وب سایت داشته باشیم یا اینستاگرام؟ مقایسه این دو تا را باهم می خوانیم.
هر کسی می تواند یک اکانت تجاری جعلی در شبکه های اجتماعی داشته باشد اما یک سایت قانونی است.
در سرچ های گوگل احتمال اینکه کسی شما را پیدا کند، زیاد است. ماهیت سرچ در اینستاگرام متفاوت است و پیدا کردن شما سخت است مگر اینکه پست تان مربوط به چند دقیقه قبل باشد.
وب سایت شما رسانه شماست و شما بررسانه خودتان تمرکز دارید و هر شکل و چیدمانی که می خواهید می توانید داشته باشید.
اما در شبکه های اجتماعی اینطور نیست.
شما باید قوانین آن پلت فرم را رعایت کنید و هم شکل بقیه باشید(چیدمان صفحه، پروفایل و…). در واقع در وب سایت ازادی طراحی داریداما در شبکه های اجتماعی اینطور نیست.
در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی پست ها بر حسب زمان مرتب می شوند اما وب سایت این قابلیت را دارد که به هر شکلی که مایلید به محتوا دسترسی داشته باشید.
هرکاربری می تواند با سایت شما ارتباط داشته باشد اما در شبکه های اجتماعی اینطور نیست.
مثلا فقط کسانی می توانند با اینستاگرام شما ارتباط داشته باشند که خودشان نیز اینستاگرام داشته باشند. اما در مورد وب سایت اینطور نیست و برای دسترسی به وب سایت شما، نیازی نیست که کاربر خودش نیز وب سایت داشته باشد.
شما مالک صفحه شبکه اجتماعی خود نیستید(هیچ کس مالک نیست).
شبکه های اجتماعی محدودیت سئو دارند.
اعتماد مردم به وب سایت ها بیشتر از شبکه های اجتماعی ست.
توجه در شبکه های اجتماعی زودگذر است.
نمی گوییم در شبکه های اجتماعی نباشید می گوییم آن باید از وب سایت شما پشتیبانی کند نه اینکه جایگزین شما شود.
مردم نمی دانند چه کسی پشت صفحه شبکه اجتماعی است و آیا واقعی است یا کلاهبرداری.
داشتن وب سایت رایگان نیست و این نشان می دهد که شما در مورد کسب و کار خود آنقدر جدی هستید که حاضر شده اید برایش هزینه کنید.
وقتی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی پول می پردازید مشتریان بالقوه شما فقط تا زمانی که آنها را اجرا می کنید تبلیغات شما را می بینند و پس از تبلیغات دیگر دیده نمی شوید. پس از آن معمولا فراموش می شوید، در حالیکه یک وب سایت با گذشت زمان بازدهی می دهد.
مقالات زیر ممکن است مفید باشند: