ثبت می کنیم.
می تواند نام شرکت با نام دامنه تفاوت داشته باشد.
بودن کلمات کلیدی در نام دامنه باعث می شود احتمالا نرخ تبدیل بالاتر برود.
به نظر می رسد کاربران وقتی نام دامنه را که کلمات کلیدی دارد در نتایج جستجو می بیند با خودشان می گویند این همان چیزی است که می خواهم.
کلمات کلیدی در نام دامنه به بازدید کننده می گویند که این کار تخصص شماست.
کلمات کلیدی در نام دامنه این مفهوم را می رسانند که سایت آنها نه تنها آنچه را که آنها می خواهند دارد بلکه در واقع در آن تخصص دارد.
همین طوریک جورهایی رتبه بندی بالقوه در نظر گرفته می شود.
بسیاری از افراد نام واقعی خود را به عنوان نام دامنه انتخاب می کنند. هیچ اشکالی در این انتخاب وجود ندارد. با این حال، اگر تصمیم به انجام این کار دارید، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مشکل انتخاب یک نام شخصی به عنوان نام دامنه این است که چیز زیادی در مورد کسب و کار شما نمی گوید. معمولاً خوب است که نام دامنه نشان دهنده نوع کسب و کار باشد. با این وجود، بسیاری از برندهای معروف نام های دامنه ای دارند که نشان دهنده کسب و کار نیستند و هنوز موفق شده اند. به هر حال اگر از نام شخصی تان استفاده کنید باید هدف کسب و کارتان را به روش های دیگری روشن کنید.
سعی کنید نام دامنه بیشتر از 3 کلمه نشود البته ترجیح با دو کلمه ای هاست.
هنگام انتخاب یک نام دامنه معنی دار ممکن است مفید باشد که در مورد ویژگی هایی که می خواهید سایت شما با آنها مرتبط باشد فکر کنید. بنابراین فقط کلمات آن احساسات یا ویژگی هایی را که می خواهید بازدید کننده احساس کند یادداشت کنید.
یا ممکن است بخواهید سایت شما با یک مکان مرتبط باشد(کوه، کافه و…).
کلمات کلیدی در نام دامنه ها برای رتبه بندی آنقدر مهم نیستند که به استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه با خط تیره متوسل شوید. این باعث می شود که سایت ناقص و اسپم به نظر برسد. هم چنین استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه هیچ مزیت رتبه بندی ندارد(از نظر الگوریتم های گوگل).
مردم ممکن است نام دامنه شما را به روش های مختلف اشتباه به خاطر بسپارند بنابراین سعی کنید آن را پیش بینی کنید و انواع نام دامنه را ثبت کنید و سپس آنها را به دامنه صحیح هدایت کنید.
آخرین مزیت ثبت انواع نام دامنه هم این است که یک اقدام دفاعی پیشگیرانه است که رقبای آینده را از ثبت یک نوع نام دامنه شما جلوگیری می کند.
ثبت دامنه دفاعی ثبت دامنه هایی است که رقیب ممکن است در آینده ثبت کند. هم چنین ثبت با پسوندهای متفاوت مثلا هم ir و هم com
البته خوبی های دیگر هم دارد مثلا وقتی یکی از دامنه ها در حال تعمیر است موقتا به دیگری ریدایرک می دهید.
دامنه هایی هستند که مختص یک کشور هستند. بازدید کنندگان سایت به دامنه هایی که متعلق به کشورشان باشد تمایل نشان می دهند. دامنه های کشوری در آن کشور نرخ تبدیل بالاتری دارند.
هنگامی که یک نام دامنه را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می کنید، مرورگر شما وب سایت را با آدرس IP مربوطه جستجو می کند. این وظیفه سیستم نام دامنه (DNS) است. در واقع وب سایت ها با آدرس IP جستجو می شوند. نام دامنه برای افراد و کاربران است چون بخاطر سپردن آن آسان تر است. DNS نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کند و کاربران می توانند به وب سایت مورد نظر دسترسی داشته باشند.
صاحبان بعضی از دامنه ها پس از جریمه شدن توسط گوگل اجازه می دهند تاریخ آن دامنه منقضی شود و پس از انقضا دوباره ثبت می کنند.
اگر دامنه ای قبلا ثبت شده و بنا به جرایمی که مرتکب شده گوگل آن را جریمه کرده، رتبه بندی برای آن دامنه تقریبا غیر ممکن است.
تا جایی که می دانیم گوگل راهی برای حذف جریمه قدیمی از دامنه ای که سال ها قبل دریافت کرده ارائه نمی دهد.
قبل از ثبت نام دامنه به Archive.org مراجعه کنید و ببینید که آیا نام دامنه تا کنون ثبت شده است یا خیر. همین طور namecheckr نه تنها نام دامنه که نام مورد نظرتان را در شبکه های اجتماعی جستجو می کند. فرض کنید تمایل دارید نام اکانت شما در شبکه های اجتماعی با نام وب سایت یا دامنه تان یکسان باشد، استفاده از namecheckr کمک تان می کند تا نام های مختلف را بررسی کنید.
امیدواریم این نکات به افزایش احتمال موفقیت شما کمک کند.
مقالات پیشنهادی: