تجارت آنلاین ضرورت خود را بیشتر از قبل نشان می دهد. وب سایت ها می خواهند در فروش آنلاین موفق باشند و هزینه های تبلیغات برای همه قابل قبول نیست. سئوی صفحات محصول به کمک کسب و کارها می آید تا مشتریان بتوانند محصولات پیشنهادی شما را پیدا کنند.
تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس سئوی صفحات محصول است. هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، همیشه از موضوعات متمرکز بر محصول استفاده کنید که کاربران به دنبال آن هستند. روی حجم تمرکز نکنید در عوض، به ارتباط و اینکه چه چیزی واقعاً تبدیل خواهد شد فکر کنید.
اگر اطلاعاتی از کانالهای دیگر دارید، از آن در تحقیقات کلمه کلیدی و موضوع خود استفاده کنید و آن را در توضیحات متا بنویسید. صفحات محصول دارای هدف تجاری هستند، بنابراین مطمئن شوید که سئوی صفحات فرود برای مشتریان به درستی اجرا شود.
کسی که دنبال محصول خاصی مانند “کفش اسپورت سایز 37” یا “عروسک خرس جا سوییچی” است، به دلیل ماهیت دقیق جستجوی خود، نشان می دهد که قصد جدی برای خرید دارد. برداشتن گام مهم بعدی را برای مشتری آسان کنید.
تگ های عنوان و توضیحات متا درسئوی صفحات محصول بسیار مهم هستند. مطمئن شوید که جزییاتی مثل:
دادههای ساخت یافته صحیح میتواند به برند شما کمک کند تا در نتایج غنی ظاهر شود. همه صفحات محصول باید دارای طرح محصول و طرح بررسی باشند که باعث می شود:
محتوای کیفیت بالا که نیازهای کاربران را برآورده می کند، کلید رتبه بندی بالا در SERP ها است. اگر کاربران محتوای شما را مفید ندانند، نرخ پرش شما بالا خواهد بود و مشتریان ممکن است تصمیم بگیرند از شما خرید نکنند. بیشتر صفحات دستهبندی و محصولات، محتوای ضعیفی دارند و بخش سؤالات متداول که با دادههای ساختاری سؤالات متداول مشخص شده است ندارند. در عوض، تمایل دارند به محتوای تولید شده توسط کاربر(UGC) تکیه کنند، که یک اشتباه است.
استفاده از توضیحات متای یکسان برای همه محصولات یک فرصت سئوی از دست رفته است. هر آیتم می تواند برای کلمات کلیدی برند و غیر برند رتبه بندی شود و بنابراین باید شامل توضیحات منحصر به فرد برای استفاده کامل از سئو باشد.
به مصرف کنندگان اطلاعات مفید و معنی داری بدهید تا آنها را تشویق کنید تا روی فهرست شما کلیک کنند و در نتیجه ترافیک و فروش بیشتری را افزایش دهید.
صفحات محصول با نظرات مشتریان، افزایش نرخ تبدیل را 52.2 درصد بیشتر از همتایان بدون بررسی خود می بینند، بنابراین این باید بی فکر باشد. توصیفات واقعی از مشتریانی که محصول شما را امتحان کردهاند، به مشتریانی که در بازار سعی میکنند بفهمند از شما خرید کنند یا نه، بسیار صحبت میکنند.
به همین دلیل مهم است که به مشتریان اجازه دهید تجربیات خود را با محصولات شما و اینکه چگونه به حل مشکلات کمک کرده اند به اشتراک بگذارند. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد. بررسی ها به ایجاد اعتماد کمک می کند، به خصوص اگر تأییدی از یک سلبریتی با دقت بررسی شده یا تأثیرگذار مشهور داشته باشید. آنها همچنین محتوای تازه و منحصربهفردی را که گوگل میخواهد ارائه میکنند. فقط مطمئن شوید که آنها را با طرح بررسی علامت گذاری کنید.
ابزارهایی مانند Optimizely و Google Optimize روشی بصری برای آزمایش حتی کوچکترین تغییرات در صفحات محصول ارائه میکنند، که باید برای پی بردن به پیکربندی ایدهآل این کار را انجام دهید.
