نقشه سایت ناوبری وب سایت شما را سازماندهی می کند و اطلاعات مهمی را برای خزیدن در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. نقشه های سایت انواع مختلفی دارند که با دانستن درباره آن ها می توانید نقشه سایتی را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.
«در مورد سئو چطور؟ چگونه می توانم صفحات وب سایت خود را ساده کنم تا به راحتی قابل خزیدن باشند؟
چرا نقشه های سایت اینقدر مهم هستند؟ مانند روزهای خوب اول که از نقشههای فیزیکی برای هدایت خود به یک مکان خاص استفاده میکردیم، نقشههای سایت هم برای شما و هم برای کمک به گوگل برای درک همه چیز در وبسایت شما تفاوتی ندارند. در واقع، آنها هنگام ایجاد یک وب سایت و به روزرسانی آن بسیار مهم هستند.
بدون نقشه سایت، پیدا کردن وب سایت شما می تواند مانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه برای گوگل و سایر موتورهای جستجو باشد.
بنابراین، اجازه دهید لایههای نقشه سایت را باز کنیم و در مورد انواع مختلف اقدامات بحث کنیم تا بتوانید نحوه سازماندهی و استفاده از نقشههای خود را درک کنید.
انواع مختلف نقشه سایت بیشتر انسان ها ذاتاً بصری هستند. نقشه سایت HTML یک پیوند قابل کلیک از صفحات سایت شما است که می تواند برای کاربران مفید باشد. در حالی که نقشه سایت XML برای گوگل نوشته شده است تا به راحتی تمام صفحات سایت را پیدا کند.
در نقشه های سایت می توانیم از نمودار جریان بصری برای سازماندهی ناوبری وب سایت استفاده کنیم. با این کار درک آن برای همه آسان است. نقشه سایت بصری که به آن ساختار سایت هم می گویند پایه و اساس مدیریت وب سایت است. با اطمینان از اینکه محتوای شما به درستی سازماندهی شده و به راحتی قابل جستجو است، سلسله مراتب وب سایت و طبقه بندی تمیز صفحه را تضمین می کند. در مورد آن مانند استخوان بندی وب سایت خود فکر کنید.
برای ایجاد نقشه سایت بصری، از یک ابزار رایگان مانند پاورپوینت استفاده کنید. این ابزارها امکان ایجاد فلوچارت را دارند. در اینجا چیزی است که می خواهید در محل قرار دهید:
نقشه سایت HTML فهرستی از مطالب سازمان یافته برای وب سایت شما است که برای کاربران قابل دسترسی است. هنگام ایجاد مخاطب، اعتبار وب سایت و استراتژی سئو، هیچ چیز بدتر از تجربه کاربری ضعیف نیست. اگرچه این یک مکتب قدیمی شده است (به نظر شخصی من)، برای اطمینان از بهترین تعامل ممکن با وب سایت در هنگام افزایش مخاطبان خود، یک نقشه سایت HTML را در نظر بگیرید. نقشه های سایت HTML تعامل با سایت شما و یافتن دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستند را آسان می کند. این به ویژه برای مارک های تجارت الکترونیک با صفحات محصول یا پست های وبلاگ بسیار مفید است.
برای شروع ایجاد یک افزونه، بررسی کنید که آیا افزونه ای برای CMS (سیستم مدیریت محتوا) شما مانند وردپرس وجود دارد که بتواند این فرآیند را برای شما خودکار کند.
به این لیست از پلاگین های مختلف سایت HTML برای وردپرس که می توانید استفاده کنید نگاه کنید!
نقشه سایت XML یک قالب استاندارد شده از URL های ارسال شده به موتورهای جستجو برای خزیدن آسان است. هدف اصلی آن این است که گوگل محتوای سایت را بشناسد و ایندکس کند. نقشه سایت XML معمولاً برای کاربران قابل مشاهده نیست. اگر به موتورهای جستجو اهمیت می دهید که وب سایت شما را پیدا کنند و آن را به مشتریان خود نشان دهند، باید به این نوع نقشه سایت توجه کنید.
دلایل استفاده از نقشه سایت XML:
راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد نقشه سایت انجام دهید. می توانید با Google Sitemap Generator شروع کنید، این ابزار رایگان برای مبتدیان مفید و ساده است. اما اگر چیزی سفارشی می خواهید، Screaming Frog یک گزینه عالی است.
هیچ چیز بدتر از بهروزرسانی دستی نقشههای سایت شما با تغییر محتوا یا طرح وبسایت شما نیست، بنابراین با استفاده از اتوماسیون، کمی از زمان خود را صرف کنید. اگر وب سایت شما بر روی وردپرس است، Yoast بهترین راه برای خودکارسازی به روز رسانی نقشه سایت است.
در یک یادداشت سریع، اگر از ابزاری استفاده نمیکنید که ارسال نقشه سایت را خودکار میکند، میتوانید نقشه سایت خود را به صورت دستی از طریق کنسول جستجوی Google ارسال کنید یا این دستورالعملها را در ارسال نقشه سایت دستی از Yoast دنبال کنید.
بهترین سناریو در دراز مدت این است که نقشه سایت (ساختار سایت) خود را صرفاً بر اساس سئو از طریق فرآیند نقشه برداری کلمات کلیدی ایجاد کنید. این فرآیند همان چیزی است که «عمودهای محتوای» یا به عبارت نقشه سایت، بخشهایی از وبسایت شما را میسازد که شامل ساختارهای URL خاصی هستند و یک خانه در منوی پیمایش شما دارند. این کار را در طول زمان تکرار کنید، و اینگونه است که می توانید با افزایش سئو و داشتن یک وب سایت به راحتی قابل جستجو، یک برد برد ایجاد کنید.
نکات کلیدی که همیشه باید در نظر داشت: