ریچ اسنیپت ها به صفحات و محصولات شما کمک می کنند رتبه های بالای جستجوها را به دست بیاورند. نتایج جستجوی ارگانیک استاندارد قبل از اینکه گوگل ریچ اسنیپت ها را معرفی کند، برچسب عنوان، توضیحات متا و URL را نمایش می داد. دیگر لازم نیست عملکرد جستجوی ارگانیک وب سایت فروشگاهی خود را به این محدود کنید. با پیاده سازی داده های ساخت یافته یک قدم از رقبا جلوتر می روید. ریچ اسنیپت ها به شما امکان می دهد که محصولات خود را در نتایج جستجو با جزئیات محصول، قیمت، در دسترس بودن و حتی زمان ارسال نشان دهید.
ریچ اسنیپت ها تکه هایی از محتوای نمایش داده شده در صفحات نتایج موتور جستجوهستند. ریچ اسنیپت می تواند یک قطعه متن یا یک تصویر با توضیحات باشد.
موتورهای جستجو فقط می توانند قطعه های غنی را از طریق داده های ساختار یافته در وب سایت شما نمایش دهند. دادههای ساختاریافته از نشانهگذاری طرحواره، یک زبان مشترک بین موتورهای جستجو استفاده میکنند تا به آنها کمک کند صفحه شما را بهتر درک کنند، بنابراین آنها میتوانند اطلاعات دقیقتری را به روشی جذاب برای خریداران در نتایج جستجو نشان دهند. با دادههای ساختاری مناسب، تاجران واجد شرایط نمایش محصولات برای فروش مستقیم از نتایج جستجو خواهند بود.
تکههای غنی ویژه تجارت الکترونیک اطلاعات بیشتری را در مورد محصولاتی که ارائه میکنید مستقیماً از صفحات نتایج جستجو در اختیار خریداران قرار میدهد. این شامل قیمت، در دسترس بودن، خلاصه بررسی، توضیحات و موارد دیگر است. نتایج غنی از تجارت الکترونیک به صفحه محصول ختم نمی شود. قطعات ضروری از نشانه گذاری طرحواره وجود دارد که می توانید آنها را در سایر صفحات سایت خود اعمال کنید. همانطور که گوگل بیان می کند،
“به یاد داشته باشید که خریداران ممکن است در مراحل مختلف سفر خرید خود باشند و به دنبال چیزی بیش از صفحات محصول باشند.”
این مقاله حیاتیترین دادههای ساختاریافته را برای اعمال در فروشگاه تجارت الکترونیک شما بررسی میکند.
داده های ساختاریافته مستقیماً روی سئوی شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، بهترین فرصت را برای قطعههای غنی در اختیار شما قرار میدهد، که میتواند به بهبود نرخ کلیک و تبدیلها کمک کند، و در نهایت، این عناصر میتوانند اثر جریانی برای سئو داشته باشند.
ریچ اسنیپت ها فقط به صلاحدید گوگل در نتایج جستجو نشان داده می شوند. برای این کار، گوگل به داده های ساختار یافته تعبیه شده بهینه متکی است. بسته به پلتفرم تجارت الکترونیکی که استفاده میکنید، برنامههای نشانهگذاری دادههای ساختاریافته برای کمک به شما در انجام این کار در دسترس هستند.
در غیر این صورت، می توانید داده های ساختاریافته را خودتان با پیروی از راهنماهای مختلف پلتفرم خود پیاده سازی کنید. بهترین روش ها برای پیاده سازی داده های ساخت یافته عبارتند از:
به عنوان یک وب سایت فروشگاهی، محصولات نان و کره شما هستند. هنگامی که کاربران در جستجوی یک محصول خاص هستند، داشتن اطلاعات اضافی برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه تر مفید است.
با توجه به صنعت و محصولات و بسته به نشانه گذاری محصولات، ممکن است گوگل ویژگیهای خاصی مانند رنگ، اندازه، مواد و غیره را نمایش دهد. این ها به صورت موردی گرفته می شوند، بسته به مکان متفاوت هستند و ممکن است همیشه نشان داده نشوند.
برای واجد شرایط بودن برای ریچ اسنیپت ها(نتایج غنی) از محصول، مطمئن شوید که نشانه گذاری محصول مورد نیاز را به کیفیت برای نتایج غنی از محصول دارید.
ضروری ترین نشانه گذاری محصول برای افزایش کلیک و در نهایت فروش بیشتر:
تنها مروری که وب سایت های فروشگاهی باید در صفحات محصول پیادهسازی کنند، رتبهبندی تجمعی است. در حالی که این نشانهگذاری بررسی از نظر فنی تحت عنوان نشانهگذاری محصول قرار میگیرد، مهم است که برجسته شود. بررسی نشانه گذاری برای صفحه محصول می تواند فهرست محصول را در SERP ها ایجاد یا خراب کند. آن ستاره های زردی که در نتایج جستجوی یک محصول می بینید. این یک قطعه غنی از کل رتبه بندی است.
برای واجد شرایط بودن برای ریچ اسنیپت ها aggregateRating rich snippets، باید بر اساس میانگین این رتبهبندیها، به بررسی مستقیم محصول در صفحه محصول خود بپردازید. حتی دلیل بیشتری برای جمع آوری آن نظرات درخشان محصول از مشتریان!
