وقتی گوگل صفحه اشتباهی را برای کلمات کلیدی شما رتبه بندی می کند چه کاری انجام دهید تا ترافیک به صفحه مناسب برسد.
شما تمام مراحلی را که فکر می کنید برای رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص ضروری است، انجام داده اید – و سپس صفحه دیگری در سایت شما برای آن کلمه کلیدی نمایش داده می شود.
این یک مشکل خسته کننده و در عین حال رایج است. وقتی صفحه «اشتباه» نمایش داده می شود، گوگل به دلایلی صفحه مورد نظر شما را به عنوان بهترین مقصد برای ترافیک تشخیص نمی دهد.
با وجود این واقعیت که صفحه مورد نظر شما ممکن است بهترین مقصد باشد، منطق در اینجا اعمال نمی شود. تنها الگوریتم ها رتبه بندی را تعیین می کنند و تکنیک های مختلف سئو می توانند برای اصلاح آن تلاش کنند.
با نمایش صفحه «اشتباه»، ممکن است تجربه کاربری شما تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است تبدیل کمتری داشته باشید یا معیارهای نرخ پرش، CTR یا تعامل شما کمتر از آنچه که باید باشد. چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل انجام دهید.
هدف کاربر اساساً هدفی است که فرد هنگام تایپ یک عبارت جستجو در گوگل دارد.
در سال های اخیر اطمینان از مطابقت صفحهای که میخواهید برای یک کلمه کلیدی رتبهبندی کنید، با هدف کاربر حیاتی شده است.
تطبیق محتوای خود با هدف بسیار مهم است. برای مثال، اگر کلمه کلیدی تمرکز شما «بهترین لپتاپهای مقرونبهصرفه 2021» بود و میخواستید صفحه محصول یا صفحه دستهتان برای این رتبهبندی شود، احتمالاً هیچ هدفی ندارید.
در واقع، هیچ یک از سایتهای سازنده یا خردهفروشی در صفحه 1 رتبهبندی نمیکنند، بنابراین باید تمرکز خود را به طور کلی از این کلمه کلیدی دور کنید یا درک کنید که با چه چیزی سر و کار دارید تا بهتر همسو شوید.
وقتی مطمئن شدید که محتوای شما با هدف کاربر مطابقت دارد، میتوانید از بهینهسازی محتوای موجود در صفحه مربوطه اطمینان حاصل کنید. برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید برای تحلیل بیشتر از خود بپرسید عبارتند از:
دو ابزاری که هر دو به شما در تجزیه و تحلیل و پاسخ به سؤالات فوق کمک می کنند، SEMrush و Clearscope هستند.
سیگنالهای لینک چیزی است که به گوگل میگوید یک صفحه مهم است. بنابراین مطمئن شوید که تعداد صفحات کافی در وبسایت خود دارید که به صفحهای که میخواهید آن را بهبود ببخشید، پیوند دارند.
سعی کنید 3-5 پیوند داخلی از صفحات مرتبط با موضوع با قدرت بالا اضافه کنید. یک راه سریع برای انجام این کار این است که به Ahrefs بروید، دامنه خود را وارد کنید و سپس به «صفحات برتر» بروید.
این به شما می گوید که کدام صفحات در سایت شما معتبرترین هستند، و سپس فقط باید مرتبط ترین صفحات را پیدا کنید و یک لینک به URL هدف خود اضافه کنید.
شما می توانید از کلمه کلیدی خود به عنوان انکر تکست لینک داخلی خود استفاده کنید.
همان قاعده ای که برای پیوندهای خارجی اعمال می شود. لینکها به گوگل نشان میدهند که یک سایت و یک صفحه ارزشمند هستند، بنابراین اگر تعداد زیادی لینک خارجی برای یک کلمه کلیدی خاص به صفحه اشتباهی اشاره میکنند، بر توانایی شما برای رتبهبندی صفحه صحیح تأثیر میگذارد. اگر اینطور است، با آن سایتها صحبت کنید و از آنها بخواهید به صفحه صحیح پیوند دهند.
در همین راستا، اگر هیچ پیوند خارجی برای اشاره به صفحه صحیح ندارید، این پیام را به گوگل ارسال می کند که این صفحه ارزشمند نیست و نباید رتبه خوبی داشته باشد. ممکن است انجام یک ارزیابی پیوند برای رفع مشکل شما ساده باشد.
اگر افراد در صفحه مربوطه فرود میآیند و به سرعت آن را ترک میکنند، یا نمیتوانند/نمیخواهند صفحه را پیمایش کنند و تبدیل کنند، میتواند بر رتبهبندی کلی شما تأثیر بگذارد.
از گوگل آنالیتیکس یا نرمافزاری مانند Hotjar استفاده کنید تا اطلاعات کاربر خود را در مورد این صفحه به دست آورید. سپس صفحه را برای دور زدن هر مشکلی که کاربران شما تجربه میکنند طراحی مجدد کنید.
هنگامی که رتبهبندی صفحهای را که میخواهید ارتقا دهید، بهبود بخشید، در واقع باید صفحهای را که در حال حاضر برای عبارت جستجوی خود رتبهبندی میکند، کاهش دهید. من می دانم که تقریباً با تمام آموزش های سئو مخالف است، اما این چیزی است که باید اتفاق بیفتد تا اطمینان حاصل شود که صفحه مربوطه قادر به رتبه بندی است.
شما می توانید این کار را با حذف تمام آثار کلمه کلیدی و عبارات مرتبط با آن از صفحه غیر مرتبط انجام دهید.
سپس، لینک های داخلی خود را به گونهای تغییر ساختار دهید که از این صفحه به سمت صفحه صحیح هدایت شوند. در مورد لینک های خارجی نیز همین طور است: با برخی از مدیران وب سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید پیوندهای خود را به صفحه صحیح هدایت کنند.
اگر پس از انجام تمام کارهای بالا نتیجه مطلوب نگرفتید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. فقط صفحه اشتباه را حذف کنید و از تغییر مسیر 301 به صفحه درستی که می خواهید ایندکس شود استفاده کنید. این به گوگل میگوید که صفحه قدیمی را برای همیشه به صفحه جدید منتقل کردهاید و هر سهامی که صفحه قدیمی داشته باشد به صفحه جدید منتقل میشود و در نتیجه باعث تقویت بیشتر آن میشود.
هنگامی که صفحه اشتباهی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما ظاهر می شود، این یک مشکل بسیار رایج است که می تواند بر تجربه کاربری شما تأثیر منفی بگذارد. اما، با دنبال کردن مراحل ساده بالا، باید بتوانید مشکل را حل کنید و ترافیک را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنید.
در پایان تجربه کاربری بهتر خواهد شد. زیرا ترافیک وب سایت تان شروع به رسیدن به مقصد مناسب می کند. همین طور معیارهای تعامل بهبود خواهند یافت.
مقالات پیشنهادی:
وقتی گوگل آدرس کنونیکال اشتباهی انتخاب می کند چکار کنیم؟
چرا افزایش ترافیک وب سایت تاثیر مثبتی روی کسب و کارتان نداشته است؟