آیا تا به حال هنگام خواندن صفحه ای از کتاب مورد علاقه خود یا اسکن سریع وب سایت در جستجوی اطلاعات به حرکت چشم خود فکر کرده اید؟ محققان مجذوب این مفهوم هستند و اکنون در حال اجرای آزمایش UX ردیابی چشم برای ارائه بینش ارزشمند کاربر هستند.
امروز، شما را از طریق فرآیند ردیابی چشم راهنمایی می کنیم. کشف کنید که چرا مفید است، چگونه بر تست قابلیت استفاده تاثیر میگذارد، چه چیزهایی را قبل از شروع باید بدانید، و چگونه بازاریابان میتوانند از قدرت این فناوری برای ایجاد وبسایتهایی که تبدیل میکنند استفاده کنند.
“ردیابی چشم” به فناوری اطلاق می شود که حرکات چشم افراد را ردیابی می کند. این فناوری به شما کمک میکند تا بینش جامعی در مورد اینکه یک شخص به کجا نگاه میکند، دقیقاً به چه چیزی نگاه میکند و برای چه مدتی به دست آورید. ممکن است هنگام بحث در مورد ردیابی چشم، اصطلاحات “تثبیت” و “ساکاد” را بشنوید. «تثبیت» به مکان هایی اطلاق می شود که نگاه فرد از حرکت باز می ایستد. در مقابل، حرکت چشم فرد بین نقاط ثابت “ساکاد” است. هنگامی که محققان ساکاد را تجسم می کنند، می توانند مسیرهای چشم را هنگام خواندن یک صفحه بررسی کنند. در حالی که فناوری که ما را قادر می سازد ردیابی چشم را کامل کنیم، جدید است، مفهوم “ردیابی چشم” به دهه 1800 برمی گردد. پس این چه معنایی برای ما امروز دارد؟ خوب، برای یک خوانندگان کارآمد که به طور خلاصه متن را اسکن می کنند، معمولاً دارای ساکادهای طولانی تر و تثبیت های کوچکتر هستند. خوانندگان ناکارآمد برعکس دارند.
ردیابی چشم برای درک آنچه کاربران متوجه آن می شوند و برای چه مدت مفید است. می توانید از قدرت فناوری ردیابی چشم استفاده کنید تا بینش هایی در مورد نحوه جذب کاربران ویدیو، تبلیغات، UX تلفن همراه، بسته ها، قرار دادن قفسه محصولات و وب سایت ها به دست آورید.
مکالمه UX ردیابی چشم بسیار فراگیر است زیرا این فناوری دیدگاه بسیار مطلوب – در عین حال اغلب گریزان – را ارائه می دهد: دیدگاه خود کاربر. وقتی شرکت شما از فناوری تست UX ردیابی چشم استفاده میکند، بینشی در مورد نحوه تعامل مردم با وبسایت یا محصول شما در زمان واقعی به دست میآورید، که ممکن است شما را به موانع کاربر که از عیبیابی سود میبرند، راهنمایی کند. علاوه بر این، میتوانید به طور موثر از فناوری UX ردیابی چشم برای تقویت اطلاعاتی که از روشهای تست دیگر به دست میآورید استفاده کنید. با این نتایج ملموس، میتوانید آزمایشهای بیشتری را نیز انجام دهید. تکمیل ردیابی چشم همچنین نشان می دهد:
نقاط کور: آیا کاربران برخی از جنبه های وب سایت شما را نادیده می گیرند؟ اگر فناوری UX ردیابی چشم چنین نشان می دهد، می توانید راهبردی را شروع کنید که چگونه این عناصر را جذاب تر کنید. هنگامی که تغییرات را اعمال کردید، ممکن است آزمایشهای ردیابی چشم بیشتری برای رمزگشایی انجام دهید که آیا تنظیم موفقیت آمیز بوده است.
الگوهای نگاه: آیا الگوی خاصی وجود دارد که افراد هنگام تعامل با محتوای سایت شما از آن پیروی می کنند؟ آیا آنها به سمت یک پاراگراف خاص با فونت متفاوت کشیده می شوند و باعث می شود که هدر را به طور کامل نادیده بگیرند؟ توجه به الگوها بینشی را در مورد اینکه افراد چگونه محتوای سایت شما را اسکن می کنند، به چه ترتیبی اطلاعات پردازش می شود و مدت زمانی که برای انجام این کار طول می کشد، ارائه می دهد.
