محتوا نویسی خوب برای افزایش نرخ تبدیل، چیزی بیشتر از قرار دادن کلمات کلیدی و الگوریتم های گوگل است.
باید طوری بنویسید تا مخاطبان شما درگیر شوند و به مشتری تبدیل شوند.
مردم به دنبال راه حلی برای مشکلات شان آنلاین می شوند، بخاطر محتوای ارزشمندی که مشکلات را حل می کند.
به کلماتی فکر کنید که کاربر ممکن است برای یافتن بخشی از محتوای شما جستجو کند.
کاربرانی که اطلاعاتی که اطلاعات زیادی در مورد موضوع دارند ممکن است از کلمات کلیدی متفاوتی در جست و جوهای خود استفاده کنند تا افرادی که تازه با موضوع آشنا هستند.
پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو و در نظر گرفتن آن ها حین نوشتن محتوا (با استفاده از ترکیب عبارات کلیدی) می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند.
هدف اصلی آن ها خوشحال کردن کاربران با ارائه مرتبط ترین اطلاعات ممکن است.
گوگل کیفیت صفحه را در سطحی عمیق بررسی می کند. این دو نام اختصاری رایج:
شما به محتوایی نیاز دارید که نیازهای کاربران را براورده کند، آنها را درگیر کند و اعتماد واقعی ایجاد نماید.
چگونه می توانید محتوای سئوی بهتری ایجاد کنید؟
این 15 نکته را به 3 بخش تقسیم می کنیم:
توجه کردن به سن مخاطب، جغرافیا، سطح اطلاعات مخاطب همگی بر نحوه تولید محتوا تاثیر گذار هستند.
اطلاعات ارزشمند عالی است اما اگر در زمان مناسب به دست مردم نرسد، معنایی ندارد.
نوشته شما باید با هدف مشتری همسو باشد. نوشتن برای کسی که مشتری شماست با نوشتن برای کسی که هنوز در حال کسب اطلاعات است فرق دارد.
با در نظر گرفتن این موارد شانس فروش بیشتر می شود.
یوجین شوارتز پنج مرحله آگاهی مصرف کننده را اینگونه توصیف می کند:
تصمیم بگیرید که کدام یک از این موارد را می خواهید هدف قرار دهید و محتوایی بنویسید که نیازهای خاص آن ها را برآورده کند.
یکی از مهم ترین جنبه های ایجاد محتوایی که نرخ تبدیل را افزایش می دهد یک مقدمه قوی است.
این چیزی است که توجه خوانندگان را جلب می کنند:
رقابت برای فروش خسته کننده است اما داستان سرایی جذاب است.
یادتان باشد برند و خواننده را جلوی ذهن تان نگه دارید.
داستان هرگز نباید هدف محتای شما را تحت الشعاع قرار دهد.
هدف محتوا چه چیزی بود؟ پاسخ به نیازهای کاربران و افزایش نرخ تبدیل.
احساسات نقش مهمی در فرایند خرید دارند.
مصرف کنندگان امروزی کمتر تحت تاثیر عقل و بیشتر تحت تاثیر احساسات قرار می گیرند، به همین دلیل مهم است که محتوای شما مثبت باشد.
احساس شادی، امید و الهام ابزار قدرتمندی هستند.
هنگامی که محتوای شما حاوی جمله بندی مثبت باشد می توانید آن ها را در خوانندگان خود بیدار کنید.
مثبت اندیشی باعث ایجاد اعتماد می شود و می تواند به شما کمک کند که دنبال کنندگان وفادار و مشترین خوشحال به دست آورید.
خوانایی یک ویژگی بزرگ محتوایی است که نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
نوشتن باید حاوی ایده هایی باشد که همراه با انسجام و وضوح باشند. فکرها و ایده های جداگانه را با نشان دادن نحوه ارتباط آنها به هم پیوند دهید.
از ابتدایی ترین مفاهیم شروع کنید و به نکات عمیق اشاره کنید تا خوانندگان درک وسیع تری از موضوع پیدا کنند.
راه دیگر برای بهبود خوانایی محتوا، جداسازی محتوا به قطعات قابل هضم است.