برای مثال، تغییر مکان فراخوان برای اقدام، میتواند منجر به تبدیل بیشتر شود. گزینه های طرح بندی صفحه خود را آزمایش کنید تا ببینید چگونه می توانند بهترین فروش را پشتیبانی کنند.
یکی از معایب خرید آنلاین این است که نمی توانید محصول مورد نظر خود را به صورت فیزیکی لمس یا آزمایش کنید. تصاویر و ویدیوهای باکیفیت می توانند با ارائه اطلاعاتی که به کاربران نهایی نیاز دارند تا در خرید خود احساس اطمینان کنند، این شکاف را پر کنند. اخیراً جستجوی من برای دریل شارژی من را به سایت Home Depot هدایت کرد. سایت این شرکت برای این اصطلاح رتبه بسیار بالایی دارد و صفحه فرود آن پر از محتوای قدرتمند است که شامل موارد زیر است:
صفحات محصول باید برای موبایل بهینه شده باشند. بیشتر مصرف کنندگان جستجوهای آنلاین خود را با موبایل انجام می دهند.
صفحات وب با بارگذاری سریع محتوای شما را سریعتر در معرض دید مخاطبان هدف قرار می دهند و تجربه کاربری بهتری ارائه می دهند. نرخ پرش صفحه را کاهش می دهد. به افزایش فروش وب سایت تان کمک می کند و اجازه می دهد در رقابت پیش بروید.
صفحات محصول ممکن است به دلیل URL های وجهی کپی شوند، که می تواند باعث دردسرهای زیادی برای سئو شود، مانند:
برای جلوگیری از این مشکلات، صفحات محصول را بررسی کنید تا ببینید کدام عناصر فنی و محتوایی نیاز به بهینه سازی دارند.
مشکلاتی که باید مراقب آنها بود عبارتند از:
این یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که در بهینه سازی صفحات محصول می بینم. بسیاری از توضیحات سازنده قانع کننده نیستند، فاقد تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری هستند – و برای جستجو بهینه سازی نشده اند. ارزش وقت گذاری برای نوشتن توضیحات مفید تر و جذاب تر را دارد. اطلاعات دقیق تر، بهتر است. این ممکن است به خوبی تفاوت بین پیدا شدن و نامرئی بودن باشد. همچنین، به یاد داشته باشید که محتوای تکراری نمی خواهید، که به تلاش های سئوی شما آسیب می زند.
این یک اشتباه رایج است که می بینم مارک ها مرتکب می شوند. در حالی که ممکن است حذف صفحات فصلی پس از دوره اوج معقول به نظر برسد، انجام این کار هر ساله شما را با همان نبرد سخت روبرو می کند، یک بار دیگر تلاش می کنید تا اعتباری را که سایت شما برای رتبه بندی در شرایط فصلی نیاز دارد، به دست آورید. و زمانی که هر سال این کار را انجام دهید، احتمالاً خیلی دیر خواهد شد.
اگر صفحه محصول فصلی دارید که رتبه بندی، ترافیک و فروش را در طول زمان ایجاد کرده است، آن را حذف نکنید. آمازون یک مثال عالی از نحوه انجام این کار به خوبی است. آنها یک URL اختصاصی جمعه سیاه دارند که فقط در طول زمان قدرت پیدا می کند. سپس آمازون می تواند با نزدیک شدن به اوج فصل جمعه سیاه، صفحه را به روز کند.
صفحات محصول که فقط با نام محصول و نام برند در”تگ عنوان”، بهینه شوند نمی توانند در جستجوها رتبه بالایی به دست بیاورند. همچنین، استفاده از توضیحات متای خودکار و تغییر چند کلمه می تواند بر CTR صفحات محصول تأثیر منفی بگذارد. به جای استفاده از توضیحات متای خودکار اطلاعات مهمی را که نمی توانید در عناوین بنویسید، قرار دهید. این می تواند به رتبه سایت شما برای کلمات کلیدی هدفمند کمک کند. تمام عناوین و توضیحات متا باید منحصر به فرد باشند.
