سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. در هسته خود، سئو فرآیندی است که باعث میشود سایت شما تا حد امکان در گوگل رتبه بالاتری کسب کند.
هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود و احتمالاً کسب و کار شما ترافیک و فروش بیشتری ایجاد می کند.
بخشی از دلیلی که سئو افراد زیادی را ناامید می کند این است که به طور مداوم تغییر می کند. چرا؟ زیرا زمانی که بازاریابها به یک «استراتژی» جدید دست پیدا میکنند، دوست دارند آن را به کار ببرند.
اساساً دلیل این امر ماست که نمی توانیم چیزهای خوب داشته باشیم. همچنین، این واقعیت وجود دارد که گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را به روز می کند. سئو یک نبرد بی پایان برای جلب توجه بیشتر به وب سایت و متقاعد کردن گوگل است که سایت شما ارزش فرستادن جستجوگران را دارد.
سئو چگونه کار می کند؟ سوالات برتر سئو شما، پاسخ داده شده است:
بنابراین، چه چیزی در مورد سئو مهم است؟
قبل از پرداختن به جنبه های فنی تر سئو، من به سوالاتی که بیشتر در مورد سئو پرسیده می شود پاسخ خواهم داد.
استراتژی هایی که ما می شناسیم و دوست داریم با استراتژی های جدیدتر و موثرتر جایگزین می شوند. بهترین شیوه های سئو می میرند و موارد جدید دوباره متولد می شوند. بنابراین در حالی که سئو مرده نیست، سئو همیشه در حال تغییر است. اگر میخواهید در سئو موفق شوید، باید مایل باشید که در این زمینه تلاش کنید.
یک عامل طلایی سئو وجود ندارد که از بقیه بالاتر باشد. یکی از متداولترین پاسخهایی که در سئو میگیرید این است که «خب، بستگی دارد…» این ممکن است ناامید کننده باشد، اما این حقیقت است.
من می توانم ادامه دهم، اما فکر می کنم شما متوجه موضوع شده اید.
حقیقت این است که سئو به همان اندازه که طول می کشد -طول می کشد– این ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها باشد، بسته به استراتژی شما.
اگر شخص دیگری کاری را کمی بهتر انجام دهد، ممکن است رتبه های بالای گوگل را از دست بدهید.
سئوی درون صفحه به تغییراتی اشاره دارد که در سایتی که مالک آن هستید ایجاد می کنید و بر سئو تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اضافه کردن نقشه سایت XML برای افزایش سئوی خود.
سئوی خارج از صفحه به استراتژی های سئوی اشاره دارد که در وب سایت شما اتفاق می افتد، کسب بک لینک.
شما می توانید. هیچ کس قرار نیست جلوی شما را بگیرد. اما اغلب یک استراتژی سئو ناکارآمد است.
به خاطر داشته باشید که روند سئو دائماً تغییر می کند و آنچه اکنون کار می کند ممکن است در چند ماه آینده کارساز نباشد.
بسیاری از فاکتورهای فنی سئو وجود دارد – ساختار سایت، متن لنگر، ساختار URL و غیره. این جزئیات مهم هستند، اما ستون فقرات سئو محتوای با کیفیت بالا است. اگر درست متوجه شوید، بقیه سئو بسیار آسان تر خواهد بود. اگر می خواهید صفحه اول گوگل را فتح کنید، به محتوای مرتبط و بهینه سازی شده ای نیاز دارید که لینک ها را به دست بیاورد.
منظور ما از محتوای با کیفیت چیست؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تولید محتوا در نظر داشته باشید:
به طور خلاصه، مطمئن شوید که تمام محتوای شما ابتدا برای انسان نوشته شده و در مرحله دوم برای گوگل بهینه شده است.
توضیحات متا به کاربر می گوید که با کلیک بر روی صفحه چه چیزی می تواند پیدا کند.
