هر آنچه را که باید در مورد نشانه گذاری طرحواره بدانید را بیابید
آیا تا به حال فیلمی را در گوگل جستجو کرده اید و سیستم امتیازدهی را دیده اید؟ برای مثال، اگر پدرخوانده را جستجو کنید، خواهید دید که تقریباً پنج ستاره دارد. یا فرض کنید که در جستجوی جدیدترین گوشی هستید زیرا در فکر خرید یک گوشی جدید هستید. ممکن است اطلاعات سهام را در زیر URL مشاهده کنید. مثلا اینکه سه گوشی در انبار مانده است.
این نوع اطلاعات اضافی که هنگام جستجو در موتورهای جستجو ظاهر می شود، Rich Snippet نامیده می شود. یک ریچ اسنیپت می تواند هر نوع اطلاعات اضافی باشد که می خواهید برجسته کنید. برای اینکه بتوانید یک ریچ اسنیپت در گوگل دریافت کنید، باید از نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هر وب سایتی در گوگل یک قطعه غنی نخواهد داشت. فقط تعداد کمی انجام می دهند.
کدی که میتواند به وبسایت شما اضافه شود تا موتور جستجوی Google را برای خزیدن و نمایش محتوای خاص به کاربران آسانتر کند. اسکریپتهای سنتی HTML به رباتهای گوگل امکان میدهند آنچه دادهها میگویند را تفسیر کنند، اما معنای واقعی دادهها را نه. نشانه گذاری طرحواره به ربات ها معنی داده ها را توضیح می دهد. اساساً نشانه گذاری طرحواره به ما کمک می کند تا با ربات ها و خزنده ها ارتباط برقرار کنیم که محتوای ما چیست و چرا کاربران باید آن را بخوانند.
اگر شماره سه را یادداشت کنید، با اشاره به این واقعیت که سه کفش در انبار دارید بدون استفاده از نشانه گذاری طرحواره، موتور جستجو نمی داند این عدد به چه معناست. آیا شماره تلفن است؟ آیا هزینه کفش است؟ با پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره، با موتور جستجو ارتباط برقرار می کنید که اعداد نشان دهنده تعداد جفت کفشی است که در انبار باقی مانده است.
استفاده از نشانه گذاری طرحواره تلاش های سئوی شما را افزایش می دهد. نشانه گذاری طرحواره و سئو دست به دست هم می دهند. نشانه گذاری طرحواره توانایی موتور جستجو را برای خزیدن و فهرست کردن وب سایت شما بهبود می بخشد. هرچه صفحات شما سریعتر خزیده و ایندکس شوند، نتایج بهتری برای فعالیت های سئوی شما خواهند داشت. پیادهسازی نشانهگذاری طرحواره، دید وبسایت شما را در نتیجه جستجو بهبود میبخشد، زیرا همانطور که در بالا ذکر شد، هر وبسایتی در موتور جستجوی گوگل یک قطعه غنی ندارد. علاوه بر این، نشانه گذاری طرحواره می تواند تجربه کاربری شما را بهبود بخشد.
شما میتوانید نشانهگذاری طرحواره را برای مقالات، وبلاگها، رستورانها، رویدادها، رسیدها، محصولات در فروشگاههای آنلاین و غیره پیادهسازی کنید. اگر میتوانید از نشانهگذاری طرحواره استفاده کنید، باید این کار را برای تقویت تلاشهای سئو و موفقیت کسبوکار خود انجام دهید.
برای شروع پیادهسازی نشانهگذاری طرحواره، میتوانید از راهنمای نشانهگذاری دادههای ساختاریافته خود Google استفاده کنید. شما نوع طرح واره ای را که می خواهید استفاده کنید، مانند نقد کتاب یا قسمت های تلویزیونی، انتخاب می کنید و سپس URL صفحه ای را که می خواهید طرحواره را در آن پیاده سازی کنید، جای گذاری می کنید.
در مرحله بعد، عناصر موجود در صفحه را برجسته یا کلیک کنید و یک ویژگی را از منوی کشویی انتخاب کنید. شما می توانید چندین عنصر را انتخاب کنید و به آنها ویژگی بدهید. به عنوان مثال، می توانید انتخاب کنید که آیا قسمت برجسته شده یک نام، تصویر، پیشنهاد و غیره باشد یا خیر. پس از پایان کار و راضی بودن از آن، می توانید با کلیک بر روی Create HTML یک داده ساختاریافته HTML ایجاد کنید. می توانید داده های ساخت یافته HTML تولید شده را دانلود کنید و از طریق CMS یا کد منبع خود، نشانه گذاری طرحواره را در وب سایت خود پیاده سازی کنید.
هنگامی که موتور جستجو مجدداً وب سایت شما را می خزد و تغییراتی را که اعمال کرده اید مشاهده می کند، به احتمال زیاد تأثیر نشانه گذاری طرحواره را روی وب سایت خود خواهید دید. همچنین میتوانید با دیدن قطعههای غنی خود در نتایج جستجو، کار سخت خود را ببینید. نکته: هنگام اجرای نشانه گذاری طرحواره، همیشه کاربران خود را در نظر بگیرید. کدام نشانه گذاری طرحواره بیشتر به کاربران شما کمک می کند و به آنها بیشترین ارزش را می دهد؟ سپس، نشانه گذاری های طرحواره خود را بر اساس پاسخ به آن سوال پیاده سازی کنید.