تلاش برای دستکاری نشانهگذاری مرور با نظرات جعلی یا سایر نشانهگذاریهای بررسی هرزنامه میتواند برای فروشگاه شما مضر باشد. این رفتار کاملاً بر خلاف خط مشیهای گوگل است.
نشانه گذاری پیشنهاد اطلاعات به روز قیمت و در دسترس را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این موارد در زیر توضیحات متا شما ظاهر می شوند و می توانند برای مشتریانی که در مرحله تصمیم گیری خرید هستند بسیار مفید باشند:
به موتورهای جستجو کمک کنید تا سلسله مراتب صفحه شما را درک کنند و ناوبری کاربر را بهبود بخشند.
برد کرامب ها را به عنوان دنبالهای از کلیکهایی که هنگام پیمایش به صفحهای در وبسایت خود باقی میمانند، در نظر بگیرید.
نشانه گذاری برد کرامب(BreadcrumbList) به ربات های خزنده کمک می کند تا سلسله مراتب صفحات را درک کنند و دنباله دقیق تری را در نتایج جستجو نشان دهند. برای مشتریان مفید است که طبقه بندی منطقی محصولات شما را درک کنند و بین صفحات محصول و دسته حرکت کنند.
نشانه گذاری BreadcrumbList باید شامل موارد زیر باشد تا برای نمایش واجد شرایط باشد:
یک پرس و جو برای نام تجاری شما به طور کلی (اگر سئو موثر بوده است) صفحه اصلی فروشگاه شما را در جایگاه اول جستجوها نشان می دهد. اگر سهامدارانی دارید که برای کلمات کلیدی مارک تجاری شما رقابت می کنند، ممکن است اینطور نباشد. با کمک نشانه گذاری صفحه اصلی می توانید به صفحه اصلی خود کمک کنید تا از نتایج دیگر متمایز شود و بلافاصله اعتماد و اعتبار را به دست آورید.
اطلاعات تماس مانند شماره تلفن نیز مفید است و به کاربران امکان میدهد روی پیوند از دستگاه تلفن همراه خود کلیک کنند و مستقیماً از صفحه نتایج با شما تماس بگیرند.
صفحات دستهبندی اغلب قویترین صفحات برای وب سایت های فروشگاهی هستند، زیرا تمایل به جذب کلمات کلیدی گستردهتر و حجم جستجوی بیشتر دارند. در حالی که فرصتهای زیادی برای نتایج غنی از صفحه دستهبندی در مقایسه با صفحات محصول وجود ندارد. میتوانید از دو نشانهگذاری اصلی برای اشغال فضای سفید در SERP استفاده کنید:
نشانه گذاری سوالات متداول برای محتوای غیر پرسش و پاسخ مجاز است. با پرسشهای متداول در یک صفحه، میتوانید برای نتایج غنی واجد شرایط شوید.
وقتی پرسشهای متداول بهعنوان یک قطعه نمایش داده میشوند، نتیجه جستجوی صفحه دستهبندی شما فضای بیشتری را اشغال میکند و برجسته میشوید. شما همچنین این فرصت را دارید که به برخی از سوالات طولانی مدت که ممکن است مشتریان بالقوه در مورد پیشنهادات محصول شما داشته باشند پاسخ دهید.
از نشانه گذاری حمل و نقل استفاده نشده است و راهی عالی برای برجسته کردن لیست محصولات شما است. هنگامی که کاربر می تواند هزینه ها و زمان های حمل و نقل مورد انتظار را از درون نتایج جستجو مشاهده کند، می تواند به او کمک کند تصمیم خرید سریعتر و آگاهانه تری بگیرد. این همچنین انتظارات واقعی را در مورد زمان حمل و نقل ایجاد می کند و تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند.
OfferShippingDetails اطلاعاتی درباره مقصد حمل و نقل نشان می دهد. مفیدترین نشانه گذاری برای نمایش در فروشگاه های تجارت الکترونیک این است:
اگر وب سایت فروشگاهی شما مکان فیزیکی دارد، اطلاعات مکان می تواند برای کمک به گوگل در نتایج جستجوی محصولات “نزدیک من” موثر باشد. برای نمایش اطلاعات مکانی در ریچ اسنیپت ها به فهرست نمایه کسب و کار گوگل نیاز است. این روش می تواند نمایی از فروشگاه شما و خلاصه ای از پیشنهادات شما را در نتایج جستجو نمایش دهد.
برای کمک به بهبود دقت قطعههای غنی هنگام نمایش، دادههای ساختاری دقیقی را در اختیار گوگل قرار دهید. در عوض، زمانی که به طور خودکار آن را استخراج می کنند، به احتمال زیاد مرتکب اشتباه نمی شوند.
راه های زیادی برای اعتبارسنجی داده های ساخت یافته و بررسی خطاها وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از Validator Schema است. ساده ترین روش استفاده از Rich Results Test Tool است.
برای بررسی اینکه آیا نشانهگذاری محصول نمایش داده میشود، صفحه را با استفاده از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید تا مطمئن شوید ایندکس شده است. در دستیابی به تکههای غنی تجارت الکترونیک پتانسیل استفاده نشده زیادی وجود دارد. با پیادهسازی نشانهگذاری طرحواره مناسب، بهترین فرصت را برای کسب نتایج غنی و متمایز شدن از رقبا به فروشگاه خود میدهید.
پیشنهادهای ما:
بایدها و نباید های سئوی صفحات محصول