فروش را از دست ندهید زیرا سایت شما برای جستجوی صوتی بهینه نشده است. بهترین روش ها را بیاموزید و همین امروز با این راهنما شروع کنید.
اگر کسب و کار شما بر بهینه سازی جستجوی صوتی تمرکز نمی کند، ممکن است فروش را از دست بدهید. افزایش تدریجی و تسلط جستجوی صوتی در چشم انداز موتورهای جستجو را نمی توان نادیده گرفت. گوشیهای هوشمند، بلندگوهای هوشمند، خودروها، تلویزیونهای هوشمند، اجزای خانه هوشمند، پوشیدنیها، لوازم خانگی و سایر ابزارهای متصل در حال افزایش هستند. آنها سطحی از راحتی را برای مصرف کننده مدرن فراهم می کنند. فشار ساده یک دکمه و به دنبال آن بیان یک عبارت به صورت شفاهی، می تواند نتایج آنی را نشان دهد.
فناوری تشخیص گفتار زندگی ما را آسانتر و خرید را آسانتر کرده است. و مصرف کنندگان بیشتری از مزایای استفاده از دستیار مجازی برای نیازهای خود استفاده می کنند. پیش بینی ها پیش بینی می کنند تا سال 2024 تعداد دستیارهای صوتی دیجیتال به 8.4 میلیارد واحد برسد. این تعداد بیشتر از جمعیت جهان است. علاوه بر این، نزدیک به یک سوم از جمعیت ایالات متحده دارای یک دستگاه بلندگوی هوشمند هستند.
قبل از اینکه به نکاتی برای بهینهسازی فناوری جستجوی صوتی بپردازیم، اجازه دهید ابتدا بررسی کنیم که جستجوی صوتی چیست و ریشههای آن چیست.
جستجوی صوتی با حذف یک لایه از تلاش، به کاربران این امکان را میدهد تا از فناوری برای پاسخ به یک سؤال یا پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع استفاده کنند. قابلیت جستجوی صوتی از طریق سیستم تشخیص خودکار گفتار (ASR) برای تبدیل سیگنال های صوتی به متن کار می کند. این فناوری تشخیص صدا به کاربران دستگاه های هوشمند اجازه می دهد تا به سادگی با استفاده از صدای خود جستجو کنند. سپس فناوری جستجوی صوتی کلمات گفتاری را به متن ترجمه می کند. سپس، موتور جستجو از متن استفاده می کند که گویی یک عبارت جستجوی استاندارد است و نتایج جستجوی مرتبط را ارائه می دهد.
با گذشت زمان، یادگیری ماشین برای درک بهتر زبان طبیعی انسان و قصد جستجوگر برای ارائه بهترین نتایج ممکن بهبود می یابد. هوش مصنوعی (AI) به دستگاههای دستیار صوتی شخصی با کیفیت صدا، افزایش عمر باتری و کنترل صدا کمک میکند. پیشرفت های پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر سوالات و دستورات کاربر نهایی ادامه می یابد.
جستجوی صوتی پیچیده است. با این حال، داشتن یک درک اولیه می تواند به هدایت تلاش های بهینه سازی جستجوی صوتی شما کمک کند.
هر زمان که یک درخواست جستجوی صوتی انجام شود، دستیار جستجوی صوتی به نوبه خود:
دستیارهای مجازی با 82 درصد سهم بازار بر بازار جهانی بلندگوهای هوشمند تسلط دارند. بلندگوهای بی سیم در رتبه دوم قرار دارند و پس از آن سایر دستگاه ها قرار دارند. با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که بیشتر جستجوهای صوتی در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، نه بلندگوهای هوشمند.
بیشترین دستگاه های بلندگوی هوشمند به ترتیب محبوبیت عبارتند از:
بازیگران اصلی در بازار جستجوی صوتی عبارتند از:
چین و آمریکا بزرگترین بازارهای بلندگوهای هوشمند هستند. چین بیش از 40 درصد از محموله های جستجوهای هوشمند جهانی را به خود اختصاص داده است. 30 درصد از جستجوها مربوط به آمریکا است.
جستجوی صوتی ممکن است به نظر برسد که به تازگی شروع به عبور از شکاف کرده است، اما منشا آن به بیش از 70 سال پیش بازمیگردد.