نه تنها باید کلمات کلیدی در عناوین و تیترها باشد برای افزایش ترافیک و تبدیل باید تیتر مناسبی ایجاد کنید.
دانستن اینکه چه نوع سرفصل هایی بیشترین تعامل را از سوی مخاطبان شما به ارمغان می آوردبرای وسوسه خوانندگان شما برای سرمایه گذاری روی محتوای شما ضروری است
کپی عملی یک راه فوری و مشخص برای برانگیختن پاسخ خاصی از خواننده شماست.
این کمک می کند تا بیننده شما را از طریق مراحل مورد نیاز برای اشتراک، ثبتنام، بررسی یا تماس با برند شما راهنمایی کند
کپی قابل اجرا دستورات مستقیم را با استفاده از افعال عمل می دهد.
این با صدای دوم شخص، فعال، زمان حال نوشته شده و تا پیام با خواننده صحبت کند نه در مورد آنها.
هنگام نوشتن محتوایی که با خواننده صحبت می کند مهم است که بسیاری از زبان “شما” را در آن بگنجانید.
هیچ کس دوست ندارد محتوایی را بخواند که صرفا برای اهداف سئو نوشته شده.
انها می خواهند اطلاعاتی را بخوانند که با آنها صحبت می کند، راه حل هایی برای مشکلات شان ارائه می دهد و با آنها در سطح شخصی ارتباط برقرار می کند.
هیچ جنبه ای از زندگی وجود ندارد که متوسط بودن باعث موفقیت شود و نوشتن محتوا نیز تفاوتی ندارد.
سعی کنید با احساسات خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید و پیام های خود را با فعل های قوی تر ساده کنید.
به غیر از مقدمه محتوا مهم ترین عنصر افزایش نرخ تبدیل، یک فراخوان موثر CTA است.
یک CTA قوی خوانندگان را راهنمایی، هدایت و تشویق می کند تا مسیر مورد نظر شما را دنبال کنند.
هنگامی که یک CTA به خوبی اجرا شود یک پست وبلاگ پولساز تولید می کند.
انتظار نداشته باشید بینندگان ذهن شما را بخوانند.
اگر چه ممکن است بدیهی به نظر برسد که شما می خواهید آنها عمل کنند، باید به آنها دستور دهید چه اقداماتی را انجام دهند.
جمله بندی باید مستقیم، سرراست و متقاعد کننده باشد تا منجر به تبدیل شود.
وقتی یک دونده به پایان مسابقه نزدیک می شود به خط پایان نمی رسد.
آنها یک فشار نهایی به آن می دهند و تمام انرژی باقی مانده خود را جمع می کنند تا مطمئن شوند که با سرعت و هدف از خط عبور می کنند. در مورد محتوای شما هم همینطور.
سخنان پایانی شما آخرین فرصت برای الهام بخشیدن به خواننده و تشویق آنها به اقدام است.
از یکی دو جمله اخر خود استفاده کنید تا هدف اصلی خود را به خانه هدایت کنید.
آخرین سوال را بپرسید یا تصویری به یاد ماندنی برای آنها بگذارید.
هر کاری که انجام می دهید به آینده نگاه کنید و خواننده خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد.
سئو بسیار بیشتر از کلمات کلیدی و الگوریتم هاست.
سئو برای موفقیت محتوای آنلاین مهم است. این به افزایش دید و گسترش دسترسی شما کمک می کند که همه این ها می تواند منجر به افزایش تبدیل شود.
نکته اصلی این است:
بدون کپی با کیفیت بالا و کاربر پسند، سئو چیزی نیست.
به عنوان یک نویسنده سئو، اگر روی مخاطبان اشتباهی(گوگل) تمرکز کرده اید وقت آن است که در استراتژی خود تجدید نظر کنید.
جنبه انسانی سئو(توجه به کاربر) را مرور و اصلاح کنید تا نرخ تبدیل ها افزایش یابد.
مقالات زیر دانش شما را برای بهبود نرخ تبدیل و کیفیت محتوا بالاتر ارتقا می دهد:
روش های اثبات شده برای افزایش نرخ تبدیل