تأثیر به روز رسانی الگوریتم اصلی -ماه مه 2022- گوگل بر صنایع، عبارتهای جستجو و صفحه نتایج جستجو را با هم می خوانیم.
برندگان و بازندگان برای کشف راه حل ها برای کمک به وب سایت شما تجزیه و تحلیل می شوند.
گوگل روزانه یک یا دو تغییر در الگوریتم های خود منتشر می کند. اکثر آنها قابل توجه نیستند. و چند بار در سال، گوگل به طور رسمی “به روز رسانی الگوریتم اصلی” را اعلام می کند.
به روز رسانی اصلی به تغییرات گسترده در الگوریتم و سیستم های گوگل اشاره دارد که باعث نوسانات قابل توجه در نتایج جستجو می شود.
هیچ کس ماهیت دقیق بهروز رسانیهای اصلی را نمیداند، مگر اینکه گوگل به ما بگوید. همانطور که در گذشته با به روز رسانی Speed یا Freshness به ما گفته بود.
برای تجزیه و تحلیل تأثیر یک به روز رسانی الگوریتم اصلی گوگل بر نتایج جستجوی ارگانیک، میتوانیم به دو چیز نگاه کنیم: قابلیت مشاهده و نوسان.
قابلیت مشاهده یا همان Visibility به ما نشان می دهد که یک دامنه در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد.
هنگامی که معیار دید افزایش می یابد، یک سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی می شود که احتمالاً کلیک ها را جذب می کنند.
کاهش معیار دید هم نشان می دهد که وب سایت مورد نظر در حال رتبه های خوب کلمات کلیدی را از دست می دهد.
میزان افزایش یا کاهش شاخص دید به عنوان “نوسان” شناخته می شود.
میتوانیم بگوییم که بهروز رسانیهای الگوریتم اصلی چه زمانی بر یک وبسایت تأثیر میگذارند، زیرا معیار دید در طول یک دوره تعریفشده که با اعلام گوگل همسو است، به شدت افزایش یا کاهش مییابد.
با در نظر گرفتن این دو عبارت، بیایید دادههای Semrush Sensor و شاخص دید Sistrix را مشاهده کنیم تا ببینیم در مورد بهروزرسانی الگوریتم اصلی در می 2022 چه چیزی میتوانیم بیاموزیم.
داده های Semrush نشان داد که به روز رسانی الگوریتم اصلی در می 2022 در مقایسه با آخرین به روز رسانی هسته ای در نوامبر 2021 بود.
Mordy Oberstein، رئیس برندسازی SEO در Wix، دادههای Semrush Sensor را در 01 ژوئن بررسی کرد و هیچ شاخصی پیدا نکرد که به روز رسانی اگوریتم اصلی می 2022 صنایع خاصی را هدف قرار دهد.
گوگل جایگاه خاصی را هدف قرار نمیدهد. بلکه یک روند ثابت در بین انواع محتوا در آن موضوع تحت تاثیر قرار می گیرند.
اوبرشتاین توصیه میکند که مردم به آنچه در سطح صفحه اتفاق میافتد نگاه کنند، «…زیرا تا زمانی که به تغییر رتبهبندی خاص (کلمه کلیدی) نگاه نکنید، واقعاً نمیتوانید تشخیص دهید که چه اتفاقی میافتد».
در طول یک وبینار Wix، مارکوس توبر، بنیانگذار Searchmetrics، با استفاده از دادههای حسگر Semrush، نوسانات رتبهبندی را بر اساس هدف کلمه کلیدی تجزیه کرد. هدف کلمه کلیدی را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:
وبسایتهای مرجع – از جمله فرهنگهای لغت، ویکیپدیا، اشعار، و سایتهای عکس استوک – در میان بازندگان بودند.
لندور توضیح میدهد که میتوانید این صفحات (صفحات مرجع) را بهعنوان «بکپرbackfill» برای گوگل در نظر بگیرید.
ممکن است متوجه نتایج غنی متفاوتی در SERP در قالب شبکه بصری شده باشید. به نظر می رسد تصاویر کوچک یک محصول است و وقتی روی یک محصول کلیک می کنید، یک پانل دانش با گزینه های خرید باز می شود.
بهروز رسانی های الگوریتم اصلی تغییراتی هستند که برای بهبود کلی نتایج جستجو و کمک به گوگل برای همگام شدن با ماهیت در حال تغییر نحوه جستجوی افراد ایجاد میشوند. اگر افتی در رتبهبندی خود مشاهده کردید، این یک سیگنال غیرقابل انکار است که باید محتوای خود را برای مطابقت با هدف جستجوی فعلی به روز رسانی کنید و با به روز رسانیهای صنعت خود همراه باشید.
تقاضا برای محتوای ویدئویی در حال افزایش است. یک مطالعه اخیر نشان داد که 73٪ از مردم ترجیح می دهند یک ویدیوی کوتاه را تماشا کنند تا در مورد یک محصول یا خدمات بیاموزند. گوگل هم آن را می داند. ویدیوها در چندین مکان در گوگل ظاهر می شوند. اظهارات قبلی مارشاک را به خاطر بسپارید: اینکه گوگل در حال آزمایش نحوه نمایش محتوای ویدیویی بیشتر به کاربران است.
در مطالعهای در مورد به روز رسانی اصلی ماه می، پرس و جوهای جستجوی تراکنش (خرید) نوسان 51 درصدی را نشان دادند. صاحبان وب سایت های تجارت الکترونیک می توانند نتایج جستجوی خود را با اضافه کردن نشانه گذاری طرحواره بهبود بخشند. انجام این کار با ارائه اطلاعات اضافی مانند قیمت ها یا رتبه بندی به خریداران بالقوه کمک می کند.
به عنوان مثال، افراد بیشتری ممکن است بر روی یک نتیجه جستجو کلیک کنند که رتبه بندی بررسی بالایی را نشان می دهد، زیرا اثبات اجتماعی مثبتی را ارائه می دهد. شما می توانید اطلاعات محصول خود را با افزودن داده های ساخت یافته به صفحات محصول خود تجسم کنید.
رفتار خرید در دو سال گذشته به شدت تغییر کرده است. صدها میلیون نفر روزانه در حال جستجوی پرس و جوهای تراکنش هستند و گوگل در حال آزمایش راه های جدیدی برای دریافت محصولات در مقابل افرادی است که آنها را جستجو می کنند.
چند روز قبل از اعلام رسمی به روز رسانی الگوریتم اصلی می 2022، میتوانستیم محصولات را در یک شبکه بصری ببینیم که به صورت پانل دانش باز میشود.
اگر وب سایت شما تحت تأثیر منفی قرار گرفته است، توصیه اکید گوگل را در مورد نحوه ارزیابی محتوای خود پس از به روز رسانی الگوریتم اصلی مطالعه کنید.
مطالعه مقالات زیر برای یاد گیری بیشتر درباره الگوریتم های گوگل پیشنهاد می شود:
نکات مفیدی که بهتر است درباره الگوریتم به روز رسانی هسته ای بدانید