آیا افزودن محتوا به طور منظم برای رتبه بندی مفید است یا خیر. این سؤال خوبی است زیرا معمولاً درک می شود که انتشار محتوا به طور منظم ایده خوبی است زیرا باعث می شود خوانندگان بیشتر به سراغشان بیایند.
این سوالی است که پرسیده شد:
“آیا پست کردن یک محتوا در روز باعث افزایش رتبه می شود؟” مشخص نیست چه کسی در گوگل به این سوال پاسخ داده است. این پاسخی است که از گوگل داده شده است:
نه. ارسال روزانه یا در هر فرکانس خاصی برای آن موضوع به رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل کمک نمی کند. با این حال، هرچه صفحات بیشتری در فهرست گوگل داشته باشید، ممکن است محتوای شما بیشتر در نتایج جستجو نمایش داده شود.
در چند سال گذشته اشاره شده است که گوگل همه محتوا را نمیخزد. اگر محتوا خزیده نشود، ایندکس نمی شود، که برای رتبه بندی مهم است.
بخشی از دلیل اینکه گوگل ممکن است آن محتوا را نخزد، کیفیت کلی یک وب سایت است. جان مولر گفت:
دلیل بزرگ دیگر که چرا ما زیاد از وبسایتها نمیخزیم این است که در مورد کیفیت کلی قانع نشدهایم. بنابراین این چیزی است که، به خصوص در مورد سایت های جدیدتر، من می بینم که ما گاهی اوقات با آن مشکل داریم.
همچنین گاهی اوقات می بینم که مردم می گویند خوب، از نظر فنی امکان ایجاد یک وب سایت با یک میلیون صفحه وجود دارد، زیرا ما یک پایگاه داده داریم و آن را فقط آنلاین قرار می دهیم. فقط با انجام این کار، اساساً از روزی به روز دیگر ما تعداد زیادی از این صفحات را خواهیم یافت، اما مانند آن خواهیم بود، هنوز در مورد کیفیت این صفحات مطمئن نیستیم. ما در مورد خزیدن و فهرست کردن آنها کمی محتاط تر خواهیم بود تا زمانی که مطمئن شویم که کیفیت واقعاً خوب است.
خزیدن پس از آن اولین مانع برای رتبه بندی است.
ایندکس کردن محتوای خزیده شده گام بعدی است که برای برخی ناشران دشوار به نظر می رسد.
جان مولر در سال 2021 چند نکته برای کمک به ایندکس شدن صفحات وب ارائه کرد. اولین نکته این بود که مطمئن شوید صفحات قابل خزیدن هستند و دلیل فنی وجود ندارد که یک سایت نتواند خزیده شود. او پیشنهاد کرد که سایت خود را خزیده کنید تا بررسی کنید که چگونه می توان صفحات را به راحتی خزید. یک خزنده سایت مانند Screaming Frog در صورتی که سرور قادر به ارائه صفحات وب نباشد، 500 خطا را نشان می دهد.
به طور مشابه، کنسول جستجوی خود را برای 500 خطا بررسی کنید زیرا این نشانگر کلاسیک است که میزبان وب در ارائه صفحات وب با مشکل مواجه است. پیشنهاد دوم او این بود که صفحات وب را تبلیغ کند که در ایندکس شدن مشکل دارند. او گفت:
«و اگر به خوبی قابل خزیدن باشد، نکته بعدی که میخواهم کشف کنم این است که چه کاری میتوانید انجام دهید تا وبسایت خود را کمی بهتر معرفی کنید. … به طوری که وقتی سیستم های ما به وب سایت شما نگاه می کنند، می گویند، اوه، این در واقع یک تجارت کوچک قانونی است. ما باید سعی کنیم همه چیز را ایندکس کنیم.
زیرا به خصوص اگر در مورد یک وبسایت کوچکتر با چند صد صفحه صحبت میکنید، به نظر میرسد که اگر کمی راهنمایی داشته باشیم، خارج میشویم و همه آنها را دریافت میکنیم.
