نوشتن محتوای سئو پسند آغاز محتوا مارکتینگ است.
یک محتوای خوب هم رضایت کاربر را جلب می کند و هم توجه موتورهای جستجو را به دست می آورد.
بعضی از نکات برای نوشتن محتوایی که سئو پسند باشد به نوع محتوا یا زمان ارائه بستگی ندارد و همیشه موثر هستند.
این 4 نکته طلایی به شما کمک می کند محتوایی بنویسید که در سئو سربلند باشد.
بعضی ها به اشتباه کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی زیادی را هدف قرار می دهند. تمرکز روی تعداد کم بهتر است.
همین طور از نظر بعضی ها طول مقاله باید 2500 کلمه باشد.
بعضی ها هم می گویند که اگر محتوای شما به سوالات کاربران پاسخ دهد کافی است و لازم نیست به تعداد کلمات توجه کنیم.
مقالات طولانی برای مشتریانی که دنبال اطلاعات هستند عالی است، اما برای بازدید کننده ها که آماده خرید هستند چندان خوب نیست چون آن ها فکرهایشان را کرده اند و تصمیماتشان را گرفته اند.
طوری بنویسید که برای مصرف کننده نهایی معنی داشته باشد و برای ربات های موتورجستجو جذاب باشد و درک کنند که محتوا در مورد چیست.
برای کلماتی که خیلی پررقابت نستند استفاده از یک کلمه کلیدی کافی است اما برای کلمات کلیدی پررقابت از 2-3 تا کلمه کلیدی استفاده کنید.
برای خوب نوشتن موقع پیش نویس محتوا به کلمات کلیدی فکر نکنید و محتوای مناسب بنویسید بعد موقع بازبینی ببینید که آیا از کلمات کلیدی استفاده کرده اید یا نه.
بعد محتوا را برای موتور جستجو بهینه کنید یعنی اول محتوا را برای کاربر بنویسید بعد برای الگوریتم های گوگل سئو کنید.
یک متن طولانی ممکن است ترسناک به نظر برسد اما وقتی از عنوان ها، لیست ها، … استفاده می کنید برای خواننده ملموس تر است.
وقتی محتوایتان را با صدای بلند می خوانید می توانید درک کنید که متناسب است یا نه.
تصور کنید یک شی گرد را در جعبه مکعبی قرار دهید وقتی یک کلمه کلیدی را می خواهید در صفحه ای قرار دهید که با زمینه و موضوع کلی مطابقت ندارد همین اتفاق می افتد.
همین طور اگر محتوای تان بیش ازاندازه از کلمات کلیدی پر شده باشد، خودش را نشان می دهد.
حسن دیگری که دارد این است که وقتی با صدای بلند می خوانید متوجه می شوید که چه کلمات کلیدی دیگری برای محتوای مناسب است.
خوشبختانه یاد گرفتن این موارد به سال ها آموزش نیاز ندارد و شما از همین حالا می توانید انجام دهید.
مطالعه مقالات را زیر برای بهبود محتوا نویسی رتبه های سئو پیشنهاد می کنیم:
ایجاد محتوا برای تجربه کاربری بهتر