بهینه سازی توضیحات متا بسیار ساده است:
کلمات کلیدی مرتبط اما غیر تکراری و تغییرات را در عنوان و توضیحات متا درج کنید. آن را کوتاه نگه دارید، اما نه خیلی کوتاه. گوگل توضیحات متا را در حدود 160 کاراکتر قطع می کند، بنابراین کمتر از آن را هدف قرار دهید. واضح و مختصر بنویسید تا کاربران بدانند چه انتظاری دارند.
توضیحات متا را به عنوان تبلیغاتی برای محتوای خود در نظر بگیرید. چرا کاربران باید کلیک کنند؟ چه چیزی می توانید به آنها بگویید؟ از متا برای تشویق کلیک ها استفاده کنید که باعث افزایش ترافیک و کسب و کار بیشتر می شود.
از زمانی که گوگل وجود داشته است، لینک ها جنبه حیاتی سئو بوده اند. لینک ها به عنوان “رای” عمل می کنند و به گوگل می گویند که سایت های دیگر فکر می کنند محتوای شما مفید و مرتبط است. هرچه لینک های با کیفیت و مرتبط بیشتری کسب کنید، سایت شما احتمالاً رتبه بالاتری برای عبارات کلیدی مرتبط خواهد داشت.
به طور خلاصه، پیوندها هنوز برای سئو اساسی هستند. اما، کیفیت، بیشتر از کمیت مهم است. اگر در ساخت لینک به عنوان بخشی از تلاشهای سئوی خود سرمایهگذاری میکنید، لینکهایی را از وبسایتهای مرتبط و محبوب در جایگاه خود هدفگیری کنید.
تجربه کاربری (UX) نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما در گوگل دارد.
با این حال، تجربه کاربر به عوامل زیادی مانند زیرساخت و طرحبندی سایت، محتوا و غیره بستگی دارد که اندازهگیری آن را دشوار میکند. اگر می خواهید در سئو برنده شوید، UX باید در اولویت باشد.
چند روش پیشنهاد می شود:
1. معیارهای داخلی مانند زمان در صفحه، CTR و نرخ پرش را ردیابی کنید. این سیگنال ها فاکتورهای مستقیم رتبه بندی نیستند، اما بهینه سازی سایت شما برای تعامل بالا می تواند به طور غیرمستقیم کمک کند. این آمار می تواند عملکرد محتوای شما را به شما بگوید. کاربران خوشحال، گوگل خوشحال تر.
2. سایت خود را برای پیمایش آسان کنید. ناوبری وب سایت خود را بهبود بخشید تا مطمئن شوید کاربران به سرعت صفحه مورد نظر خود را پیدا می کنند. رویکرد “ساده تر، بهتر” در اینجا کاملاً کار می کند. نوارهای پیمایش، منوهای کشویی، پیوندهای داخلی و جستجوی سایت به شما کمک خواهد کرد.
3. سرعت سایت اهمیت زیادی دارد. سایت شما در دنیای ایده آل باید در کمتر از دو ثانیه بارگذاری شود. فشردهسازی تصویر، بهینهسازی کد و ساختار و سرورهای سریعتر کمک خواهد کرد. با ابزار PageSpeed Insights Google شروع کنید تا ببینید کجا ایستاده اید.
با هوشمندتر شدن گوگل، UX احتمالا نقش مهمتری در آینده ایفا خواهد کرد. بنابراین، اکنون زمان یادگیری اصول اولیه و پیاده سازی بهترین روش ها در سایت است.
در سال 2018، گوگل به سمت نمایه سازی اول موبایل رفت، به این معنی که موتور جستجو از نسخه های موبایلی سایت شما برای رتبه بندی سایت های شما در نتایج خود استفاده می کند. حرکت گوگل منطقی است زیرا بیش از 50 درصد ترافیک در سراسر جهان از یک دستگاه تلفن همراه ایجاد می شود.
این برای سئو چه معنایی دارد؟ ابتدا گوگل سرمایه گذاری در طراحی واکنشگرا را پیشنهاد می کند. باید محتوای خود را در دستگاههای دسکتاپ و تلفن همراه تست کنید و مطمئن شوید که سایت شما در موبایل و دسکتاپ سریع بارگیری میشود.
