حتی اگر وب سایت نداشته باشید گوگل مپ می تواند به دیده شدن کسب و کار شما کمک کند، در این مقاله روش هایی را عرض می کنیم که بتوانید رتبه های بالای گوگل مپ را کسب کنید. امیدواریم با اجرای این نکات رتبه های بالای گوگل مپ را کسب کنید اما از داشتن وب سایت غافل نشوید.
اولین و مهم ترین گام تکمیل GBP(Google Being Property) که قبلا (Google My Business)GMB نامیده می شد است.
GBP سیگنال اصلی وجود کسب و کار شما را به گوگل ارائه می دهد و فرض می شود اطلاعات اینجا دقیق و به روز است.
مهم است که به روزرسانی های منظم را در نمایه GBP خود پست کنید.
این به روزرسانی ها شامل پیشنهادات ویژه رویدادها، پیوندهایی به پست وبلاگ یا به روزرسانی های عمومی تجاری باشد.
تصاویر، امتیاز مثبت دارند چون احتمالا تعامل بیننده یا کلیک را افزایش می دهند.
هم چنین باید پیوندهایی را در پست های خود بگنجانید، در حالت ایده ال به صفحات محصول یا خدمات وب سایت خود.
می توانید یک ممیزی سئو انجام دهید تا بدانید که باید به کدام موضوع توجه کنید:
زیرا این ها مولفه های اصلی هستند.
وب سایت شما باید ساختار مناسبی داشته باشد تا گوگل بتواند به راحتی محتوای شما را بخزد و فهرست کند.
محتوای شما باید غنی از کلمات کلیدی مرتبط، محلی محور، مبتنی برهدف لینک های داخلی و خارجی که پاسخ گوی مخاطبان باشد.
گوگل به وب سایت هایی که جستجوگران را با کمترین کلیک ممکن به پاسخ ها سوق می دهد پاداش می دهد.
همین طور وب سایت ها باید به سرعت بارگیری شوند و بدون در نظرگرفتن دستگاه، ناوبری یکسان ارائه دهند.
هر چه اعتبار سنجی موقعیت مکانی شما برای گوگل آسان تر باشد احتمال اینکه کسب و کار شما با رتبه بالاتر در گوگل مپ نمایش داده شود، بیشتر می شود.
در حالیکه به صراحت بیان نشده که قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت از نظر رتبه بندی در نقشه های گوگل تفاوت ایجاد می کند، تصور اینکه این قالب مورد نظر گوگل است دور از ذهن نیست.
در اینجا مجددا گوگل می تواند از تجربه کاربری ثابتی برای جستجوگران خود اطمینان حاصل کند که به همین ترتیب باید هدف هر کسب و کاری که به دنبال جلب رضایت مشتری است باشد.
هر کسب و کاری می تواند یک GBP ایجاد کند.
با این حال یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در تعیین اینکه آیا کجا یک کسب و کار محلی در گوگل می نمایش داده شود یا خیر نظرات مشتریان است.
گوگل به تعداد بازبینی های کسب و کار شما و میزان فعال بودن آن در پاسخ به این نظرات صرف نظر از مثبت یا منفی بودن آن ها توجه زیادی دارد.
خدماتی برای کمک به بازبینی خودکار درخواست ها پس از انجام برخی اقدامات مشتری وجود دارد.
اتوماسیون می تواند زمان زیادی را برای کسب و کارهای محلی پرمشغله صرفه جویی کند.
سه بخش مهم از اطلاعات شما در GBP وب سایت شما، آدرس شما و شماره تلفن شما هستند.
به ارجاعات به کسب و کار شما از سایت های شخص ثالث، نقل قول گفته می شود.
اطلاعات NAP شما در همه جا باید یکسان باشد.
بک لینک ها می توانند کسب و کار شما را از نظر محلی و محصول/خدمت تایید کنند.
بهترین حالت این است که این لینک ها از نوع فالو باشند.
کسب و کارهایی که به نوعی با خدمات محلی خود درگیر هستند به طور طبیعی بخش پررونق جامعه محسوب می شوند.
تعامل می تواند شامل انتشار یا تبلیغ محتوای پیوندی باشد.
عبارات 3-4-5 کلمه ای Long Tail محسوب می شوند.
به این معنی که ممکن است حجم جستجوی محلی قابل توجهی نداشته باشند اما این حجم ها می توانند به هم اضافه شوند و تمرکز روی گروه های موضوعی مرتبط توصیه می شود.
با گذشت زمان اگر محتوای خوبی تولید کرده باشید رتبه های بالای کلمات کلیدی کوتاه را نیز می توانید کسب کنید.
کسب و کار خود را در نقشه های گوگل قرار دهید.
ایجاد اعتبار و تخصص آنلاین واقعا با آنچه که در دنیای واقعی بوده است متفاوت نیست اما همان طور که در دنیای واقعی نیز زمان بر است در فضای آنلاین نیز به زمان نیاز دارد.
گوگل به کسب و کاری که بهترین پاسخ را به سوالات مشتریان خود دهد پاداش می دهد.
مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم: