گوگل توصیه می کند ابزار Disavow تنها باید به عنوان آخرین راه حل هنگام برخورد با بک لینک های اسپم استفاده شود. چون رد پیوند خیلی راحت تر از جذب پیوند است.
Disavow می تواند به پنگوئن کمک کند. joshbachynski 28 ژوئن 2013 :مت کاتس
فایل Disavow فایلی است که شما به گوگل ارسال می می کنید و به آنها می گویید همه لینک های موجود در فایل را نادیده بگیرند تا تاثیری بر سایت شما نداشته باشند.
نتیجه این است که لینک های منفی دیگر باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی منفی سایت شما مانند پنگوئن نمی شود.
نیازی نیست در این فایل چیزی بنویسید. صرفا گذاشتن لینک ها کافی است. این ایل بدون اینکه انسانی آن را بخواند پردازش می شود.
وقتی فایل Disavow خود را آپلود کردید گوگل یک تاییدیه برای شما ارسال می کند.
اما بلافاصله تاثیر لینک ها را نادیده نمی گیرد. در این مرحله می رود و لینک هایی را که در فایل Disavow قرار داده اید می خزد.
همین طور هیچ راهی وجود ندارد که شما بدانید کدام پیوندها رتبه سایت شما را پایین می آورد.
همه پیوندها چه خوب چه بد در گزارش های سرچ کنسول شما موجود است.
اگر قبلا یک فایل Disavow به گوگل ارسال کرده اید گوگل فایل جدید را در نظر می گیرد. بنابراین پیوندهایی را که در فایل قبلی نوشته بودید باید در فایل جدید نیز قرار دهید.
همیشه می توانید یک کپی از فایل Disavow فعلی را در سرچ کنسول دانلود کنید.
به جای Disavow کردن بک لینک ها به صورت تک به تک، بک لینک های اسپم را در سطح دامنه Disavow کنید.
مواردی وجود دارد که می توانید پیوندهای خاص را به صورت تکی رد کنید.
مثلا در یک سایت اصلی که پیوندهای باکیفیت و پولی دارد، می توانید پیوندها را به صورت فردی Disavow کنید. اما برای اکثر پیوندها رد کردن مبتنی بر دامنه انجام دهید.
گوگل فقط باید یک صفحه را در آن سایت بخزد تا آن لینک ها در سایت شما نادیده گرفته شوند.
همین طور Disavow مبتنی بر دامنه به این معنی است که لازم نیست نگران ایندکس شدن آن لینک ها به عنوان www یا غیر آن باشید، زیرا انکار مبتنی بر دامنه آن را در نظر می گیرد.
اگر فکر می کنید وب سایت شما تحت تاثیر پنگوئن قرار گرفته است باید یک ممیزی لینک انجام دهید و لینک های بی کیفیت یا اسپم را حذف یا Disavow کنید.
گوگل سرچ کنسول بک لینک های سایت تان را به شما نشان می دهد. حتی لینک هایی که نوفالو هستند.
همچنین ابزارهایی وجود دارند که لینک های خارجی سایت شما را نشان می دهند.
بعضی از وب سایت ها هم این ربات ها را از خزیدن در سایت خود مسدود می کنند، بنابراین نمی توانید خیلی به این اطلاعات تکیه کنید.
در حالیکه برخی از سایت هایی که این ربات ها را مسدود می کنند سایت های باکیفیتی هستند که نمی خواهند ربات ها پهنای باندشان را هدر دهند.
بعضی از سایت های باکیفیت پایین نیز از آن ها استفاده می کنند تا لینک های با کیفیت پایین شان مخفی بماند.
نظارت بر بک لینک ها یک کار ضروری است، زیرا گاهی اوقات صنعتی که ما در آن کار می کنیم کاملا صادقانه نیست و حملات منفی سئو ممکن است اتفاق بیفتد.
این زمانی است که یک رقیب لینک های اسپم را خریداری می کند و آنها را به سایت شما پیوند می دهد.
بعضی از سایت ها هم وقتی به دلیل لینک های بی کیفیت گرفتار الگوریتم های گوگل می شوند، سئوی منفی را بهانه می کنند!
گوگل توصیه می کند سعی کنید ابتدا به وب سایت ها و مدیران وب سایت هایی که لینک های اسپم از آنجا منشا می گیرد دسترسی داشته باشید و قبل از اینکه شروع به رد کردن آنها بکنید در خواست حذف آن ها را بدهید.
برخی از صاحبان سایت ها برای حذف لینک، پول درخواست می کنند. هیچ پولی ندهید و فقط آن لینک ها را در فایل Disavow خود قرار دهید.
در حالیکه Outreach یک راه موثر برای بازیابی از جریمه مبتنی بر لینک است، همیشه ضروری نیست.
الگوریتم پنگوئن همچنین بک لینک های شما را به طور کلی می بیند و حجم پیوندهای طبیعی و باکیفیت بالا در مقابل لینک های اسپم را در نظر می گیرد.
بسیاری هنگام ارزیابی کیفیت لینک مشکل دارند.
مثلا تصور نکنید که پیوندی که از دامنه ای با پسوند edu. می آید باکیفیت محسوب می شود.
ممکن است یک دانش آموز از صفحه خودش لینکی بفروشد یا ممکن است متعلق به دامنه های هک شده باشد.
براساس نوع دامنه قضاوت نکنید و به صورت جزیی تر بررسی کنید.
فقط به این دلیل که شما یک لینک از یک سایت بزرگ دارید آن لینک را باکیفیت نمی کند.
بعضی از لینک ها حتی از سایت های باکیفیت در واقع بی کیفیت بوده اند و الگوریتم پنگوئن گیرشان انداخته است.
لینک های تبلیغاتی ممکن است لینک پولی تعبیر شوند.
پیوندهای پولی همیشه به این معنی نیستند که همراه آن پول رد و بدل شده است.
بعضی از پیوندهای تبلیغاتی که از نظر گوگل(فنی) پولی محسوب می شوند پیوندهایی هستند که در ازای یک محصول رایگان برای بررسی یا تخفیف در محصولات داده می شود.
این پیوندها باید نوفالو باشند.
البته این لینک بی ارزش نیست ولی به رتبه بندی کمک نمی کند اما به برندسازی و ترافیک کمک می کند.
ممکن است بعضی از بک لینک ها از تبلیغات سال های پیش وجود داشته باشند که اکنون بر سایت شما تاثیر منفی می گذارند به همین دلیل ارزیابی جداگانه هر پیوند بسیار مهم است.
شما می خواهید لینک های بی کیفیت را حذف کنید چون پنگوئن رابطه خوبی با آنها ندارد و ممکن است در آینده باعث اقدام دستی شوند.
بک لینک هایی از این نوع، که نوفالو نمی شوند می توانند باعث اقدام دستی گوگل برای آن سایت شوند.
می توانید مقالات مربوط به الگوریتم گوگل پنگوئن و Disavow کردن را بخوانید: