Breadcrumbs به ارائه تجربیات مثبت کاربر به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند و ساختار سایت را برای موتورهای جستجو تقویت می کند. آیا عامل رتبه بندی است؟
افزودن پودر سوخاری به وب سایت شما به گوگل کمک می کند محتوای شما را از منظر سلسله مراتبی بهتر درک کند. همچنین به کاربران در درک موقعیت فعلی خود در وب سایت شما کمک می کند. ناوبری Breadcrumb هم برای گوگل و هم برای کاربران خوب به نظر می رسد. اما آیا این بدان معنی است که تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما دارد؟ بیایید دریابیم.
وقتی گوگل برای اولین بار در سال 2009 آنها را به نتایج جستجو اضافه کرد، Breadcrumbs توجه جامعه سئو را به خود جلب کرد. این زمانی بود که موتور جستجو پیشرفت هایی را در مورد نحوه نمایش سلسله مراتب سایت در نتایج جستجوی خود ارائه کرد.
قبل از تغییر، گوگل معمولاً یک آدرس وب سبز رنگ یا URL را در پایین هر نتیجه جستجو نشان میداد تا به کاربران اطلاع دهد که به کجا میروند:
URL سبز با سلسله مراتبی جایگزین شد که مکان دقیق صفحه را در وب سایت نشان می دهد (AKA، breadcrumbs):
سایتهایی که قبلاً خردههای نان سلسله مراتبی را در مسیریابی خود ارائه میکردند، از این تغییر بهرهمند شدند، زیرا فهرست SERP آنها با نتایج جستجوی معمولی متفاوت بود.
همانطور که هارون وال در آن زمان توضیح داد: “هر سوخاری یک پیوند قابل کلیک به صفحه مرتبط است (که در برخی موارد می تواند ترافیک سایت مورد نظر را افزایش دهد)…” در سالهای بعد، برخی از متخصصان سئو شروع به این گمانهزنی کردند که لینکهای ناوبری خرده نان میتواند یک عامل رتبهبندی باشد.
برای درک اینکه چگونه ایده ناوبری خرده نان به عنوان یک عامل رتبه بندی به وجود آمد، مهم است که بدانیم در آن زمان چگونه متخصصان سئو به آن برخورد کردند. در اوایل دهه 2010، پودر سوخاری نه تنها به عنوان ابزاری برای تسهیل ناوبری وب سایت، بلکه به عنوان یک ساختار پیوند داخلی برای بهینه سازی دیده می شد. جاش مک کوی این نکته را در مقاله سال 2010 خود با عنوان «گوگل درباره سایت شما چه فکر می کند» ارائه کرد: Community Verified icon
“برای ایجاد یک فرآیند بهینه برای لینک سازی پودر سوخاری، مطمئن شوید که استراتژی کلمه کلیدی خود را در کنار معماری اطلاعات محتوای سایت خود اعمال کرده اید. ساختار URL شما باید شامل قراردادهای نامگذاری دسته/پوشه مرتبط با کلمات کلیدی و محتوای مرتبط باشد و اطمینان حاصل کند که محتوای سایت در دسته بندی های مناسب قرار می گیرد.
در سال 2011، Catfish Comstock از ناوبری خرده نان به عنوان یکی از سه ساختار پیوند مهم برای بهینه سازی، همراه با الگوی ناوبری جهانی و “ساختارهای پیوند جایگزین” نام برد. گمانه زنی ها مبنی بر اینکه پودر سوخاری یک عامل رتبه بندی سئو است، در یک پست وبلاگی در سال 2012 توسط مت گرین از مشاوره سئو اخلاقی، با عنوان “لینک های ناوبری خرده نان به عنوان یک عامل بهینه سازی روی صفحه” ظاهر شد.
«تکست لنگر مورد استفاده در پیوندها، علیرغم بهروزرسانیهای الگوریتمی اخیر گوگل که اهمیت آنها را کمرنگ کرده است، همچنان یک عامل رتبهبندی قابل توجه است. هنگامی که پیمایش خرده نان در یک وب سایت فعال می شود، پیوندهای متنی لنگر در هر صفحه از وب سایت ایجاد می کند که به صفحه اصلی سایت پیوند می دهد. خانمها و آقایان، به این ترتیب میتوانید از لینکهای خرده نان به عنوان یک فاکتور رتبهبندی مثبت برای کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید.» سپس برایان دین از بکلینکو آن را در فهرست ۲۰۰ فاکتور رتبهبندی گوگل بدون ارائه توضیح یا اثبات زیاد قرار داد.
روشی که گوگل نتایج جستجو را نمایش میدهد در طول سالها تکامل یافته است، اما گوگل هنوز هم خردههای نان را در SERPهای خود قرار میدهد. اگرچه گوگل توصیه میکند که صاحبان و توسعهدهندگان وبسایتها از breadcrumbs استفاده کنند، اما هیچکس از موتورهای جستجو تا به حال ثبت نکرده است که واقعاً یک عامل رتبهبندی است. نزدیکترین تایید موضع گوگل در مورد ناوبری خرده نان در سال 2017 است، زمانی که از گری ایلیز از گوگل پرسیده شد: “موضع گوگل در مورد ناوبری پودر سوخاری چیست؟ آیا آن پیوندها ارزش عبور می کنند؟ اگر چنین است، آیا آنها باید؟»
ما آنها را دوست داریم. ما آنها را به عنوان پیوندهای معمولی در م. محاسبه رتبه صفحه
در سال 2021، جان مولر از گوگل در توییتی نوشت که گوگل برای خزیدن (برای یافتن پیوندهای داخلی) و برای نتایج غنی (داده های ساختاریافته) از خرده نان استفاده می کند. او همچنین اضافه کرد که مکان نان خردهها در یک صفحه وب «برای سئو مهم نیست».
Breadcrumbs به ارائه یک تجربه کاربری مثبت به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند و ساختار سایت را برای موتورهای جستجو تقویت می کند.
علاوه بر این، خردههای نان به طور طبیعی پیوندهای داخلی بیشتری ایجاد میکنند، بنابراین رتبه صفحه بیشتری را به آن صفحات میآورند. به طور بالقوه، پودر سوخاری ممکن است بر CTR تأثیر بگذارد، اگرچه این بیشتر یک مزیت غیرمستقیم است. اما افزودن ناوبری خرده نان به صفحات وب سایت شما هیچ افزایش قابل توجهی در رتبه بندی شما تضمین نمی کند. بسیاری از وب سایت ها بدون استفاده از پودر سوخاری رتبه خوبی دارند. و در حالی که گوگل استفاده از پودر سوخاری را به توسعه دهندگان و صاحبان وب سایت توصیه می کند، این بیشتر از نقطه نظر UX و قابلیت استفاده به جای SEO و رتبه بندی است.