خیلی ها سال ها تلاش کرده اند تا تاکتیکی برای سئو پیدا کنند که با آن جواب همه سوال های سئو را پیدا کنند. هنوز پیدا نشده. اما نکات اساسی و اصول اولیه سئو تغییر نکرده است.
بهتر است به جای نگران شدن و تغیییر استراتژی با هر الگوریتم گوگل، اصول اولیه را درست پیاده کنید و به اصل برگردید.
از وقتی که الگوریتم های مبتنی بر لینک(مثل الگوریتم RankPage) متولد شدند، اصول سئو ثابت مانده است.
نمی توان با یک نکته همه چیز را تضمین کرد اما این 5 نکته، سئوی شما را جلو می اندازد:
کد وب سایت شما پایه و اساس کل استراتژی بازاریابی شماست. نحوه کدنویسی شاید نتواند باعث بهبود رتبه سایت شود اما می تواند یک وب سایت را از رتبه بندی باز دارد.
محتوای شما باید برای مخاطب شما مفید باشد. باید شامل کلمات و عبارات کلیدی باشد و ویژگی های E-A-T را داشته باشد.
لینک ها یک سئوی خوب را از سئوی عالی متمایز می کنند.
بیشتر سئوکارها می توانند جنبه های فنی و جنبه های محتوایی را مدیریت کنند اما ساخت لینک سخت تر است.
خرید لینک خطرناک است و اصلا توصیه نمی کنیم. به جای آن می توانید این مقاله را برای لینک سازی طبیعی مطالعه کنید.
شبکه های اجتماعی مستقیما به سئوی شما کمک نمی کنند اما نحوه انتشار محتوا و رفتارتان در شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان یک تقویت کننده سئو عمل کند.
ارتباات شما مهم اند. حتی اگر لینک هایی که از شبکه های اجتماعی می آیند به سئو کمکی نکنند.
برای داده های خود زمان بگذارید، آنها می گویند کجا باید بروید. خود گوگل آنالیتیکس می تواند ایده های محتوا، تحلیل UX، شناخت مخاطبان و… را در اختیار شما قرار دهد.
این 5 نکته را انجام دهید و به خاطر داشته باشید که باید برنده شوید، اما این پیروزی ماندنی نیست و این یکی از دلایلی است که سئو ادامه دارد و سئوی سایت کاری نیست که انجام دهید و بعد بروید…
در پایان…
کاری که سئو کارها انجام می دهند یک کار فنی است اما این به این معنی نیست که مخاطب هایشان هم فنی هستند.
مخاطب با شخصی که سایت را بهینه می کند خیلی متفاوت است.
متخصصان سئو در تمام کارهایشان باید همدلی را تمرین کنند:
داده های موتورهای جستجو و داده های وب سایت تان کمک می کنند تا مخاطبان تان را بهتر درک کنید.
در نتیجه به جای تعقیب کردن الگوریتم های گوگل این اصول را رعایت کنید. یادتان باشد هر جستجویی در گوگل با جستجوی دیگر فرق دارد و شما باید برنده باشید.