اگر به درستی مدیریت شود، این ده عامل بهینه سازی وب سایت موفقیت شما را در سال 2022 و بعد از آن تضمین می کند.
گوگل به طور رسمی 24 سال پیش در سال 1998 راه اندازی شد. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است، اما یک چیز ثابت مانده است. اگر به سادگی بر روی اصول اولیه تمرکز کنید، همچنان می توانید در فضای آنلاین بسیار موفق باشید.
البته، اصول اولیه در سال 2022 بسیار متفاوت از اصول اولیه در سال 1998 است. غرق شدن و حواس پرت شدن آسان است. نظم و انضباط در رویکرد سئو هرگز مهم نبوده است.
بنابراین، سوال واضح این است: عواملی که باید روی چه عواملی تمرکز کرد؟ چگونه می توان رتبه را افزایش داد؟ چگونه کسی می تواند در چنین محیط رقابتی ترافیک ایجاد کند؟ این پست به بررسی این موضوع میپردازد که کدام عوامل بیشترین وزن را دارند و چگونه میتوان برای هر کدام بهینهسازی کرد.
همانطور که یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق همچنان در حال تکامل هستند، هر کدام وزن بیشتری در الگوریتم هسته گوگل خواهند داشت. هدف نهایی گوگل درک زمینه یک عبارت جستجوی معین و ارائه نتایج منطبق با هدف کاربر است. این امر باعث میشود که تحقیقات کلمات کلیدی در سطح پیشرفته و انتخاب کلمات کلیدی مهمتر از همیشه باشد. قبل از صرف زمان و منابع برای رتبه بندی یک عبارت، باید به وب سایت هایی که در حال حاضر در بالای SERP ها برای آن عبارت قرار دارند نگاه کنید.
ارتباط متنی کلمه کلیدی باید با یک عبارت جستجو هماهنگ باشد. کلمات کلیدی و پرس و جوهایی وجود خواهند داشت که رتبه بندی برای آنها غیرممکن خواهد بود. به عنوان مثال، اگر گوگل تشخیص داده باشد که افرادی که برای «وکیل آسیبهای شخصی [شهرستان]» را جستجو میکنند، فهرستی از وکلا را میخواهند که از بین آنها انتخاب کنند، آنگاه یک سری از فهرستهای قانون قابل اعتماد در بالای SERP ظاهر میشوند. یک شرکت یا شرکت منفرد جایگزین آن دایرکتوری ها نخواهد شد. در این موارد، باید استراتژی خود را اصلاح کنید.
اساس سئو فنی، داشتن یک معماری وب سایت قوی است. نمی توان به سادگی مجموعه ای تصادفی از صفحات و پست ها را منتشر کرد. یک معماری سایت سازگار با سئو، کاربران را در سراسر سایت شما راهنمایی می کند و خزیدن و ایندکس کردن صفحات شما را برای گوگل آسان می کند. هنگامی که معماری مناسب را در اختیار دارید، زمان آن است که یک ممیزی فنی یا سئو انجام دهید.
به لطف بسیاری از ابزارهای سئو موجود، ممیزی سئو دیگر یک کار دلهره آور نیست. با این حال، نکته کلیدی این است که بدانید چگونه داده های ارائه شده را تفسیر کنید و با آن چه کاری انجام دهید. برای شروع، باید موارد زیر را بررسی کنید و هر مشکلی را که کشف شده است برطرف کنید:
تجربه کاربر (UX) بر کسب بینش در مورد کاربران، نیازهای آنها، ارزش ها، توانایی ها و محدودیت های آنها متمرکز است.
UX همچنین اهداف و مقاصد تجاری را در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX بر بهبود کیفیت تجربه کاربر تمرکز دارد. به گفته پیتر مورویل، عواملی که بر UX تأثیر می گذارند عبارتند از:
تست چند متغیره و A/B بهترین راه برای اندازه گیری و ایجاد تجربه بهتر برای کاربران وب سایت است. هنگام در نظر گرفتن تغییرات پیچیده، آزمایش چند متغیره بهترین است. می توان بسیاری از عناصر مختلف را ترکیب کرد و نحوه کار همه آنها را با هم آزمایش کرد. از سوی دیگر، تست A/B، دو عنصر مختلف را در سایت شما مقایسه میکند تا مشخص کند کدامیک بهترین عملکرد را دارد.
گوگل رسماً در مارس 2018 شروع به انتشار فهرست اول موبایل کرد. بازاریابان هوشمند مدت ها قبل از عرضه رسمی رویکرد اول موبایل را در پیش گرفتند. با توجه به جستجوی مرکزی گوگل:
نه سازگاری با موبایل و نه چیدمان پاسخگو به موبایل الزاماتی برای نمایه سازی موبایل اول نیستند. صفحات بدون نسخه موبایل هنوز روی موبایل کار می کنند و برای نمایه سازی قابل استفاده هستند. با این اوصاف، زمان آن فرا رسیده است که فقط از دسکتاپ خارج شوید و موبایل را در آغوش بگیرید :)”
در اینجا برخی از اصول اولیه برای سازگاری سایت شما با موبایل آورده شده است:
در جولای 2021، بهروزرسانی تجربه صفحه منتشر شد و اکنون به عنوان یک عامل رتبهبندی در الگوریتم اصلی Google گنجانده شده است. همانطور که از نام آن پیداست، ابتکار اصلی وب حیاتی برای تعیین کمیت معیارهای ضروری برای یک وب سایت سالم طراحی شده است. این با تعهد Google برای ارائه بهترین تجربه کاربری همگام است. به گفته گوگل، “تجربه بارگذاری، تعامل، و ثبات بصری محتوای صفحه و ترکیب آنها اساس Core Web Vitals هستند.”
