نسبت لینک عمیق چیست و آیا می تواند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما در گوگل تأثیر بگذارد؟ ببینید کارشناسان چه می گویند.
ایجاد مجموعه ای متنوع از لینک ها، از جمله لینک های عمیق، بخشی از یک استراتژی ساخت لینک موفق است. اما آیا نسبت لینک عمیق شما می تواند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر بگذارد؟ برای اطلاع از اینکه آیا ارتباطی بین نسبت لینک عمیق و رتبه بندی بهبود یافته گوگل وجود دارد یا خیر، ادامه مطلب را بخوانید.
پیوندهای عمیق هر پیوند ورودی است که به صفحاتی در وب سایت شما اشاره می کند که صفحه اصلی شما نیستند.
(برای روشن بودن: این مقاله نوع دیگری از پیوند عمیق را مورد بحث قرار نمی دهد، یعنی زمانی که یک پیوند به محتوای یک برنامه اشاره می کند. از آنجا که این نوع پیوند عمیق مختص برنامه های تلفن همراه است، هیچ تاثیری بر نتایج جستجوی ارگانیک ندارد. و قطعاً یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست.) پس نسبت پیوند عمیق چیست؟ نسبت پیوند عمیق اندازه گیری تعداد کل پیوندهای ورودی به هر صفحه در وب سایت شما در مقابل تعداد کل پیوندهای ورودی فقط به صفحه اصلی شما است.
فرض کنید در مجموع 1584 لینک ورودی به وب سایت خود دارید. از این پیوندها، 698 پیوند به صفحه اصلی شما هستند. 886 باقیمانده مربوط به صفحات خاصی در وب سایت شما هستند. برای محاسبه نسبت پیوند عمیق خود، تعداد پیوندهای عمیق خود را تقسیم بر تعداد کل پیوندهای ورودی در نظر بگیرید.
886 / 1584 = نسبت پیوند عمیق 55.9٪ ادعا این است که این درصد در مقایسه با سایتی که 90 درصد از پیوندهای آنها به صفحه اصلی خود را دارد، نمایه پیوند طبیعی تری را نشان می دهد.
در مستندات سئوی پیشرفته در جستجوی مرکزی گوگل، صفحهای در مورد تاکتیکهای ایجاد لینک وجود دارد که باید از آن اجتناب کنید. با این حال، اشاره ای به پیوندهای عمیق در اینجا نخواهید یافت. این چیزی است که گوگل پیشنهاد می کند:
بهترین راه برای واداشتن سایت های دیگر برای ایجاد لینک های با کیفیت بالا و مرتبط با سایت شما، ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبط است که به طور طبیعی می تواند در جامعه اینترنتی محبوبیت پیدا کند.
ایجاد محتوای خوب نتیجه می دهد: پیوندها معمولاً رأی های سرمقاله ای هستند که با انتخاب داده می شوند، و هرچه محتوای مفیدتری داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن آن محتوا برای خوانندگان خود و پیوند دادن به آن بیشتر است.
این رویکرد می تواند منجر به پیوندهای عمیق شود، اما به طور خاص به پیوندهای عمیق یا نسبتی اشاره نمی کند. در مورد نسبت لینک عمیق به عنوان یک فاکتور رتبه بندی، به طور رسمی توسط گوگل یا کارمندان گوگل صحبت زیادی نشده است. در سال 2004، یکی از اولین اشارهها به نسبت پیوند عمیق از یک آژانس لینک بیلدینگ را خواهید دید. این شامل مثالی از نحوه محاسبه نسبت لینک عمیق است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه یک عامل رتبه بندی است. در سال 2006، SEOBook.com یک سوال در مورد نسبت لینک عمیق منتشر کرد. مشابه مقاله در سال 2004، یک روش محاسبه برای تعیین نسبت پیوندهای عمیق شما ارائه می دهد، اما هیچ مدرک دیگری مبنی بر اینکه بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد، وجود ندارد.
در سال 2006، مطالعهای در مورد شناسایی و تشخیص هرزنامه مبتنی بر پیوند، تعداد زیادی از پیوندهای صفحه اصلی را با وبسایتهای «هرزنامهساز» مرتبط کرد.
مهم است که یک سبد لینک متنوع برای وب سایت خود بسازید، که شامل ترکیبی از صفحه اصلی و پیوندهای عمیق باشد. اما هیچ نسبت جادویی لینک های عمیق به لینک های صفحه اصلی وجود ندارد.
در حالی که لینک ها یک فاکتور رتبه بندی تایید شده هستند، نسبت لینک عمیق دقیق بسیار بعید است که یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل باشد. در هر صورت، میتوانیم گوگل را ببینیم که از نسبت پیوند عمیق به عنوان بررسی هرزنامه وب استفاده میکند – شاید برای شناسایی ردپای ایجاد پیوند هرزنامه. با این حال، مگر اینکه گوگل یا سخنگویی سابقه داشته باشد که بگوید پیوندهای عمیق یک عامل رتبه بندی نیستند، نمی توانیم به طور قطع آن را رد کنیم. چیزی که ما از طریق جان مولر گوگل به طور قطع می دانیم این است که تعداد کل لینک های ورودی مهم نیست.
چیزی که ما از طریق جان مولر گوگل به طور قطع می دانیم این است که تعداد کل لینک های ورودی مهم نیست. بنابراین اگر تعداد خام لینکها برای گوگل اهمیتی نداشته باشد، آیا نسبت لینک عمیق از آن لینکهای ورودی واقعا به گوگل کمک میکند تا صفحات وب را به هر نحو معناداری رتبهبندی کند؟ بعید است