آدری، اولین دستگاه تشخیص صدا بود که در سال 1952 ساخته شد. آدری که توسط آزمایشگاههای بل ایجاد شد، توانست اعدادی را که با یک صدا بیان میشوند، تشخیص دهد. این راه را برای فناوری جستجوی صوتی هموار کرد. به سرعت به 14 ژوئن 2011، زمانی که گوگل در رویداد Inside Google Search خود اعلام کرد که جستجوی صوتی را در روزهای آینده آغاز خواهد کرد. در آن زمان دنیا نمی دانست که جستجوی صوتی چگونه خواهد توانست نحوه پیدا کردن اطلاعات را متحول کند.
بیش از یک سال بعد، در 30 اکتبر 2012، گوگل یک اپلیکیشن جدید جستجوی گوگل را برای iOS منتشر کرد. این برنامه دارای عملکرد پیشرفته جستجوی صوتی گوگل برای رقابت با دستیار صوتی سیری اپل است. تا می 2016، 20 درصد از جستجوها در Google App به صورت صوتی انجام می شد. تا سال 2018، 27 درصد از جمعیت آنلاین جهان از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کردند.
مسلماً جستجوی صوتی نتایج سریعتری نسبت به زمانی که جستجوگر از تلفن همراه یا رایانه رومیزی خود برای تایپ درخواست استفاده میکند، ارائه میدهد. علاوه بر این، نحوه ارتباط جستجوگر با یک دستگاه جستجوی صوتی متفاوت با زمانی است که نیاز اطلاعاتی مشابهی را تایپ کند. کاربران جستجوی صوتی اغلب با لحن محاورهایتر و طبیعیتر صحبت میکنند، گویی با یک دوست صحبت میکنند. آنها احتمالاً از کلمات کلیدی طولانی در پرس و جو خود استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال، هنگام جستجوی یک اپتومتریست، مشتریان بالقوه ممکن است یک پرس و جو جستجوی صوتی را انجام دهند که “از کجا می توانم یک اپتومتریست را در نزدیکی محله Haight-Ashbury در سانفرانسیسکو پیدا کنم؟”
کاربران تلفن همراهی که جستجو میکنند میتوانند به سادگی «بیناییسنجی نزدیک من» را در نوار جستجو تایپ کنند. هر دو عبارت جستجوی مبتنی بر مکان، نتایج جستجوی مرتبط را برمیگردانند، با این حال، همانطور که میبینید، یکی بسیار خاصتر (و طولانیتر) از دیگری است.
اکنون که به تاریخچه جستجوی صوتی گوگل، تفاوت بین پرس و جو جستجوی صوتی و پرس و جو سنتی، و تفکیک استفاده از دستگاه هوشمند مجهز شده اید، بیایید به استراتژی های بهینه سازی جستجوی صوتی برای سایت شما بپردازیم.
هنگام تهیه پیش نویس محتوا برای صفحات وب خود، بهترین شیوه های استاندارد SEO را دنبال کنید. این شامل بهینهسازی تگهای عنوان، استفاده از نشانهگذاری طرحواره برای هدفیابی نتایج غنی، ترکیب کلمات کلیدی طولانی در محتوای شما و موارد دیگر است. مهمتر از همه، محتوای شما باید برای خواننده مرتبط و مفید باشد. مشتریان بالقوه خواهان پاسخ های فوری هستند و اگر نتوانند ظرف چند ثانیه پس از خواندن محتوای شما آن را بیابند، اکثریت قریب به اتفاق به جای دیگری نگاه می کنند.
قبل از تهیه پیشنویس محتوای خود، فهرستی از سؤالات ایجاد کنید تا مطمئن شوید که به هر کدام پاسخ میدهید. از کرک خودداری کنید و روی ارائه بهترین اطلاعات ممکن تمرکز کنید. این اطلاعات را در بالای مقاله خود قرار دهید نه اینکه مشتریان بالقوه را وادار کنید تا در محتوای شما حرکت کنند تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند
محتوای شما باید در هر جایی که مشتریان نگاه می کنند، ایندکس شود، به خصوص در پلتفرم های اصلی مانند جستجوی گوگل، نقشه های گوگل، و نقشه های اپل. یک عبارت جستجوی صوتی احتمالاً هدف محلی خواهد داشت، و اولین جایی که ممکن است شما را پیدا کنند، فهرست کسب و کار محلی شما است.