اگر در مورد یک سایت تجارت الکترونیکی صحبت می کنید که دارای 500000 صفحه است، پس بدیهی است که (لایک) اگر همه آن صفحات را دریافت کنیم یا نه، داستان کاملاً متفاوت است.”
در فوریه 2022 جان مولر توصیه های بیشتری در مورد نحوه نمایه سازی محتوا ارائه کرد. او پیشنهاد کرد از پیوند داخلی برای کمک به گوگل در تعیین اینکه کدام محتوا مهم است استفاده کنید. مولر گفت:
نکته دیگر این است که پیوند داخلی برای ما بسیار مهم است تا بفهمیم شما چه چیزی را در یک وب سایت مهم می دانید. بنابراین، مواردی که به عنوان مثال از صفحه اصلی لینک شده اند، معمولاً نشانه این هستند که شما به این صفحات اهمیت می دهید، بنابراین شاید باید بیشتر به آنها اهمیت دهیم. همچنین پیشنهاد کرد که کمتر روی کمیت و بیشتر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید. توصیه او:
از یک طرف، اطمینان از اینکه تشخیص محتوای مهم در یک وب سایت برای ما آسان است، واقعا خوب است. که گاهی به معنای تولید محتوای کمتر و تولید محتوای بهتر است. بنابراین داشتن صفحات کمتری که می خواهید ایندکس کنید.”
من متوجه شده ام که خوانندگان وقتی به شدت درگیر موضوعی هستند می توانند در کشف محتوای جدید وسواس پیدا کنند.
به نظر من، زمانی که خواننده تعامل قوی با موضوع داشته باشد، نمیتوانند از خواندن آن دست بکشند و برای مطالب بیشتر برمیگردند. افرادی که با یک موضوع درگیر هستند، وقتی مقاله ای را در مورد موضوع مهم خود در نتایج جستجو، در Google News یا Google Discover می بینند، تمایل دارند روی آن کلیک کنند.
بنابراین همیشه در مورد انتشار مداوم محتوا نیست، اما در تجربه من، ابتدا با شناسایی آنچه برای اکثر خوانندگان مهم است شروع می شود.
این به این معنی است که هر چند وقت یک بار از آن خارج شوید تا ببینید آیا خوانندگان به موضوعات جدید با آزمایش برخی موضوعات جدید علاقه مند هستند یا خیر.
گاهی اوقات خوانندگان با موضوعات جدید درگیر نمی شوند. اما هر چند وقت یکبار یک موضوع جدید تبدیل به یک موضوع می شود و آن موقع است که آن موضوع را به لیست انواع مقالات خود اضافه می کنید. گزارشی که نیویورک تایمز در سال 2021 منتشر کرد، اشاره کرد که بیش از 5 میلیون اشتراک برای محصول خبری آنها است، اما جالب است که بیش از 1.6 میلیون خواننده برای محتوای دیجیتال غیر خبری مانند آشپزی و بازی در نیویورک تایمز مشترک هستند.
این مشاهداتی است که در مقاله نیویورک تایمز در سال 2021 در مورد درآمد آنها ذکر شد:
پیشنهاد دیجیتالی اولیه تایمز، محصول خبری آن، 1.7 میلیون مشترک به دست آورد که 48 درصد نسبت به سال 2019 افزایش داشته است. تایمز گفت که بیش از پنج میلیون اشتراک Times فقط برای محصول خبری است. سایر پیشنهادات دیجیتال، مانند برنامههای آشپزی و بازی، بیش از 600000 اشتراک در سال 2020 به دست آوردند که رشدی 66 درصدی را نشان میدهد و در مجموع به 1.6 میلیون اشتراک میرسد. چه کسی می دانست که تعداد قابل توجهی از خوانندگان نیویورک تایمز بیشتر با محتوای دستور غذا درگیر می شوند تا محتوای اصلی اخبار؟
رتبه بندی در گوگل یا فقط ایجاد خوانندگان چیزی بیش از نوشتن محتوای بهینه شده با کلمات کلیدی است. شناسایی موضوعاتی که برای خوانندگان مهم است بسیار مهم است.