نقاط عطف Stumbling points: با کمک فناوری UX ردیابی چشم، متوجه خواهید شد که آیا برای کاربرانی که با محتوای شما در تعامل هستند، «نقاط سکندری» وجود دارد یا خیر. بله، اینها دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: عناصری که به عنوان نقاط دردسر برای کاربران ظاهر می شوند. آنها به سردرگمی کمک می کنند یا نیاز به زمان اضافی برای هضم اطلاعات دارند
سپس می توانید از این تجزیه و تحلیل رفتار برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد طراحی وب سایت خود، کپی و موارد دیگر استفاده کنید.
خبر خوب؟ شروع با ردیابی چشم برای آزمایش تجربه کاربر آنقدرها هم که به نظر می رسد پر زحمت نیست. در بسیاری از موارد، به سادگی وصل کردن یک ردیاب چشم به لپتاپ آزمایششونده از طریق کابل USB است. با این حال، برخی از بهترین روشها وجود دارد که باید قبل از تکمیل آزمایش به آنها پایبند باشید.
آزمایش کنید. قبل از ورود شرکت کنندگان، فناوری را آزمایش کنید. انجام یک آزمون نمونه با همکار قبل از رسیدن شرکت کنندگان مفید است. انجام این کار موفقیت فناوری را تضمین می کند. شما همچنین این فرصت را دارید که قبل از مناسبت واقعی، هرگونه اشکال را برطرف کنید. نکته حرفه ای: تا 20 دقیقه قبل از آزمایش برای آزمایش صبر نکنید – این باید حداقل یک روز قبل تکمیل شود.
نورپردازی را در نظر بگیرید. نور بهینه را ارائه دهید و اطمینان حاصل کنید که تنظیمات برای همه افرادی که آزمایش را انجام می دهند یکسان است. نور بسیار روشن یا نور شدید خورشید نیز برای برخی از ردیاب های چشمی نامناسب است.
مطمئن شوید که فناوری شما برای عینک مناسب است. اطمینان حاصل کنید که این فناوری برای افرادی که از عینک استفاده می کنند کار می کند. همه ردیاب ها نمی توانند حرکات چشم افرادی را که از عینک استفاده می کنند، تشخیص دهند. اگر هر یک از شرکت کنندگان شما عینک می زنند، مطمئن شوید که ردیاب شما بدون توجه به کار می کند.
هنگامی که فناوری خود را آزمایش کردید، از روشنایی بهینه اطمینان حاصل کردید و تضمین کرد که ردیاب شما برای عینک مناسب است، آماده به دست آوردن بینش هستید.
اگر شما یک بازاریاب هستید، ممکن است تعجب کنید که این همه چه ربطی به شما دارد. پاسخ: همه چیز. استفاده از فناوری UX ردیابی چشم به بازاریابان این امکان را میدهد تا درک جامعی از محل اتصال وبسایت آنها با کاربران و مکانهایی که در حال سقوط است به دست آورند. میتوانید از مردم بپرسید که چگونه صفحات شما را اسکن میکنند، چه عناصری توجه آنها را جلب میکند و از چه الگوهایی پیروی میکنند، اما پاسخهایی که دریافت میکنید اغلب در بهترین حالت ناقص هستند. برای شرکت کنندگان دشوار است که الگوهای خود را بازگو کنند و حافظه آنها کامل نیست. خوشبختانه، فناوری ردیابی چشم وارد تصویر شد و اکنون به ما این امکان را میدهد که در زمان واقعی به آنچه که مردم توجه میکنند و چگونه به دست آوریم.
بنابراین، به عنوان یک بازاریاب، پنجره ای برای درک خطاهای قابلیت استفاده بدون ایجاد اختلال در رفتار کاربر در زمان واقعی خواهید داشت. این امکان ثبت دقیق و عینی را فراهم می کند. سپس، میتوانید با کپیرایترها کار کنید تا متنی را که افراد در آن گیر کردهاند را اصلاح کنید یا با طراح وبسایت خود کار کنید تا در صورتی که کاربران به طور مداوم از عنصر قدیمی رد میشوند، عنصر گرافیکی جذابتری ایجاد کنید. نتیجه وب سایتی است که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.
اکنون که نکات استفاده از فناوری UX ردیابی چشم را میدانید، میتوانید از آن برای ایجاد یک وبسایت تبدیلکننده استفاده کنید. به یاد داشته باشید: این یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و در زمان واقعی در مورد نحوه درک کاربران از وبسایت شما است و از آنچه فکر میکنید در دسترستر است. از ردیابی چشم عاقلانه استفاده کنید و می توانید سایتی بسازید که الگوهای خواندن کاربران را جذب کند و آنها را ترغیب کند تا درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.