دوست دارید متخصص سئو شوید؟ چرا این کار را دوست دارید؟! آیا واقعا دوستش دارید؟!
سئو جذاب است، و این روزها به عنوان یک شغل پر سود خودش را نشان میدهد. اما ممکن است افرادی جذب آن شوند که به سئو فقط به عنوان شغل پر درآمد نگاه می کنند. کاری که می توانند از خانه انجامش دهند. بنابراین با خواندن چند مقاله و یادگیری اصطلاحات خودشان را متخصص سئو بدانند. شبیه این که چند تا کتاب پزشکی بخوانیم و خودمان را پزشک بدانیم! مهارت و تخصص در این کار، مثل کارهای دیگر به زمان، تعهد و تجربه نیاز دارد.
ما اینجا 21 موردی را که حتما حتما بهش نیاز دارید، خدمتتان عرض می کنیم:
از اصول اولیه شروع کنید. شما باید درک کنید که مخاطب ها و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و چه کارهایی می توانید انجام دهید تا محتوا را بهتر، بهینه کنید.
یادگیری اصول اولیه سئو سه مؤلفه دارد:
بدون این پیش زمینه، شما شاید بتوانید “چه” را توضیح دهید، اما “چرا” را نه.
آن چیزی که بین یک آماتور و متخصص تفاوت ایجاد می کند، دانستن “چرا” هست.
وقتی اصول سئو را درک کردید، وقت آن است که آن ها را بکار بگیرید.
رایان جونز می گوید:
“سعی نکنید سئو را برای مارک های بزرگ انجام دهید. شروع به انجام سئو برای خودتان کنید. چیزی درست کنید. یک وبلاگ، سایت یا برنامه.. این کار را برای خودتان انجام دهید و مهارت های خود را از این طریق بهینه کنید.”
یک سوم وب سایت ها با وردپرس ساخته شده اند. بنابراین اگر می خواهید یک متخصص سئو باشید، باید وردپرس را به خوبی بلد باشید. وردپرس نه تنها فراگیر هست، بلکه بهترین CMS برای سئو می باشد. وردپرس برای کارهایی مناسب است که مستقیماً (به عنوان مثال، ابرداده) و به طور غیر مستقیم (به عنوان مثال UX) بر عملکرد سئو تأثیر می گذارد.
سئو از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی محتوا و تحلیل اثربخشی آنها استفاده می کند.
گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول برای هر سایتی ضروری هست. سرچ کنسول گوگل شما را قادر می کند که سایت خود را بهینه کنید. گوگل آنالیتیکس هم درباره اندازه گیری و گزارش وضعیت سایت تان اطلاعات خوبی به شما می دهد.
اگر می خواهید متخصص سئو باشید باید به هر دو مسلط شوید.
یادتان هست تعهد را ذکر کردیم؟ شما باید تصمیم بگیرید روزانه در مورد سئو یاد بگیرید.
موتورهای اصلی جستجو هر روز تغییراتی ایجاد می کنند و شما هرگز از تأثیراتی که در رتبه بندی های شما خواهد داشت نمی دانید. همکاران، مشتریان و کارفرمایان شما انتظار دارند که جواب داشته باشید.
این عنوان باعث می شود تصور کنید، سرنوشت شما دست موتورهای جستجو هست!! به همین دلیل باید در مورد خزنده ها بدانید. این رباتها در مورد کیفیت و ارتباط محتوای شما تصمیم گیری می کنند. چندین عامل مهم، این تصمیمات را هدایت می کنند.
درک هدف از جستجو، ارتباط ، کیفیت محتوا، پیوندها و قابلیت استفاده به شما کمک می کند تا دلیل عملکرد الگوریتم ها را درک کنید.
موتورهای جستجو جعبه ی سیاه هستند، آنها آن چیزی را که داخل شان هست نشان نمی دهند.
اما می توانید از فاکتورهای شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.
برای درک پشت پرده گوگل، دستورالعمل های کیفیت رابط گوگل را مطالعه کنید. گوگل افراد را برای رتبه بندی وب سایتها استخدام می کند و این راهنما عواملی را که به دنبال آنها جستجو شده است را پوشش می دهد.
شاید با نسخه ساده مطالب آن، معروف به E-A-T آشنا باشید:
یادتان باشد رای دهندگان واقعی سئو مردم هستند.
اینجاست که همه عمل است. به صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) نگاه کنید:
توجه داشته باشید که هنگام جستجوی ترکیبات مختلف از همان داده، نتایج تغییر می یابد.