وقتی صحبت از صدا به میان می آید، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد. گوگل در سال 2016 اعلام کرد که جستجوهای صوتی حدود 20 درصد از کل جستجوهای انجام شده در برنامه گوگل را تشکیل می دهند.
با این حال 72 درصد از بازاریابان هیچ برنامه ای برای بهینه سازی جستجوی صوتی ندارند.
محبوبیت جستجوی صوتی افزایش یافته است و احتمالاً ادامه خواهد یافت. این نباید اولویت شماره 1 سئو شما باشد، اما شروع بهینه سازی برای جستجوی صوتی منطقی است.
بسیاری از استراتژی های بهینه سازی جستجوی صوتی برای جستجوی معنایی نیز منطقی هستند.
چند مرحله برای کمک به بهینه سازی سایت شما برای جستجوی صوتی وجود دارد:
بهینه سازی جستجوی صوتی در حال حاضر ضروری نیست، اما بهینه سازی جستجوی صوتی به طور کلی برای گوگل منطقی است و ممکن است در آینده به شما کمک کند.
دو نوع مشاوره سئو وجود دارد: موارد فنی که در بالا توضیح دادم و اصول اصلی سئو. مسائل فنی تغییر خواهند کرد، اما این نکات سئو آزمون زمان را میگذراند.
شاید نام سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری را شنیده باشید. سئو کلاه سیاه به اقداماتی گفته می شود که کاملاً مخالف قوانین گوگل هستند.
اینجاست که نام اختصاری PBN وارد عمل می شود. سپس یک کلاه خاکستری وجود دارد که ممکن است از نظر فنی اشتباه نباشد اما یک خط نازک (خاکستری) را طی می کند.
کلاه سفید، سئو کاملاً قانونی است.
بسیاری از متخصصان سئو از خط کلاه خاکستری عبور می کنند. بسیاری از آنها می سوزند.
برای موفقیت در سئو، باید کارها را به روش درست انجام دهید. اگر چیزی احساس ناخوشایندی داشته باشد – مانند خرید یا فروش لینک – احتمالاً شما را می سوزاند و شانس شما را در جستجو از بین می برد. ارزش ریسک طولانی مدت را ندارد.
تعداد زیادی “متخصص” سئو وجود دارد. برخی از آنها ادعا می کنند که شما را به رتبه یک گوگل می رسانند. مطمئن شوید که از منابع معتبر استفاده می کنید.
هیچ چیز جهانی نیست. چیزی که برای یک سایت تجارت الکترونیک موثر است، لزوماً برای یک فروشگاه لوازم رستوران جواب نمی دهد. به توصیه های کارشناسان گوگل مثل جان مولر و گری ایلیس توجه کنید.
سئو در مورد تعیین اینکه چه چیزی برای سایت شما جواب می دهد بر اساس هدف شما است.
تنها راه برای فهمیدن آن، تست کردن است. آزمایش کردن را مکرر ادامه دهید. اگر از تاکتیکهای مشکوک استفاده میکنید، اگر آخرین بهروزرسانی الگوریتم گوگل همه چیز را تغییر دهد، ممکن است تمام تلاش شما از بین برود. اما اگر بهترین شیوه های سئو را به کار ببرید و به طور مداوم آزمایش کنید، می توانید برای زمانی که تغییرات اتفاق می افتد آماده باشید.
سئو همیشه در حال پیشرفت است. هر متخصص سئو دوست دارد فرمول جادویی را بیابد که سایت های خود را به بالای SERP ها برساند و آنها را برای همیشه در آنجا نگه دارد. متأسفانه سئو به این شکل کار نمی کند.
قوانین و بهترین روشها وجود دارد، اما هسته اصلی سئو این است که بفهمد چه چیزی برای سایت یا مشتری شما کار میکند و سپس زمانی که از کار افتاد آن را تغییر دهید.
توصیه نهایی این است: