بدون بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو یک فرصت مهم سئو را از دست می دهید.
PNG: کیفیت بهتر اما سایز بزرگتر
JPEG: ممکن است کیفیت را از دست بدهید اما می توانید سطح کیفیت را تنظیم کنید تا تعادل خوبی به دست بیاورید.
Webp: فرمت پیشنهادی
می توانید از فتوشاپ استفاده کنید یا از Tiny PNG حتی یک افزونه وردپرس هم دارد.
WP Smush به عنوان افزونه وردپرس که بدون کاهش کیفیت حجم تصویر را کمی کند.
می توانید از CDN استفاده کنید.
هر چه تصاویر منحصر بفردی داشته باشید تجربه بهتری برای کاربر رقم خواهید زد. از لوگوی خود به عنوان تصویر استفاده نکنید.
می توانید از تصاویر رایگان و بدون حق کپی رایت استفاده کنید.
اسم فایل تصویری به گوگل و موتورهای جستجو درباره موضوع تصویر آگاهی میدهد.
وقتی مرورگر نمی تواند تصویر شما را به درستی بارگذاری کند Alt Text به کمک کاربر می آید و متن جایگزین مشابه عنوان توصیفی از آنچه که در تصویر هست ارائه می دهد.
در سال 2018 گوگل دستورالعمل های تصویر خود را به روز کرد. یکی از مهم ترین به روزرسانی ها استفاده از مسیر پرونده و نام فایل برای سئو و رتبه بندی تصاویر است.
“مسیر پرونده و نام فایل یک فاکتور رتبه بندی است”
مثلا اگر یک فروشگاه اینترنتی با چندین محصول دارید به جای قرار دادن همه تصاویر در یک پوشه عمومی پوشه های فرعی خود را در موضوعات مرتبط با دسته بندی قرار دهید.
گوگل از عنوان صفحه و توضیحات شما در متاتگ ها به عنوان بخشی از الگوریتم جستجوی تصویری استفاده می کند.
اگر از AMP یا PWA استفاده می کنید لازم است ابعاد تصویر خود را در کد منبع تعریف کنید. حتی اگر از این ها استفاده نمی کنید تعریف کردن ابعاد تصویر برای جلوگیری از مشکلات تجمع چیدمان(CLS) مهم است. این مشکلات می تواند در سئوی تصاویر برای CWV تداخل ایجاد کند.
عواقب نادیده گرفتن این مورد را که می دانید: نرخ پرش بالا، نرخ تبدیل کم.
می توانید تصاویر را به نقشه سایت خود اضافه کنید یا یک نقشه سایت جدید برای تصاویر ایجاد کنید. قرار دادن تصاویر در نقشه سایت شانس ایندکس شدن تصاویر توسط موتورهای جستجو را بیشتر می کند.