هر یک از این معیارها:
PageSpeed Insights: عملکرد موبایل و دسکتاپ را اندازه گیری می کند و توصیه هایی برای بهبود ارائه می دهد. Lighthouse: یک ابزار متن باز و خودکار که توسط گوگل برای کمک به توسعه دهندگان برای بهبود کیفیت صفحه وب توسعه یافته است. دارای چندین ویژگی است که در PageSpeed Insights موجود نیستند، از جمله برخی بررسیهای SEO.
کنسول جستجو: یک گزارش Core Web Vitals اکنون در GSC گنجانده شده است که عملکرد URL را براساس وضعیت، نوع متریک و گروه URL گروه بندی می کند.
نشانهگذاری طرحواره، پس از اضافه شدن به یک صفحه وب، یک قطعه غنی ایجاد میکند – یک توضیح پیشرفته که در نتایج جستجو ظاهر میشود. همه موتورهای جستجوی پیشرو، از جمله گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس، از استفاده از میکروداده پشتیبانی می کنند. ارزش واقعی طرحواره این است که می تواند زمینه یک صفحه وب را فراهم کند و تجربه جستجو را بهبود بخشد.
هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افزودن طرحواره تأثیری بر SERP ها داشته باشد وجود ندارد.
در ادامه، تعدادی از محبوب ترین کاربردهای طرحواره را خواهید دید
Article. Book. Breadcrumb. Event. FAQ Page. How-to. Job Posting. Local Business.
Logos.
Medical Condition.
Movie.
Organization.
Person.
Product.
Recipe.
Review.
Subscription and paywall content.
اگر فکر اضافه کردن طرحواره به صفحه را ترسناک میدانید، نباید این کار را انجام دهید. اجرای طرحواره بسیار ساده است. اگر یک سایت وردپرسی دارید، چندین افزونه وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهد.
پیش بینی می شود که امسال 97 زتابایت داده در سراسر جهان ایجاد، ضبط، کپی و مصرف شود. برای در نظر گرفتن این موضوع، این معادل 18.7 تریلیون آهنگ یا 3168 سال ویدیوی HD در هر روز است.
چالش شکستن درهم و برهمی با گذشت زمان به طور تصاعدی دشوارتر خواهد شد. برای انجام این کار:
یک مرکز محتوا در قالب یک مرکز منبع ایجاد کنید. مرکز منابع خود را با ترکیبی از محتوای مفید، آموزنده و سرگرم کننده پر کنید. قطعات “گفتار” مربوط به مرکز منبع و پیوند بین خود را بنویسید. مقالات خبری مرتبط با منبع و پیوند خود بنویسید. این خبر را پخش کنید. مقالات خبری خود را در کانال های اجتماعی تبلیغ کنید. موضوعات پرطرفدار مرتبط با محتوای خود را ربود. در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید. از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها معمولاً بهتر از متن به تنهایی تبدیل می شوند.
محتوای قدیمی و کم ترافیک را به روز کنید.
پیوندها همچنان یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی هستند. در طول سالها، گوگل در شناسایی و کاهش ارزش پیوندهای هرزنامه مهارت بیشتری پیدا کرده است، به ویژه پس از راهاندازی پنگوئن 4.0. در این صورت، کیفیت بر کمیت غلبه خواهد کرد. بهترین استراتژی های لینک سازی برای سال 2022 عبارتند از:
شما آنچه را که اندازه گیری می کنید مدیریت می کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد که کمتر از 50٪ از صفحات “بهینه شده” باعث کلیک بیشتر می شود. بدتر از آن، 34 درصد از تغییرات منجر به کاهش کلیک شد! مراحل اولیه تست سئو:
آزمایش را برای مدت زمانی طولانی انجام دهید تا تأیید کنید که آیا فرضیه شما درست است یا خیر. یافتههای خود و هرگونه مشاهدات دیگر، مانند تغییرات ایجاد شده توسط رقبا که ممکن است بر نتیجه تأثیر بگذارد، مستند کنید. بر اساس نتایج آزمایشات خود اقدامات مناسب را انجام دهید.
این فرآیند را می توان به راحتی با استفاده از صفحه گسترده اجرا و مستند کرد.
به گفته راجر مونتی، 9 مهمترین KPI سئو که باید در نظر گرفته شوند، عبارتند از:
ارزش طول عمر مشتری (CLV). کارایی محتوا میانگین زمان نامزدی اهداف تبدیل بر اساس معیارهای درصدی. مشاهده دقیق جستجو نمایان بودن برند در جستجو کاربران جدید و بازگشتی
میانگین زمان حضور در سایت درآمد در هزار (RPM) و میانگین موقعیت.
چیزی که باید در مورد این KPI ها به خاطر بسپارید این است که آنها به اهداف و اهداف شما بستگی دارند. برخی ممکن است در مورد وضعیت شما اعمال شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است نه. به این به عنوان یک نقطه شروع خوب برای تعیین بهترین روش سنجش موفقیت یک کمپین فکر کنید.
از آنجایی که اینترنت تاریخ انقضا ندارد، انبوهی از اطلاعات و اطلاعات نادرست روزانه در جستجوهای مختلف ارائه می شود. اگر مراقب نباشید، اجرای توصیههای بد یا قدیمی میتواند به نتایج فاجعهباری منجر شود. به خودتان لطف کنید و فقط روی این 10 مورد ضروری تمرکز کنید. با انجام این کار، خود را برای موفقیت طولانی مدت آماده خواهید کرد.