گاهی اوقات محصولات از بین می روند، به خصوص زمانی که زنجیره تامین تحت فشار است. اما اگر محصول به طور موقت در دسترس نیست، باید URL را زنده نگه دارید، به خصوص اگر صفحه دارای رتبه بندی و ترافیک باشد.
همانطور که در مورد صفحات فصلی، این ممکن است خلاف واقع به نظر برسد. در واقع، یک استراتژی سودآورتر این است که این صفحات را زنده نگه دارید و پیوندهایی به سایر محصولات مرتبط ارائه دهید تا زمانی که کالا به انبار بازگردد.
یا اصلاً هیچ داده های ساخت یافته (به عنوان مثال، بررسی ها و داده های محصول) می تواند به رتبه سایت شما در نتایج غنی کمک کند و ترافیک و فروش بیشتری را افزایش دهد. داشتن دادههای محصول میتواند به رتبهبندی سایت شما برای ریچ اسنیپتها کمک کند.
بسیاری از برندها از نوع اشتباه داده های ساختار یافته استفاده می کنند یا هیچ داده ساخت یافته ای را پیاده سازی نمی کنند. هر دو به رتبه سایت شما آسیب می زند.
اغلب، بسیاری از برندها دعوت به اقدام قوی(CTA) ندارند، اما CTAهای تمیز و آسان برای هر سایتی ضروری است. به یاد داشته باشید که وظیفه اصلی صفحه محصول شما افزایش درآمد و فروش است.
اگر پیدا کردن نحوه خرید محصولات شما توسط کاربران خیلی طول بکشد، از سایت های رقبای شما بازدید می کنند. خرید از شما را برای آنها آسان کنید.
موقع سئوی صفحات محصول با کلمات کلیدی خود را جای کاربر بگذارید. به این فکر کنید که آیا کاربران واقعا آن را جستجو خواهند کرد. مثلا بهینه سازی صفحه برای کلمه کلیدی “گنجشک اردیبهشت” توصیه نمی شود چون کسی با این کلمه کلیدی عروسک نمی خرد. حتی اگر رتبه اول جستجوها را کسب کند فایده ای نخواهد داشت چون کسی واقعا این کلمه را جستجو نمی کند و این کلمه کلیدی فروش نخواهد داشت.
پیوندها هنوز برای تجارت الکترونیک مهم هستند. اغلب، برندها به صفحات اصلی و صفحات دسته بندی خود پیوند ایجاد می کنند اما صفحات محصول را فراموش می کنند. اما این صفحات می توانند رتبه بندی کنند، به خصوص برای کلمات کلیدی طولانی که قصد خرید بالایی دارند و می توانند درآمد و فروش را به طور چشمگیری افزایش دهند.
به همین دلیل است که همیشه باید از صفحات محصول با پیوندهای داخلی و حتی شبکه های اجتماعی پولی برای بهبود دید و عملکرد پشتیبانی کنید.
نداشتن استراتژی قیمت گذاری مناسب می تواند باعث شود که مصرف کنندگان محصولات شما را نخرند و احتمالاً به برند شما اعتماد نکنند. مخصوصا وقتی که قیمت محصولات با تقاضا بالا می رود.
برای درک اینکه چقدر اهمیت بهینه سازی برای خرید تلفن همراه دارد، در نظر بگیرید که بیش از 60 درصد خریداران آنلاین در ایالات متحده از طریق دستگاه های تلفن همراه خرید می کنند. و بیش از یک سوم خریداران فقط تلفن همراه هستند. نداشتن صفحه محصول سازگار با موبایل می تواند باعث شود که کاربران حتی به خرید محصولات از سایت شما فکر نکنند.
با تقویت استراتژی سئوی وب سایت تان، برند خود را نیز برجسته می کنید. دلایلی که مشتری بالقوه را به سایت تان بر می گرداند:
ساخت برند یک تعهد بلند مدت است. حتی اگر بلافاصله به خرید منتهی نشود، به مشتریان اطمینان می دهد که می توانند به شما اعتماد کنند. هوشیاری در مورد سئوی وب سایت تان راه مهمی برای ایجاد این اعتماد است.