گوگل تصمیم می گیرد در مورد هدفی که پشت جستجوی کاربرها هست، تصمیم بگیرد و محتوا را با فرمی ارائه دهد که فکر می کند کاربران، بیشتر دوست دارند.
بنابراین به SERP ها توجه کنید. خیلی توجه کنید.
تکنیکال سئو همه کارهایی است که شما می توانید سایت خود را برای خزیدن و فهرست بندی آسان تر کنید. سئو فنی شامل قابلیت استفاده از موبایل، سرعت سایت، داده های ساخت یافته، جاوا اسکریپت و کلیه مکانیسم هایی است، که بر نحوه عملکرد یک وب سایت تأثیر می گذارد.
این عوامل در رتبه بندی یک سایت در SERP ها نقش دارند.
شما می توانید مطالب شگفت انگیز داشته باشید، اما یک سایت کند یا سایت با اشکالات زیاد به عملکرد شما آسیب می رساند.
چون رقیبان زیادی دارید، داشتن وب سایتی بر مبنای سئوی فنی، می تواند استراتژی موفقیت شما را ایجاد کند.
در حالی که سئو فنی به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را خزیده و فهرست بندی کنند، درک مطلب به شما در بهبود تجربه کاربر، زمان ماندن کاربر در سایت، پیوندها و موارد دیگر کمک می کند.
تمام شدند روزهایی که محتوا توسط یک استراتژی کلمه کلیدی ایجاد می شد.
از وقتی Hummingbird و RankBrain به صحنه آمدند، باید محتوا را با اولویت دادن به کاربر ایجاد کنید.
اما فقط به این دلیل که شما محتوا را منتشر کرده اید، به این معنی نیست که کاربران آن را پیدا می کنند. محتوا باید بهینه سازی شود تا موتورهای جستجو بتوانند نحوه طبقه بندی آن را درک کنند. همچنین باید توسط یک استراتژی تبلیغاتی پشتیبانی شود.
سئو به تنهایی کافی نیست. سایر کانال های بازاریابی (مثلا، رسانه های اجتماعی، ایمیل) در موفقیت یا عدم موفقیت محتوای شما نقش دارند.
ایجاد لینک یکی از اولین مواردی است که هنگام مطالعه سئو در مورد آن می آموزید. برای بهره مندی از ایجاد لینک، به پیوندهای با کیفیت و نه فقط بک لینک های زیاد نیاز دارید. رسیدن به آنجا نیاز به ترکیبی از گزارشگری خوب و ایجاد روابط دارد. روابط برای ایجاد بک لینک بسیار مهم هستند.
ذهنیت چک لیست وقتی است که شما چنان به دنبال پیروی از یک دستورالعمل هستید که وقتی این روال دیگر کار نمی کند، بی خبر می مانید.
موتورهای جستجو همیشه تغییر می کنند. یک متخصص سئو باید انعطاف پذیر باشد، و ذهنیت چک لیست به معنای رفتار کورکورانه از طریق لیست دستورالعمل هاست. با گذشت زمان، موارد موجود در آن لیست منسوخ می شوند یا به روزرسانی های جدید را شامل نمی شوند. در نهایت، ذهنیت چک لیستی بر نتایج شما تأثیر منفی می گذارد.
درعوض، متفکر و نتیجه گرا باشید. اگر با وجود رعایت چک لیست، رتبه بندی شما کاهش یافته، خلاق باشید. کمک بخواهید. آماده تغییر باشید. توسط لیست چک خود اسیر نشوید.
فیس بوک مملو از گروه های فعال و مفیدی برای متخصصان سئو است. گروه های فیس بوک به شما امکان دسترسی به شبکه آماده همسالان را می دهند. فقط به دنبال گروه های سئو نباشید، به دنبال گروه هایی باشید که شامل بازاریابان، تولید کنندگان محتوا و.. نیز باشد. اگر به تجارت الکترونیک یا بازاریابی علاقه دارید، به دنبال گروه های مرتبط با آن باشید.
بعضی اوقات شما نیاز به بازبینی وبلاگ ها و سایت های خود دارید. دنبال کردن کارشناسان سئو در توییتر یک راه دیگر برای رسیدن به دانش جدید به شما می دهد. از توییتر استفاده کنید تا آخرین اخبار را داشته باشید، در مکالمات شرکت کنید و درباره موضوعات سئو، نظر دهید.
راه دیگر برای بالا بردن مهارت های شما حضور در مسابقات است.