بهعلاوه، نمایه کسبوکار گوگل(GMB) شما باید کاملاً دقیق و دارای اطلاعات بهروز باشد، زیرا این مکان رایجی است که مشتریان بالقوه کسب و کار شما را پیدا میکنند.
حداقل، کسب و کار شما باید اطمینان حاصل کند که موارد زیر در لیست های محلی شما صحیح است:
ایجاد یک صفحه پرسشهای متداول یک ایده عالی برای برندها است، زیرا آنها به کاربر نهایی پاسخ سریعی به سؤالات رایج میدهند. بسیاری از کاربران جستجوی صوتی سوالی دارند که باید حل کنند. یک صفحه پرسشهای متداول پاسخهایی را به سوالات رایجی که مشتریان میپرسند ارائه میکند.
با سوالاتی شروع کنید که تیم خدمات مشتری شما اغلب دریافت می کند. همچنین میتوانید سؤالات خود را از بخش پرسش و پاسخ Google در فهرست کسب و کار مکان خود تهیه کنید. از نشانه گذاری طرحواره سؤالات متداول استفاده کنید تا شانس خود را برای ظاهر شدن در یک قطعه ویژه در جستجو افزایش دهید و به کاربران مناسب دسترسی پیدا کنید.
تحقیق کلمات کلیدی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکباره نیست. در عوض، مستلزم بازنگری و پالایش مداوم برای دستیابی به حداکثر نتایج است. هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید، به این فکر کنید که چگونه یک مشتری یک جستجوی صوتی را انجام می دهد. احتمالاً سؤالی خواهند پرسید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مانند Soovle یا AnswerThePublic، میتوانند محبوبترین سؤالاتی را که مصرفکنندگان در مورد کلمه کلیدی seed میپرسند به شما نشان دهند.
تیم داخلی شما نیز به عنوان یک منبع عالی برای ایده های سوال عمل می کند. جستجوی گوگل یکی دیگر از مکان های مهم برای یافتن ایده های سوال است. به سادگی کلمه کلیدی seed خود را در نوار جستجو تایپ کنید و گوگل به صورت خودکار فهرستی از ایده ها را پر می کند. برای مثال، اگر یک فروشگاه خردهفروشی زنانه هستید که به دنبال سؤالاتی برای هدفگیری هستید، میتوانید [لباسهای کوکتل] را تایپ کنید. لیستی از عبارات جستجوی محبوب در زیر جستجوی شما ظاهر می شود.
اگر به سادگی شروع را به یک سوال در عبارت جستجوی خود اضافه کنید، [جایی که لباس کوکتل میآید]، Google پیشنهادهای متفاوتی را برای کلمه کلیدی سؤال ارائه میکند.
همچنین در نظر بگیرید که بسیاری از جستوجوهای صوتی ماهیت محاورهای دارند. اگر کلمات کلیدی بلند را نیز هدف قرار نمی دهید، تعداد زیادی از جستجوهای صوتی را از دست می دهید.
گوگل دریافته است که بیش از یک چهارم جهان از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کند.
اگر سایت شما موبایل و جستجو پسند نیست، تجربه مشتری شما ناقص است. برای ایجاد یک سفر مشتری بدون درز در همه دستگاههای سازگار با جستجوی صوتی، باید اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربر شما بدون توجه به اینکه چگونه یا چه زمانی با شما ارتباط برقرار میکند، ثابت میماند.
برای ایجاد یک تجربه سازگار با موبایل، مطمئن شوید که به اصول زیر پایبند هستید:
جستجوی صوتی مدتهاست که تکرار و آزمایش شده است تا تبدیل به صرفهجویی در زمان سریع و کاربردی امروزی شود. در حالی که 70 سال از ساخت آن می گذرد، تنها در طول زمان به رشد و بهبود ادامه خواهد داد. برندها باید با استفاده روزافزون از دستیارهای دیجیتال و فناوری تشخیص صدا سازگار شوند تا با نیاز روزافزون مصرف کنندگان به راحتی سازگار شوند. اگر برند شما استراتژی جستجوی صوتی را اتخاذ نکرده است، امروز روز شروع است.