همایش ها و وبینارها منابع عالی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه های خاص بازاریابی محتوا هستند. ممکن است رویدادهای حضوری فعلاً در دسترس نباشد، اما تعداد زیادی کنفرانس مجازی همچنان ادامه دارد. ارائه ها شامل راهنمایی های تخصصی در مورد موضوعاتی هستند که دانش سئوی شما را رشد می دهند. آنها می توانند گران قیمت باشند، اما یک کنفرانس عالی کاملاً ارزش سرمایه گذاری را دارد. حضور در رویدادها این امکان را برای شما فراهم می کند که مستقیماً از متخصصان صنعت یاد بگیرید، فرصتی که ممکن است در غیر این صورت به آن نرسید.
پادکست ها در سالهای اخیر بیشتر شده اند و در مورد سئو هم همینطور است. وقتی که در حال رفت و آمد هستید یا پخت و پز می کنید، پاد کست ها را گوش کنید. پادکست ها بهترین روش برای تغذیه مغز در هنگام کار چند وظیفه ای هستند.
شما همه چیز را نمی دانید. تمام جواب ها را ندارید و در سئو احتمالاً هرگز همه چیز دان نخواهید شد. اما اشکالی ندارد.
برخی از متخصصان سئو که در کل JavaScript هستند، متخصص هستند و هیچ چیز در مورد ایجاد لینک نمی دانند.
افراد دیگر در صنعت ما از نظر استراتژی و ارتقاء محتوا شگفت آور هستند، اما از نظر برخی جنبه های فنی سئو وحشتناک هستند.
در بعضی از مواقع، شما نیاز به کمک شخص دیگری در صنعت دارید.
بنابراین شبکه سازی را شروع کنید.
برای شروع ایجاد روابط، از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
سیستم عامل هایی مانند توییتر و لینکدین این کار را بسیار آسان می کنند.
بهترین راه برای برقراری ارتباط و رشد شبکه شما این است که مایل به اشتراک گذاری اطلاعات باشید.
فقط نگیر و ببر. بده و بستان.
به یاد داشته باشید، روابط یک خیابان دو طرفه است.
ایده این است که بطور مداوم در تماس باشیم و با مردم ارتباط ایجاد کنیم.
با گذشت زمان، این شبکه شما را به متخصص سئو شدن نزدیک می کند.
همچنین، مطالب دیگران را، به اشتراک بگذارید و نظر دهید.
یک راه عالی دیگر، برای متخصص سئو شدن استفاده از دوره های رایگانی است که دیگران برگزار می کنند.
شاید همه دوره ها خوب نباشند، اما دوره های رایگان زیادی هستند که می توانند مفید باشند.
هیچ هدف نهایی برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو وجود ندارد.
بسیاری از مهارتهای دیگر در مجاورت سئو وجود دارد که شما را تواناتر می کند.
توسعه وب، نوشتن محتوا و یا حتی طراحی گرافیکی را مطالعه کنید.
با یک صنعت خاص آشنا شوید یا در نوع خاصی از محتوا تخصص داشته باشید.
گسترش مداوم مهارت های خود، تخصص شما را عمیق تر می کند و شما را به یک منبع آگاه تبدیل می سازد.
ارزش علمی شما بیشتر می شود بنابراین می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.
سئو علمی دقیق نیست و متخصصان از طریق آزمایش و خطا چیزهای زیادی می آموزند.
اشتباهات اجتناب ناپذیرند. از آنها بیاموزید و حرکت کنید. وقتی کاری را انجام می دهید، آن را یادداشت کنید. دوباره این کار را انجام دهید. هرگز یادگیری و پیشرفت را متوقف نکنید.
همانطور که در ابتدای این پست گفته شد، تبدیل شدن به یک متخصص سئو زمان می برد.
با الگوریتم ها همگام باشید اما اولویت را به کاربر دهید.
فراموش نکنید، در هیچ کدام از این 21 روش گفته شده عجله نکنید.
یک متخصص سئو، دنیایی از فرصت ها را باز می کند.
می توانید در راه اندازی یک استارتاپ نقش اساسی داشته باشید.
یا حضور آنلاین یک شرکت 50 ساله را به روز کنید.
می توانید به کسب و کارها کمک کنید تا مخاطبان جدیدی پیدا کنند.
یا به یک خرده فروش کمک کنید تا اهداف فروش خود را اصلاح کند.
و برای تبدیل شدن به آن منبع قابل اعتماد، به مهارتهای زیادی برای توسعه نیاز دارید. اما همه چیز با صبر، صداقت و اشتیاق برای یادگیری آغاز می شود.
پیشنهادهای ما:
7 تا از بهترین دوره ها و گواهینامه های سئو